Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen geluid krijgen na installatie.  (gelezen 2194 keer)

Offline jolo

  • Lid
Re: Kan geen geluid krijgen na installatie.
« Reactie #25 Gepost op: 2014/12/26, 16:19:14 »
Je zou inderdaad de aanschaf van een losse PCI geluidskaart kunnen overwegen. Dat mag zelfs een budget geluidskaart zijn. Er van uitgaande dat je het over een tower – of desktop behuizing hebt, zou je een Sweex 5.1 PCI Sound Card kunnen aanschaffen. Deze is Linux compatibel. Dat staat ook op hun website. Tabblad Service & Downloads. Alleen kun je er bij hun, geen vragen over stellen. Verder wordt er over het algemeen aangeraden, als je een PCI geluidskaart plaatst, om de onboard geluid chip uit te schakelen in het BIOS.

Als je een andere PCI geluidskaart overweegt, kun je beste eerst hier vragen alvorens te bestellen. Want die ik nu aanraad is een oude PCI kaart. Er bestaan ook recenter PCI kaarten. Namelijk PCI 2.1 en PCI 2.2. Maar die zijn mogelijk niet compatibel met jouw pc. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Dump

  • Lid
Re: Kan geen geluid krijgen na installatie.
« Reactie #26 Gepost op: 2014/12/26, 22:47:29 »
Hoi, jolo.
Ik heb je advies gewoon opgevolgd en de kaart besteld. Natuurlijk hoor je over de afloop. Eerst maar is zien wanneer hij binnenkomt. Mocht deze het doen dan bestel ik er nog eentje voor de weggeef kast. Kan ik hem mooi ook op die eerst uitproberen.
Tot zover dank. Want ik besef me heel goed dat op afstand advies geven een hele klus is.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Kan geen geluid krijgen na installatie.
« Reactie #27 Gepost op: 2014/12/30, 18:01:38 »
Hoi jolo.
Net de kaart binnen gekregen en er is geluid. Goed genoeg voor de 2 boxen die ik heb.
Mag ik je hartelijk danken voor het geduld gedurende de voorgaande dagen.
Nu kunnen we weer verder. Ook even de kaart proberen in de andere kast en indien nodig nog eentje bestellen.
Bedankt voor de tip.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.