Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluidsknop te vinden, of ergens in het systeem iets om geluid aan te passe  (gelezen 319 keer)

Offline miesunm

  • Lid
ik heb gezocht op het forum naar mogelijke oplossingen en iets geprobeerd, geen oplossing gevonden. Mijn vraag: ik heb een tijd geleden per ongeluk het geluidsicoontje in de balk gewist; en vind ook nergens de mogelijkheid om het geluidspaneel aan te passen, ik vind het niet terug, ik ben maar een beginner, werk met ubuntu en linux :wie kan me verder helpen?

Offline vanadium

  • Lid
Er zijn verschillende desktopomgevingen in linux. Voor elk van die gaat het anders. Jij werkt vermoedelijk met hetzij de Mate desktop, hetzij de xfce desktop. In die desktopomgevingen wordt het geluidsicoontje net als andere icoontjes op de balk als een kleine applet toegevoegd. Jij hebt die nu verwijderd. Het zal volstaan die terug toe te voegen, alleen moet je nog zien uit te vinden hoe. Wellicht kan iemand die Mate of xfce gebruikt, stapgewijs aangeven waar je het kan zoeken.

Waarschijnlijk vergeten zijn notificaties aan te vinken.
Zo niet, welk systeem heb je geïnstalleerd?
L, X, K, of de gewone ubuntu?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline HWE64

  • Lid
ik heb gezocht op het forum naar mogelijke oplossingen en iets geprobeerd, geen oplossing gevonden. Mijn vraag: ik heb een tijd geleden per ongeluk het geluidsicoontje in de balk gewist; en vind ook nergens de mogelijkheid om het geluidspaneel aan te passen, ik vind het niet terug, ik ben maar een beginner, werk met ubuntu en linux :wie kan me verder helpen?
Ik werk met Xubuntu en ik ben een keer de hele balk kwijt geraakt en weer terug gezet behalve externe icoontjes waaronder het geluidsicoontje. Ik kreeg hier https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102931.msg1008388#msg1008388 #18 een gouden tip ^-^.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)