Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [dringend]groot probleem boot flag  (gelezen 1219 keer)

goofybert

  • Gast
[dringend]groot probleem boot flag
« Gepost op: 2006/11/06, 16:58:53 »
met te probere om 6.06 op men hda te instalere heb ik ook zonder da ik het wou de bootflag die op die schijf stond mee gewist,dus nu kan ik nie meer boote,eerst kon ik zelfs niemeer de live cd starte,maar da heb ik nu al opgelost gekrege door hda zonder stroom toevoer te zette,maar khad al een 6.06 staan op men hdb ma die heeft geen bootflag dus die wilt ook nie opstarte.is er iemand die weet hoe ik die bootflag tijdelijk aan hdb kan toewijze zoda ik daar dapper al trug op kan starte en dan dapper te instalere op hda en dan daar trug de bootflag op kan zette

Offline merijn

  • Lid
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/06, 18:25:38 »
Misschien moet je gewoon proberen de bootflag te kopieren naar je schijf waar je die perse wil hebben.
Misschien kan je dan in een configfile dat wel aanpassen zodat de verwijzing met het mounten klopt.
Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat je in je fstab zou moeten kijken,omdat daar wel wat met het mounten en de gebruikersrechten in staat voor zover mij bekend.


Groeten,

Merijn

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/06, 19:16:57 »
Wat krijg je als je wil opstarten? Een zwart scherm met voorbijflitsende tekst? En op 't einde zit je in een soort terminalregel?
Dan zou ctrl-d wel eens kunnen helpen.

Heb ik toch eens voor gehad.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

goofybert

  • Gast
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/06, 22:28:46 »
raar ma waar,nu heeft ter het precies uit zen eige opgelost gehad,wandt zit gewoon nu te werke op mene dapper die op hdb stond terwijl hda nog altijd proleme geeft,ma kheb nu de live cd van gparted afgehaald en die ga ik nu probere te gebruike om hda te herstelle,ma kan iemand me juist zegge hoe ge daar een bootflag toevoegt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/06, 23:10:48 »
Citaat van: goofybert
raar ma waar,nu heeft ter het precies uit zen eige opgelost gehad,wandt zit gewoon nu te werke op mene dapper die op hdb stond terwijl hda nog altijd proleme geeft,ma kheb nu de live cd van gparted afgehaald en die ga ik nu probere te gebruike om hda te herstelle,ma kan iemand me juist zegge hoe ge daar een bootflag toevoegt?
En nou vertaald in het Vlaams of in het Nederlands? Amai.

Groet, Pjotr.

goofybert

  • Gast
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/06, 23:29:38 »
zal probere pjotr:P,dus hda is mijn master schijf en hdb is de slave,en op hdb staat dapper en bij het opstarte omdat op hda de bootflag ontbrak wou ter nie verder gaan,en eneens is hem daar gewoon verder gegaan,en kreeg ik zo het splash screen van dapper waar ter nog bleef hange op mounting root system en toen is ter na 10-15min gewoon verder gegaan en starte dapper gelijk anders op maar hda is nu nog altijd "corupt"dus nu ga ik probere om die te herstellen met gparted maar kweet nie juist hoe ik daar een bootflag bij moest zette,khoop da het nu iet duidelijker is?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
[dringend]groot probleem boot flag
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/06, 23:34:39 »
In Gparted kun je een boot flag zetten (en wissen). Grafisch. Erg makkelijk. Met de Gparted LiveCD. http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Groet, Pjotr.