Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: record audio using audacity en loopback-module  (gelezen 1395 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
record audio using audacity en loopback-module
« Gepost op: 2023/08/14, 12:48:09 »
Er is iets wat ik kwijd ben of domweg niet wil werken.

Mijn systeem, ubuntu 20.04

Ik wil audio opnemen met audacity welk via de speaker te horen is. Daarvoor gebruikte men de loopback-module.
Voor de overstap naar UB 20.04 werkte dit allemaal prima, met soms wat gefreubel...

Dat lijkt niet meer te werken. Het loopback-module is nog wel zichtbaar, en de audio zie je ook bewegen met b.v.
pavucontrol. En wel in de record ald de playback - tab.

Met de pulseaudio volumecontrol is het niet zichtbaar ( te  maken ) en in audacity gaat het naar het lijkt alles mis.
Met audacity kan ik nu alleen nog ruis en rumble opnemen. Er is domweg niks te kiezen.

Het enige wat ik zie is als input,  mono en stereo, verder helemaal niets.
Er is ook geen geluid op te nemen.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: record audio using audacity en loopback-module
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/14, 13:18:29 »
Na nog wat zoeken kom ik een paar mogelijkheden tegen...

 pacmd list | grep "\.monitor" , Laat inderdaad mijn loopback device zien. ( hoera ? )

 pacat --record -d alsa_output.pci-0000_00_1b.0.analog-stereo.monitor > dump.raw  . Dit neemt inderdaad dan mijn loopback-data op.

Dat kan dus allemaal wel werken, maar waarom niet op de bekende manier?   De manier hierboven werkt maar is wat omslachtig.

In audacity importeren als raw - 16 bit stereo. Is okee, maar ... pfff lastig zo.

Wat is er mis met de pulseaudio monitor ingang en wat is er mis met audacity ?