Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 62588 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #75 Gepost op: 2012/07/31, 21:38:02 »
Wel apart dat hij het anderen verbied en zelf wel geld aan neemt van bedrijven die gesloten software maken.
Hij verbiedt toch helemaal niemand iets? Hij geeft aan wat zijn mening is en stelt de vraag wat de komst van allerlei gesloten spellen naar Linux voor gevolgen kan hebben. Voor zijn doen is hij ook behoorlijk pragmatisch, want hij geeft ook aan dat de komst van populaire games een boost kan geven aan Linux.

En hoe bedoel je dat hij geld aanneemt van bedrijven die gesloten software maken? Van wie ontvangt hij dat geld en waarom?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #76 Gepost op: 2012/07/31, 22:08:26 »
Nee niet in dat bericht maar meneer vind dat alles wat gesloten is slecht is en ook als een bedrijf naast gesloten software ook open software maakt en of er geld in steekt dan mag je dat geld niet aannemen.
Alleen hij vergeet er bij te zeggen dat hij dit zelf wel doet.
Er staat op internet een lijst met bedrijven waar hij allemaal geld van krijgt.
kon het lijstje zo niet terug vinden maar ik vond het nogal vreemd dat hij anderen het verbied en het zelf wel doet. Is dus niet het goede voorbeeld geven.

De rede is simpel, dan kan hij overal naar toe reizen en als soort donatie.
Daar leeft hij en zijn medewerkers goed van die een groot deel van dat geld eerst in eigen zak steken en wat over blijft gaat naar het GNU gedeelte.

Tijdens het zoeken heel wat tegen gekomen maar hun hebben het er ook over.
http://www.jupiterbroadcasting.com/18071/bryan-hates-freedom-las-s21e01/
Beetje schijnheilig als je eerst roept dat hij niets aanneemt en het uiteindelijk wel doet en anderen liever failliet ziet gaan dan wel geld aan te nemen.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/31, 22:13:16 door emiel1976 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #77 Gepost op: 2012/07/31, 22:52:29 »
Nee niet in dat bericht maar meneer vind dat alles wat gesloten is slecht is en ook als een bedrijf naast gesloten software ook open software maakt en of er geld in steekt dan mag je dat geld niet aannemen.
Alleen hij vergeet er bij te zeggen dat hij dit zelf wel doet.
Er staat op internet een lijst met bedrijven waar hij allemaal geld van krijgt.
kon het lijstje zo niet terug vinden maar ik vond het nogal vreemd dat hij anderen het verbied en het zelf wel doet. Is dus niet het goede voorbeeld geven.
Heb je daar een bron van? Want daar kan ik zelf helemaal niets van terugvinden. Er staat op de site van de FSF ook een heel verhaal over hoe je aan open source geld kan verdienen, dus geld verdienen vindt hij wel OK (en terecht, want dat is noodzakelijk).
Hij geeft in het gelinkte stuk zelfs aan dat hij het geen probleem vindt dat de artwork van een game niet vrij is, want dat staat redelijk los van de code, dus dat is een ander verhaal.

Hoe kom je er dan bij dat hij vindt dat je helemaal niets aan mag nemen van bedrijven die iets met gesloten software doen?

