Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toshiba satellite L300 Vraagje  (gelezen 1448 keer)

Toshiba satellite L300 Vraagje
« Gepost op: 2008/08/29, 12:41:55 »
Hoi allemaal.

Ik heb pas een nieuwe laptop aangeschaft gezien ik met enkele cursussen ga beginnen...
nou heb ik hier op een of ander nieuw OS , Vista window heet t geloof ik met hier naast natuurlijk Ubuntu 8.04.1...

Hier mijn probleem: Ik werk nou al vanaf 5.04 met ubuntu en ken dit ondertussen bijna door en door.....
Deze kennis in combinatie met een cursus blijkt voor mij niet echt te werken , heb natuurlijk bij ieder nieuw ideetje en ieder beetje nieuwe kennis weer 50 extra programma's geinstalleerd , 3 extra chroot omgevingen en ga zo maar door..

dit werkt niet echt......  vandaar dat ik op zoek ben naar een extra OS waarvan ik wat minder kennis heb en zo dus ook veel voorzichtiger zal zijn met installeren e.d.


Mijn vraag:  heeft mischien iemand van jullie ook een toshiba satellite L300 ? en zo ja.... welk OS heb je hier op draaien? , via google zie ik dat de wifi kaart nog wel eens niet herkend word of verkeerd word herkend.

Ben op zoek naar een zeer stabiel OS dat geschikt moet zijn om op te programmeren en goed samenwerkt met VMware server, moet ik dan aan RHEL of afgevaardigden gaan denken ?
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Toshiba satellite L300 Vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/29, 13:46:50 »
Haha, dat is de eerste keer dat ik lees, dat het een probleem is wanneer iemand Ubuntu *te* goed kent....  :-)

Als je wat anders goeds wil: openSUSE 11.0 is een aanrader.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/296647#p296647

olafvdkruk

  • Gast
Re: Toshiba satellite L300 Vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/02, 22:38:49 »
WinXP werk ook prima, enige probleem is dat je bij de installatie een BSOD krijgt. dit kun je oplossen door in de Bios de SATA controller op Compatibility mode te zetten(is ie 57% langzamer dan gewoon) of door tijdens de WinXP installatie op F6 te drukken en een Sata Driver van Intel te installeren (met USB fdd).

Ik had dit nodig om Ubuntu te installeren. Eerst had ik snelheden van 34mb p/sec. met juist driver is het 57mb p/sec geworden.