Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PdF printprobleem  (gelezen 819 keer)

PdF printprobleem
« Gepost op: 2011/10/25, 14:31:35 »
Sinds geruime tijd de Brother HL-3040CN naar volle tevredenheid in gebruik.
Ineens kan ik geen PdF doc meer printen.
Printer getest: testpagina wordt geprint, cups is in orde, andere documenten zoals uit tekstverwerker etc worden ook geprint - alleen PdF documenten niet meer mogelijk. Toch heeft dit ooit gewerkt , daar ben ik zeker van.
Wat is hier aan de hand? Iemand een idee? Kan soms iets verandert zijn in de PdF documenten op zich?
Volgens mij zijn de nodige PdF pakketten geinstalleerd.

Weet iemand raad?

groet Ubunturolf

Re: PdF printprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/25, 14:46:10 »
Welk pdf programma gebruik je?

Acroreader/ Evince of iets anders?

Evince zou namelijk nooit problemen moeten geven indien er nooit met de instellingen is gespeeld (eigen ervaring).

Toevallig iets aan updates van CUPS binnen gehad (zag net cups updates binnenkomen in 11.10) of van driver gewisseld?
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: PdF printprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/25, 15:09:37 »
Bedankt voor je reactie Vincent.
Gebruik Evince (Acroreader is niet eens geïnstalleerd)
Zonder enige twijfel zijn er wel eens updates van CUPS binnen gekomen. Let er nooit zo erg op welke updates er door updatebeheer worden geïnstalleerd. Maar nu dat ik dit lees valt mij op dat ook een andere computer (mijn HP Mini) de PdF's ook niet meer kan printen (wat deze vroeger ook wel deed denk ik). Dus ik geloof dat het inderdaad met updates te maken zou kunnen hebben.
Driver heb ik overigens opnieuw geïnstalleerd - helpt ook niet.
Wat doe ik eraan?
Overigens ben ik nog steeds bij 10.04. Durf eigenlijk de laatste Ubuntu distributie niet te installeren omdat ik diverse slechte berichten heb gelezen dat er dan iets mis kan gaan. Kan het eventueel daaraan liggen?
Hoe heb je zelf 11.10 erop gezet? Oude distributie overschrijven? Nieuw installeren (dan ben ik bang dat ik alles kwijt raak). Weet hier niet zo goed de weg.

Ik weet even niet verder
Rolf

Re: PdF printprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/25, 15:31:27 »
Nu moet ik even nadenken waar die instellingen ook al weer zaten voor het printen van pdf'jes in 10.04, daar ik altijd vanaf de eerste dailly built naar de nieuwste versie van Ubuntu ga en ik al heel lang geen 10.04 meer draai.

Citaat
Hoe heb je zelf 11.10 erop gezet? Oude distributie overschrijven? Nieuw installeren (dan ben ik bang dat ik alles kwijt raak). Weet hier niet zo goed de weg.

Ik heb zelf 11.10 draaien door een verse installatie te doen op mijn computer.

Eerst een back up gemaakt van mijn bestanden (die sowieso al in Ubuntuone staan/ stonden),

Daarna een verse installatie gedaan met whipe out van harde schijf (formatteren, daarna "/" ingesteld op hele schijf met EXT4, en een swap gebied toegewezen en een normale data partitie gemaakt (met BTRFS maar kan ook EXT4) op mijn 2 schijf.

11.10 installeren na een upgrade vanaf 11.04 (en van 10.10 naar 11.04) raad ik echt af, daar er een transitie is van Gnome 2 naar Gnome 3 (onder de motorkap), en de shell van Gnome 2 naar Unity is gegaan (en bij 11.04 naar 11.10 weer heel veel bijgesleuteld is waardoor je conflicten (kan) krijgen bij gewoon updaten!)

 
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline koos4401

  • Lid
Re: PdF printprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/25, 16:21:48 »
Citaat
Overigens ben ik nog steeds bij 10.04. Durf eigenlijk de laatste Ubuntu distributie niet te installeren
.... Nog 1/2 jaar volhouden, dan komt 12.04LTS met (vermoedelijk) 5 jaar support. Je moet niet het nieuwste van het nieuwste willen maar het werkendste van het werkende.
En je weet:
If it ain't broke, don't fix it; if you can't fix it, don't break it!

Ik loop ook nog steeds naar volle tevredenheid op LLynx en houd dat zo tot ongeveer 12.04.2.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523