Citaat
De rede is simpel, dan kan hij overal naar toe reizen en als soort donatie.
Daar leeft hij en zijn medewerkers goed van die een groot deel van dat geld eerst in eigen zak steken en wat over blijft gaat naar het GNU gedeelte.
1: Als hij uitgenodigd wordt om ergens een presentatie te geven, dan is het niet meer dan logisch dat hij daarvoor vergoedt wordt. Ook voor andere dingen die hij doet wordt hij gewoon betaald.
2: "geld in eigen zak steken en wat overblijft naar GNU"... zit je nu gewoon te trollen? Dat is een hele misselijkmakende beschuldiging, en zonder enige onderbouwing.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #78 Gepost op: 2012/08/01, 00:51:59 »
Nee niet in dat bericht maar meneer vind dat alles wat gesloten is slecht is en ook als een bedrijf naast gesloten software ook open software maakt en of er geld in steekt dan mag je dat geld niet aannemen.
Alleen hij vergeet er bij te zeggen dat hij dit zelf wel doet.
Er staat op internet een lijst met bedrijven waar hij allemaal geld van krijgt.
kon het lijstje zo niet terug vinden maar ik vond het nogal vreemd dat hij anderen het verbied en het zelf wel doet. Is dus niet het goede voorbeeld geven.
Heb je daar een bron van? Want daar kan ik zelf helemaal niets van terugvinden. Er staat op de site van de FSF ook een heel verhaal over hoe je aan open source geld kan verdienen, dus geld verdienen vindt hij wel OK (en terecht, want dat is noodzakelijk).
Hij geeft in het gelinkte stuk zelfs aan dat hij het geen probleem vindt dat de artwork van een game niet vrij is, want dat staat redelijk los van de code, dus dat is een ander verhaal.

Hoe kom je er dan bij dat hij vindt dat je helemaal niets aan mag nemen van bedrijven die iets met gesloten software doen?

Citaat
De rede is simpel, dan kan hij overal naar toe reizen en als soort donatie.
Daar leeft hij en zijn medewerkers goed van die een groot deel van dat geld eerst in eigen zak steken en wat over blijft gaat naar het GNU gedeelte.
1: Als hij uitgenodigd wordt om ergens een presentatie te geven, dan is het niet meer dan logisch dat hij daarvoor vergoedt wordt. Ook voor andere dingen die hij doet wordt hij gewoon betaald.
2: "geld in eigen zak steken en wat overblijft naar GNU"... zit je nu gewoon te trollen? Dat is een hele misselijkmakende beschuldiging, en zonder enige onderbouwing.


In de video die ik gepost heb verteld hij het zelf. in de vorige aflevering van die show zegt hij dat je het niet mag aannemen.
Blijkbaar staat op zijn eigen site ook van wie hij geld krijgt en ook daar staan gesloten bedrijven bij terwijl een letterlijke uitspraak van hem is dat je van die bedrijven geen geld mag aannemen en dat hij liever ziet dat ze failliet gaan dan dat ze zo hun bestaansrecht hebben.
Dat je er geld aan mag verdienen van hem is juist maar de manier waarop is anders dan hoe veel bedrijven het doen om te kunnen overleven.
Wel krom als je roept dat je liever die bedrijven failliet ziet gaan en dat je er geen geld van mag aannemen en het zelf wel doet.
Kijk eerst dit.
http://www.jupiterbroadcasting.com/17822/richard-stallman-gnulas-s20e10/
Daarna dit en luister goed.
http://www.jupiterbroadcasting.com/18071/bryan-hates-freedom-las-s21e01/
Hij roept die onzin vaker en houd zich er zelf niet aan.
heb al een keer een bericht gelezen over hem en zijn tegenstrijdige gedrag en toen hadden ze het ook al over het geen dat hij zelf wel geld aan neemt van gesloten software.


Die presentaties die hij geeft verdient hij geld mee en mag hij van mij zo in zijn zak steken. Daar werkt hij voor.
Dat andere is wat anders.

punt 2 is niet trollen maar een bekend iets wat niet alleen bij het GNU gebeuren gebeurd maar waar veel van dit soort organisaties (mis)bruik van maken.
Nou is deze site niet iets wat ik zo maar zou geloven maar hier een site die ik tegen kwam.
http://z505.com/gng/cult.htm
Zo iets heb ik al eens gelezen dat er meer geld rond ging binnen het GNU gebeuren en dat de top het grootste deel in eigen zak steken maar dat was een betrouwbaarder bericht dan dit.
Dit kwam ik zo tegen bij even googlen maar het bericht wat ik zocht kon ik zo snel niet vinden.
Geef geld bij een collecte en houd er rekening mee dat eerst de directeur zijn salaris er af haalt en wat over blijft gebruikt word voor de organisatie en die bedragen zijn niet mis.

