Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN/Bureaublad op afstand  (gelezen 2952 keer)

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Gepost op: 2007/01/21, 20:52:03 »
(sorry, heb geprobeerd het onderwerp te veranderen, moet natuurlijk VPN zijn, maar dat kan kennelijk niet)

Op mijn XP-pc heb ik een VPN-verbinding met mijn computer op kantoor, en kan ik via 'Bureaublad op afstand' daarin werken. Nu probeer ik op mijn laptop (Breezy) dit ook in te stellen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb vpnc geinstalleerd, en in vpnc.conf dit gezet:

IPSec gateway
IPSec ID
IPSec secret
Xauth username
Als ik dan

sudo vpnc

doe, moet ik eerst al die gegevens die in vpnc.conf staan nog eens invoeren. Bovendien gebeurt er daarna heel lang niets, en krijg ik dan

vpnc: no response from target

Iets staat er dus niet goed, maar wat?

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/22, 20:21:53 »
Niemand? Als ik meer informatie moet geven, laat even weten welke ;)

...en kan iemand het onderwerp corrigeren, het staat zo stom :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/22, 20:52:15 »
Je draait wel een oude versie van Ubuntu. Als je overstapt op 6.06 of 6.10, dan kunnen meer mensen je helpen, want daar werken de meesten mee.
Pak bijvoorbeeld deze: ftp://ftpserv.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso

Tip: doe een schone installatie en geen opwaardering. Dat geeft het beste resultaat, bij elk besturingssysteem onder de zon.

Groet, Pjotr.

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/22, 21:01:13 »
Kijk, daar heb ik iets aan :) Alleen dan komt gelijk een volgende vraag - hopelijk niet te dom ;) - ik durf eigenlijk niet zo maar te upgraden, want dat heb ik nog nooit gedaan en ik weet niet of ik dan dingen (instellingen en zo) kwijt kan raken of dat er iets kan ophouden te werken. Dit is een antieke laptop die ik heb overgenomen en mijn eerste Ubuntu ;) en ik ben een hele poos bezig geweest om bijv. mijn netwerkkaart werkend te krijgen. En hoe moet ik een schone installatie doen zonder dingen kwijt te raken? En bovendien, moet de laptop voor Dapper aan bepaalde systeemeisen voldoen?

Ja dit zijn wel veel vragen, je mag me ook vertellen waar ik deze info allemaal kan vinden :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/22, 21:04:26 »
Bij een schone installatie begin je met een schone lei, dus inderdaad, al je ouwe instellingen kwijt.... Vervelend, maar ff doorbijten.... Echt het beste!

Systeemeisen: 256 Mb RAM

Groet, Pjotr.

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/22, 21:16:23 »
Okee bedankt, ik zal het er maar op wagen. Ik reken er maar op dat ik hier gered kan worden als ik er een puinhoop van maak ;)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/22, 21:22:05 »
Tip:
Maak een backup van de /home directorie, dat kan je een hoop instellingstijd besparen .......

Sterkte,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/22, 21:50:01 »
Alleen maar daarvan? En al die .conf files dan die ik intussen heb moeten wijzigen?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/22, 21:59:35 »
Dat is mogelijk meer werk, wanneer ze niet in je /home staan ......
Maar b.v. je email accounts en je desktop instellingen staan allemaal in je /home.
Wanneer je b.v. nautilus opstart en kiest voor het weergeven van verborgen bestanden, dan sta je versteld hoeveel er in je /home staat ......
Even een persoonlijk voorbeeld:
Op ëën van mijn hardeschijven staan 3 Ubuntu installaties, ooit heb ik ervoor gekozen, om ook de /home op een aparte partitie te zetten.
Elke instelling werkt gelijk door in de andere installaties, wanneer ik een installatie geheel verwijder (format) en opnieuw installeer, dan hoef ik alleen maar de programma's op te halen met synaptic, de instellingen zijn er dan gelijk.

Of het bovenstaande ook opgat in jouw geval, kan ik niet beoordelen, maar wanneer je het op een CD zet, kost het hooguit 50 cent, terwijl het je misschien uren zoeken kan besparen.

Succes Els, mocht je problemen ondervinden, dan weet je ons te vinden,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Els

  • Lid
VPN/Bureaublad op afstand
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/22, 22:05:43 »
Dank je Ron, en ik kom hier ongetwijfeld terug! (ben nu de iso file aan het downloaden)