Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help me please  (gelezen 1285 keer)

help me please
« Gepost op: 2007/03/25, 18:24:55 »
Ik heb een HPlaptop NC6000, tot eergisteren kon ik gewoon op het internet. De laptop heeft 2 dagen uitgestaan en ik wilde vandaag even iets opzoeken op het internet, maar wat ik ook probeerde het wilde niet lukken. Ik heb nog een andere pc staan die verbonden is met het internet en zoals jullie kunnen zien, ik kan hiermee gewoon op het internet anders had ik nu niet dit bericht kunnen schrijven. Mijn internet verbinding is dus oke. Ik heb mijn laptop nog even aangesloten op die andere verbinding om te zien of het misschien aan de kabel lag maar ook hier kreeg ik geen toegang tot het internet.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Is mijn netwerkkaart welke op het moederboard zit spontaan overleden of zijn er nog andere mogelijkheden die hier kunnen worden onderzocht?

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
help me please
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/25, 19:38:40 »
Open eens een terminalvenster tik ifconfig en post de uitkomst hier, mogelijk dat we dan kunnen zien wat er fout gaat.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

CrazyCentaur

  • Gast
help me please
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/25, 19:42:23 »
Misschien heeft hij niet UIT gestaan, maar op slaapstand? Heb je hem al opnieuw opgestart (het zal wel, maar toch ...)

help me please
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/25, 21:39:20 »
Citaat van: CrazyCentaur
Misschien heeft hij niet UIT gestaan, maar op slaapstand? Heb je hem al opnieuw opgestart (het zal wel, maar toch ...)
Ja dat heb ik zeker al tig keer gedaan zonder enig resultaat.

@r0n
Ik kan je nu helaas niet meer die gegevens sturen omdat ik zo ontzettend boos werd op deze pc en dus heb ik de hele boel er afgewist. Ik heb van nijd mijn oude winXP geinstallerd en wat denk je, nou gewoon weer internet dus.

Ik probeerde nog even de Ubuntu opnieuw te installeren voordat ik WinXP er op zetten en die installatie bleef hangen op 68%, het was dus ff goed mis met dit pceetje. ik heb daarna nog een keertje geprobeerd te installeren en wwer bleef het hangen op 68%. Daarna win XP er op en geen enkel probleem. Ik ga nu nog een keer proberen die Ubuntu er op te zetten en kijken wat er  gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

help me please
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/25, 21:40:57 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: CrazyCentaur
Misschien heeft hij niet UIT gestaan, maar op slaapstand? Heb je hem al opnieuw opgestart (het zal wel, maar toch ...)
Ja dat heb ik zeker al tig keer gedaan zonder enig resultaat.

@r0n
Ik kan je nu helaas niet meer die gegevens sturen omdat ik zo ontzettend boos werd op deze pc en dus heb ik de hele boel er afgewist. Ik heb van nijd mijn oude winXP geinstallerd en wat denk je, nou gewoon weer internet dus.

Ik probeerde nog even de Ubuntu opnieuw te installeren voordat ik WinXP er op zetten en die installatie bleef hangen op 68%, het was dus ff goed mis met dit pceetje. ik heb daarna nog een keertje geprobeerd te installeren en weer bleef het hangen op 68%. Daarna win XP er op en geen enkel probleem. Ik ga nu nog een keer proberen die Ubuntu er op te zetten en kijken wat er  gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)