Die man moet zijn mond houden en blij zijn met gesloten software. het geeft hem zijn bestaansrecht in de vorm dat hij iets te zeuren kan hebben en in de vorm van geld en dat laatste telt voor hem meer dan dat alles open moet zijn.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #79 Gepost op: 2012/08/01, 13:35:18 »
Ik kan op de website van Richard Stallman zo niet vinden dat hij geld aanneemt van bedrijven die onvrije software maken. Linkje?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #80 Gepost op: 2012/08/01, 14:58:34 »
nu weer even ontopic!

ik ben het deels eens met richard stallman dat opensource de toekomst is en dat DRM de vrijheid van mensen inperkt.
echter het verleden heeft bewezen dat in de game-industrie mensen niet goed om kunnen gaan met vrijheid, zo krijg je cheaters, hackers en andere fratsen die het spelen negatief beinvloeden. het is dus best begrijpelijk dat de game-industrie dit doet.
dus begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen DRM, maar ik vind dat je dat bij games wat minder serieus mag nemen, het is begrijpelijk dat men dat doet en levert soms ook voordelen op voor de gebruiker.
zo vind ik steam's account-systeem erg slim bedacht! zo kan ik mijn gekochte spullen installeren op zoveel computers als ik wil en zijn game-bedrijven ervan verzekerd dat ik het niet over het internet verspreid, dus zekerheid voor de leverancier en vrijheid voor de koper (zover als dat kan). dit is anders dan microsoft! ik kan office 2003/2007/2010 namelijk maar op 3 pc's tegelijk installeren, de 4e weigert hij gewoon!

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #81 Gepost op: 2012/08/01, 15:01:15 »
"zo krijg je cheaters, hackers en andere fratsen die het spelen negatief beinvloeden. het is dus best begrijpelijk dat de game-industrie dit doet."

En dat is anders bij closed source? Dacht het niet! http://www.ubuntuvibes.com/2012/07/linux-users-banned-from-diablo-iii.html

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #82 Gepost op: 2012/08/01, 17:14:55 »
@vistaus point taken... =D

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #83 Gepost op: 2012/08/01, 20:24:13 »
@vistaus point taken... =D


=D

@emiel: We wachten nog op je linkjes van die bedrijven ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #84 Gepost op: 2012/08/02, 01:03:36 »
Ik kan op de website van Richard Stallman zo niet vinden dat hij geld aanneemt van bedrijven die onvrije software maken. Linkje?

Heb het zelf ook niet kunnen vinden op zijn site.
Vind het een zeer rommelige amateur site maar dat is wat anders.
Maar kijk de 2de video en daar laten ze de site ergens zien.

Ik wil wel eens weten wat ze willen doen bij Valve.
Willen ze alle spellen die nu voor Windows zijn ook voor Linux beschikbaar maken of wat?
Als het af hangt van de fabrikanten dan komen er enkele spellen naar Linux en krijg je een soort Apple waar veel spellen nog altijd weg blijven.





Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #85 Gepost op: 2012/08/02, 10:52:41 »
Sowieso de games met Source-engine komen, de rest hangt af van fabrikanten maar er zijn al wat gegadigden.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #86 Gepost op: 2012/08/02, 11:50:02 »
nieuws nieuws!!
http://www.ubuntuvibes.com/2012/08/left-4-dead-2-runs-faster-on-linux-than.html
L4D2 draait sneller op linux dan op windows  :D :D
http://blogs.valvesoftware.com/linux/

Citaat
When we started with Linux, the initial version we got up and running was at 6 FPS. This is typical of an initial successful port to a new platform.
Performance improvements fall into several categories:

    Modifying our game to work better with the kernel
    Modifying our game to work better with OpenGL
    Optimizing the graphics driver
(...)

