Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp  (gelezen 1361 keer)

Offline Halfmoon

  • Lid
Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp
« Gepost op: 2010/02/05, 13:42:38 »
Hallo,

Sinds kort heb ik Ubuntu op mijn laptop en wil daar een programma op installeren waarmee ik thuis mijn werkbestanden kan benaderen. Dit gebeurd via Citrix XenApp.
Ik krijg steeds bij het aanklikken van desktop de volgende error te zien:
"You have not chosen to trust "DigiNator Services 1024 CR", the issuer of the server's security certificate (SSL error 61)".
Ik kan deze error alleen maar verwijderen, word niet gevraagd om iets toe te voegen.
Kan iemand me uit de droom halen hoe ik hiermee moet omgaan en het probleem vooral kan oplossen.
Alvast dank voor de getoonde belangstelling.

Groet
Halfmoon

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/05, 13:48:40 »
Je wilt dus Citrix XenApp installeren?
Ik heb er geen verstand van, maar dit zegt google erover: http://www.google.nl/search?q=Citrix+You+have+not+chosen+to+trust

Je moet dus een bepaald certificaat accepteren/vertrouwen. Hoe dit precies moet weet ik niet zo uit mn hoofd. Maar het gaat om het certificaat van "DigiNator".
Misschien helpt dit: https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Halfmoon

  • Lid
Re: Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/05, 14:14:54 »
De vraag is inderdaad hoe kom ik aan dat certificaat. De licentie van Citrix is geregeld via mijn werkgever.
Onder Windows werkte alles prima. Kan het misschien zijn door de extreme beveiliging van Linux dat dit niet gaat werken? Ik moet erbij zeggen ik ben niet bepaald een techneut, dus hopelijk komen jullie met een oplossing die door mij is uit te voeren

Mvg
Halfmoon

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/05, 14:18:28 »
Het zit em vooral in het stukje "certificaat accepteren/vertrouwen".
Hoe was windows ge-installeerd? Door je werk? Want dan heeft de systeembeheerder denk ik het benodigde certificaat al in windows gezet.

Ik denk: Het enige dat jij hoeft te doen is het importeren van dat certificaat. Weet je of je dat certificaat kunt bemachtigen?
Dat importeren kun jij ook wel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Halfmoon

  • Lid
Re: Verbinding Ubuntu 9.10 met Citrix XenApp
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/05, 14:21:23 »
Ik zal de systeembeheerder maandag wel even vragen of hij mij aan kan geven waar en hoe ik dit certificaat kan bemachtigen.
Dank voor je snelle reactie.