Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?  (gelezen 1153 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Gepost op: 2008/05/01, 11:03:45 »
Hallo,
Met 7.10 kon je via Screens en Graphics de driver voor je beeldscherm kiezen. Onder 7.10 eigenlijk nooit nodig gehad, want Ubuntu regelde dat automatisch. Nu heb ik 8,04 geinstalleerd, het scherm komt nu op 1280 x 768. Omdat de letters onscherp zijn en gevarieerde grijstinten vertonen wil ik 1024 x 768 instellen. Mooi niet, via schermresolutie valt het hele scherm uit. Misschien andere driver instellen, maar waar? De hele functie Screens & Graphics verdwenen. Is er iemand die hier raad op weet?
De grafische kaart (on board) is de Intel 965, de driver is de experimental modesetting driver voor Intel.

Vr.groet, peter

Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 11:07:58 »
sudo displayconfig-gtk is het nu geworden dacht ik.

Offline joseph

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 11:24:53 »
Peter,
Staat uitgevinkt.
Om aan te zetten:
Systeem => Voorkeuren => Hoofdmenu => Overige en dan Screens and Graphics aanvinken.
Daarna kan je via het menu bij overige screens and Graphics openen.

Succes,

Joseph.

Offline Petervdw

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/01, 12:07:05 »
Aan Nunslaughter
Zeer bedankt voor je reactie; met terminalcommands ben ik niet zo thuis, maar dat had ik toch geprobeerd, als het niet anders was geweest.

Aan joseph
Ja natuurlijk! Wat stom, hè. En al eerder iets gevonden in dat Hoofdmenu maar weer uit het oog verloren. Zeer bedankt voor je snelle reactie, ik ga het meteen proberen. Eerst die vink op stok zetten.
Vr.groet, peter

Offline Dave

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/01, 12:42:21 »
staat bij mij standaard gewoon vermeld als "Voorkeuren/Schermresolutie" in 8.04

Offline Petervdw

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/01, 13:31:14 »
Aan Dave
Ja, bij mij ook. Maar als ik daarmee iets verstelde ging het scherm uit. Dus wou ik een andere driver proberen. Vandaar. Dank voor de reactie.
Vr.groet, peter

Offline Dave

  • Lid
Waar is Screens & Graphics onder 8.04 gebleven?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/01, 13:40:03 »
ja is hier ook wel gepiel soms. moest ik eerst de fabrieksdriver weer deinstalleren en opnieuw installeren en was het weer op regel.

gelukkig zijn er heel veel andere zaken veel beter geregeld :-)