Citaat
After this work, Left 4 Dead 2 is running at 315 FPS on Linux. That the Linux version runs faster than the Windows version (270.6) seems a little counter-intuitive, given the greater amount of time we have spent on the Windows version. However, it does speak to the underlying efficiency of the kernel and OpenGL. Interestingly, in the process of working with hardware vendors we also sped up the OpenGL implementation on Windows. Left 4 Dead 2 is now running at 303.4 FPS with that configuration.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #87 Gepost op: 2012/08/02, 11:50:39 »
Ik kan op de website van Richard Stallman zo niet vinden dat hij geld aanneemt van bedrijven die onvrije software maken. Linkje?

Heb het zelf ook niet kunnen vinden op zijn site.

Nou, dan zal ik jouw uitspraken ook maar met een korreltje zout gaan nemen. Zo stellig iemand wegzetten als iemand die het ene zegt, terwijl hij het andere doet zonder het fatsoen om  de bronnen even na te gaan vind ik nogal kwalijk.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 11:57:23 door Thomas de Graaff »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #88 Gepost op: 2012/08/02, 14:31:52 »
Die uitspraken over Richard Stallman zijn nogal aan de maat, om hem van oneerlijk gedrag en geld achteroverdrukken te beschuldigen. De bronnen zijn op zijn zachtst gezegd discutabel te noemen. Is dit geen slecht gefundeerde 'jumping to conclusions'?

In een dergelijke vorm beschuldigen is hier niet toegestaan. Ik stel voor, dat dit tot de normale proporties terug gerelativeerd wordt. Doorgaan op deze voet gaat leiden tot weghalen en/of sluiten van dit topic.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #89 Gepost op: 2012/08/02, 16:49:04 »
Ik kan op de website van Richard Stallman zo niet vinden dat hij geld aanneemt van bedrijven die onvrije software maken. Linkje?

Heb het zelf ook niet kunnen vinden op zijn site.

Nou, dan zal ik jouw uitspraken ook maar met een korreltje zout gaan nemen. Zo stellig iemand wegzetten als iemand die het ene zegt, terwijl hij het andere doet zonder het fatsoen om  de bronnen even na te gaan vind ik nogal kwalijk.

Heb even gezocht en ze verstoppen het goed maar hier is de lijst.
http://www.fsf.org/patrons
Beetje krom als je zegt dat bedrijven als ze open software maken en dat betalen met gesloten software dat ze daarmee moeten stoppen en alles open moeten maken.
Als ze dan failliet gaan is jammer volgens hem maar liever dat dan zo.
Als je dan wel geld aan neemt van ze dan ben je zelf met het zelfde bezig als waar je anderen van beschuldigt.

@sphyxia, Die ene link meld ik zelf al dat die niet echt betrouwbaar is maar het is niet de enige site die hier over bericht.
Maar zoals geld aan nemen van bedrijven die gesloten software maken en anderen daarop aanspreken is volgens mij met de link hierboven wel aangetoond.
Zal naar het anderen blijven zoeken maar ik zit niet heel de dag achter de pc en heb meer te doen op mijn pc dus verwacht het niet gelijk vandaag.


Persoonlijk vind ik dat ze blij moeten zijn met gesloten software en dat het naar Linux komt.
Ik vind dat als iemand gesloten software maakt en daar geld voor vraagt, dat hij daar volledig recht toe heeft. Die persoon heeft daar tijd in gestoken en maakt iets net als de bakker zijn brood maakt.
Als je daar anders over denkt dan moet je zelf ook maar tegen je baas zeggen dat je geen salaris meer wil en wilt leven van donaties en dan niet zeuren als je niets krijgt.

« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 17:01:56 door emiel1976 »

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #90 Gepost op: 2012/08/02, 17:03:26 »
Behalve dat je er niet bij vermeld dat al die bedrijven in dat lijstje lid zijn van de óf de Linux Foundation óf de Open Headset Alliance of beide (op eentje na dan)...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #91 Gepost op: 2012/08/02, 17:06:55 »
Behalve dat je er niet bij vermeld dat al die bedrijven in datlijstje lid zijn van de óf de Linux Foundation óf de Open Headset Alliance of beide...

