Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Window Maker Live  (gelezen 859 keer)

Offline h2o

  • Lid
Window Maker Live
« Gepost op: 2013/06/14, 22:25:49 »
Vandaag zag ik dat er iemand een live CD in elkaar heeft geknutseld. Het bijzondere is dat er een heel aparte en eigenlijk stokoude grafische werkomgeving wordt gebruikt: Window Maker.
Misschien voor de liefhebbers eens leuk om te proberen en kennis te maken met deze dinosaurus. Ook nostalgisch, en toch bij de tijd.

Hier de link: http://wmlive.sourceforge.net/

Bijzonderheid is ook dat het draait op Debian Testing.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Window Maker Live
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/14, 23:09:12 »
Wat is er "stokoud" aan? 1997 was de eerste release. KDE's eerste release was eveneens in 1997 en Enlightenments eerste release was ook in 1997. GNOME is uit 1999.
Het is dus niet ouder dan de populaire DE's...

Wel leuk om deze Live CD eens te proberen, daar niet van :)

Re: Window Maker Live
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/16, 20:54:08 »
Ik had 'm al eens eerder gezien. Tja 'stokoud' is misschien relatief te noemen, feit is dat de 'look & feel' niet erg veranderd zijn. Dat is bij KDE, Gnome e.d. toch wel anders. Overigens hebben sommige oude windowmanagers toch wel iets... FVWM bijvoorbeeld, wat ze bij Austrumi er van gemaakt hebben vind ik persoonlijk erg mooi.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Window Maker Live
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/17, 11:24:10 »
Ik had 'm al eens eerder gezien. Tja 'stokoud' is misschien relatief te noemen, feit is dat de 'look & feel' niet erg veranderd zijn. Dat is bij KDE, Gnome e.d. toch wel anders. Overigens hebben sommige oude windowmanagers toch wel iets... FVWM bijvoorbeeld, wat ze bij Austrumi er van gemaakt hebben vind ik persoonlijk erg mooi.

Oh, maar dat ontken ik ook niet anders zou ik geen fervent E17-gebruiker zijn he ;) E17's look and feel is ook niet veel veranderd. Het is eigenlijk net als de oude E16 (die ook nog steeds ondersteund wordt) maar dan in een modernere geschreven, iets uitbreidbaarder en hier en daar een beetje meer gepolijst.

Ik hou zeker wel van de oude look and feel hoor :)