Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Domeinnaam voor Gmail  (gelezen 558 keer)

Offline bjeli

  • Lid
Domeinnaam voor Gmail
« Gepost op: 2014/04/10, 22:51:43 »
Goede subforum voor deze topic?

Heeft iemand een tip waar men het "goedkoopst" een domeinnaam kan registeren om hierna vanuit Gmail het te kunnen gebruiken voor mail.

Alvast bedankt.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Anco

  • Lid
Re: Domeinnaam voor Gmail
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/10, 23:34:23 »
Hoe bedoel je vanuit gmail het kunnen gebruiken?
Weet dat je bij google apps eigen domein kan gebruiken maar dit is niet gratis (voor zover ik weet).
Of wil je dat gmail de mail van je domein ophaalt via pop3?

Dit verschilt namelijk nogal voor wat je nodig hebt. Puur alleen domeinnaam? of ook hosting voor email.
Linux user #485563

Re: Domeinnaam voor Gmail
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/11, 00:18:23 »
Google apps is niet meer gratis voor particulieren en kost je 50 euro per gebruiker per jaar. De prijs van domeinnamen hangt af van waar je die koopt, maar voor de meest gangbare domeinen (.com, .net, .org, .be, .nl, ...) zal het ergens liggen rond de 10 euro per jaar.

Ik gebruik persoonlijk Namecheap of Gandi, maar ik heb gehoord dat je elders goedkoper domeinnamen ook kan krijgen.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline bjeli

  • Lid
Re: Domeinnaam voor Gmail
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/11, 09:27:40 »
@iedereen als je een domeinnaam hebt kun je in Gmail instellen dat je ook van dat adres af stuurt. Dus de ontvanger kan niet zien dat je Gmail gebruikt maar komt van "jouw" domein af.
Voor het ophalen van de mail, kun je POP3 gebruiken of de "webmail" van de domeinnaam + kleinste hosting laten doorsturen naar Gmail.

@SeySayux Ik ga eens kijken naar Namecheap. De Open Xchange beviel me wel!!!

@Femke haha. Nou hoe omslachtig dat is valt wel mee. Het is 5 minuten inregelen en daarna klaar.
Bedankt voor Versio tip. Prima prijs voor een domein!

Maar, nu ik wat meer erover heb gelezen en kijkende naar de prijzen, pas ik het aan en zoek ik nu email hosting :D sorry jongens en meiden...
Maar wel iets  als Open Xchange zodat ik daar met alles zit, email, contacten en agenda.
Ik denk dat Microsoft Exchange te duur wordt.
Voordeel van Namecheap is dat je er ook nog eens filestorage erbij krijgt. Alhoewel dat totaal geen pré is met dropbox.

Dus kent men betere alternatieven dan Namecheap?
https://www.namecheap.com/hosting/email.aspx

EDIT: kent men alternatieven als Namecheap met Open Xchange? Wellicht in Nederland?
Ik weet niet of deze servers in USA staan. Dat zou toch een wat vertraging opleveren wij webmail?
« Laatst bewerkt op: 2014/04/11, 13:43:53 door bjeli »

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Domeinnaam voor Gmail
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/11, 14:37:16 »
In Nederland hebben we mijndomein.nl Die is best goedkoop en erg betrouwbaar.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Domeinnaam voor Gmail
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/11, 14:58:12 »
Ik heb de tip van Femke98 opgevolgd en heb de domein geregistreerd bij Versio.

Bij Namecheap kun je voor twee maanden gratis de Open Xchange uitproberen. Dat ben ik momenteel aan het doen. Ik wil even de komende twee maanden of dat goed genoeg is en/of in deze periode een betere alternatief vinden.

Ik zoek iets als Open Xchange of Microsoft Exchange. Ieder geval zo een "soort" service.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit