Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu veilig verwijderen  (gelezen 1678 keer)

me

  • Gast
Ubuntu veilig verwijderen
« Gepost op: 2008/12/23, 17:49:27 »
Ik heb dus mijn hardeschijf deze was oorspronkelijk opgedeeld in 2 partities en er stond enkel Windows op de PC. Toen heb ik Ubuntu geïnstalleerd omdat ik hier wat mee wou knoeien en prutsen. Maar nu zou ik graag dus terug enkel Windows XP hebben omdat ik die 10Gb die ik voor Ubuntu gebruikte beter kan gebruiken voor opslag van bestanden op dit moment. En het nogal vervelend is om telkens te switchen tussen Ubuntu en XP en ik kan niet volledig op Ubuntu draaien. Dus nu zou ik graag zonder risico's Grub en Ubuntu van mijn computer verwijderen zodat ik terug in de begin situatie zit.

Ik heb al gezocht hier maar ik kan niet echt iets vinden waar ik wijzer van wordt ik ben namelijk een vrij grote leek en ik wil echt 100% op veilig spelen.  :)

me

  • Gast
Re: Ubuntu veilig verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 18:01:36 »
Mja voor grote opslag hebben we hier nog wel 1Tb geheugen op het netwerk maar ik heb gewoon vanavond nog even die 10Gb op mijn pc nodig :D Bedankt voor de snelle reacties trouwens!

me

  • Gast
Re: Ubuntu veilig verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/23, 18:10:41 »
met de Gpaerted live cd de Ubuntu partitie verwijderen. en dan de vrijgekomen ruimte bij de windows partitie voegen
dan moet je je mbr gaan fixen
dit kan met de windows cd, kiezen voor herstel console en dan fixmbr ( dat laatste moet je even nakijken )
mbr kan je ook fixen met Supergrub
http://www.supergrubdisk.org

Als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon alles verwijderen van mijn hardeschijf en staat grub niet op mijn hardeschijf zelf?

me

  • Gast
Re: Ubuntu veilig verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/23, 18:15:59 »
Dus ik kan perfect vanuit "Deze computer > Beheer > Opslag" de Ubuntu partitie verwijderen?

me

  • Gast
Re: Ubuntu veilig verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/23, 19:18:39 »
Ik krijg nu een error als grub opstert "error 14" de partities van linux heb ik gewoon verwijderd en één nieuwe partitie van gemaakt die perfect werkt.

Als ik de Windows XP cd insteek en dan opstart vindt ik wel nergens "herstel console"

EDIT: laat maar heb op internet een uitleg gevonden hoe je die herstel console moet doen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 19:20:33 door me »