Ja maar ze maken ook gesloten software en daar had meneer stallman commentaar op.
Daar gaat het om.
Die bedrijven kunnen wel overal lid van zijn maar vallen wel in het rijtje die hij liever failliet ziet gaan.

Sowieso de games met Source-engine komen, de rest hangt af van fabrikanten maar er zijn al wat gegadigden.

Had ergens gelezen dat er 2500 games naar Linux zouden komen vandaar.
Maar dat is dus niet zo, het zijn de bestaande games met enkele die misschien ook een Linux versie maken.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #92 Gepost op: 2012/08/02, 17:21:38 »
"Ja maar ze maken ook gesloten software"

Ga nu niet al die bedrijven over 1 kam scheren. Er zitten ook echte open source-bedrijven tussen zoals Mozilla en Reddit.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #93 Gepost op: 2012/08/02, 17:44:14 »
gaan het nu eindelijk weer hebben over steam op linux in plaats van richard-stallmann's corrupte sponsors? >:( >:( >:( >:(
t lijkt wel of mijn vorige post compleet genegeerd word... (jeweetwel, over dat L4D2 sneller draait op ubuntu dan windows?)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #94 Gepost op: 2012/08/02, 18:10:07 »
"Ja maar ze maken ook gesloten software"

Ga nu niet al die bedrijven over 1 kam scheren. Er zitten ook echte open source-bedrijven tussen zoals Mozilla en Reddit.

Ik heb het niet over alle bedrijven maar over een aantal die er op de lijst staan.
moet ik alles voor je voorkauwen voor je het snapt?


@niekn, super dat het sneller draait maar vind een gamer die daarvoor overstapt naar Linux.
Dat zijn er 0 omdat alle andere grote games niet draaien in Linux.
Zodra alle spellen ook in Linux draaien en daar gelijk of beter presteren dan heb je kans dat er mensen over stappen als ze hun huidige spellen daarin kunnen installeren net als ze het in Windows kunnen installeren.
Daarbij moet ook de hardware mee komen want als Razer en dergelijke niets doen met Linux, dan blijft men bij Windows.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #95 Gepost op: 2012/08/02, 19:00:31 »
@emiel1976 en nog steeds gaat t over richard stallman's sponsors en niet over steam op linux.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #96 Gepost op: 2012/08/02, 19:24:30 »
Offtopic:
Heb even gezocht en ze verstoppen het goed maar hier is de lijst.
http://www.fsf.org/patrons
Beetje krom als je zegt dat bedrijven als ze open software maken en dat betalen met gesloten software dat ze daarmee moeten stoppen en alles open moeten maken.
Als ze dan failliet gaan is jammer volgens hem maar liever dat dan zo.
Als je dan wel geld aan neemt van ze dan ben je zelf met het zelfde bezig als waar je anderen van beschuldigt.
Bedankt voor het zoeken van de lijst, het siert je dat je die hebt gezocht en gevonden. :)

Ik ben het wel met je eens dat het krom overkomt wanneer je je laat betalen door bedrijven die hun geld grotendeels verdienen met de handel in gesloten software die je zelf bestrijd. Puur rationeel gezien kan je natuurlijk zeggen dat iedere dollar die die bedrijven uitgeven aan sponsoring van de FSF niet uitgegeven kan worden aan het ontwikkelen van gesloten software, en dat het daarmee prima is om dat geld te accepteren. Maar ik ben het met je eens dat het gevoelsmatig niet klopt.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/02, 19:27:12 door Thomas de Graaff »

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #97 Gepost op: 2012/08/02, 20:23:30 »
@emiel: Dus het feit dat Razer Linux-drivers in de kernel heeft gestopt (en zo nu en dan een nieuwe erbij doet) is helemaal niet van waarde?
Plus ze hebben ook ee Linux-versie van dat instelprogramma'tje voor muizen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #98 Gepost op: 2012/08/02, 23:19:44 »
Offtopic:
Heb even gezocht en ze verstoppen het goed maar hier is de lijst.
http://www.fsf.org/patrons
Beetje krom als je zegt dat bedrijven als ze open software maken en dat betalen met gesloten software dat ze daarmee moeten stoppen en alles open moeten maken.
Als ze dan failliet gaan is jammer volgens hem maar liever dat dan zo.
Als je dan wel geld aan neemt van ze dan ben je zelf met het zelfde bezig als waar je anderen van beschuldigt.
Bedankt voor het zoeken van de lijst, het siert je dat je die hebt gezocht en gevonden. :)

Ik ben het wel met je eens dat het krom overkomt wanneer je je laat betalen door bedrijven die hun geld grotendeels verdienen met de handel in gesloten software die je zelf bestrijd. Puur rationeel gezien kan je natuurlijk zeggen dat iedere dollar die die bedrijven uitgeven aan sponsoring van de FSF niet uitgegeven kan worden aan het ontwikkelen van gesloten software, en dat het daarmee prima is om dat geld te accepteren. Maar ik ben het met je eens dat het gevoelsmatig niet klopt.

Precies het is gevoelsmatig nogal krom.
Het ene zeggen en het andere doen maakt dat het krom is.

Was wel even zoeken want ze hebben het goed verstopt. Ze zijn er denk ik niet trots op dat ze van die bedrijven geld krijgen.

Stallman moet stoppen met zeuren over open en gesloten software en juichen dat Valve naar Linux komt en dat bedrijven van de opbrengst van gesloten software de open software ondersteunen.
Daar moet de open software het van hebben.

@Vistaus waar kan ik de drivers voor mijn Razer vinden om mijn muis in te stellen in Linux?
Voor mijn toetsenbord is het er niet en zo zijn er heel veel gamers spullen die alleen in Windows in te stellen zijn.

@emiel1976 en nog steeds gaat t over richard stallman's sponsors en niet over steam op linux.

Jij wel dan?

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #99 Gepost op: 2012/08/03, 10:22:05 »
Offtopic:
Excuses voor het wederom offtopic gaan, maar als er op de persoon gespeeld wordt vindt ik dat er verdedigd moet worden, zeker als deze persoon zelf dat niet kan doen. Het op de persoon spelen is in het algemeen een debating techniek die wordt ingezet als laatste redmiddel wanneer men op inhoudelijke gronden een discussie niet meer kan winnen. Omdat dit forum inhoudelijke discussies prefereert is het op de persoon spelen daarom volgens de forumregels ook niet toegestaan.

Het ene zeggen en het andere doen maakt dat het krom is.

Ok, nu is gebleken dat Richard Stallman (de FSF) geld donaties accepteert van bedrijven die geld verdienen aan gesloten software. Maar om hard te maken dat Richard Stallman het ene zegt, en het andere doet, is het ook nog nodig hard te maken dat Richard Stallman beweert dat hij geen donaties accepteert van bedrijven die verdienen aan gesloten software.

Kan je een link geven waaruit blijkt dat Richard Stallmann zegt dat hij geen donaties aanneemt van bedrjiven die gesloten software maken?

In een eerder bericht verwijs je volgens mij wel naar wel naar een quote "I won't take it". In de filmpjes van Stallman zie ik deze quote echter alleen terugkomen wanneer hij aangeeft dat hij geen gesloten software zou aannemen, zelfs niet als hij deze gratis kan krijgen. Het niet aannemen van gratis gesloten software is iets totaal anders dan het wel of niet aannemen van donaties van bedrijven die gesloten software maken. Ik kan deze quote niet terugvinden in een context waarin hij aangeeft dat hij geen sponsoring zou accepteren van bedrijven die gesloten software maken. Dus als je ook hierbij je zaak hard kan maken zou dat prettig zijn. :)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/03, 10:27:45 door Thomas de Graaff »