Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 62671 keer)

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #125 Gepost op: 2012/10/15, 21:27:14 »
Maar nVidia werkt aan Optimus en voorlopig volstaat Bumblebee ook wel. Is zeer makkelijk te gebruiken. En inderdaad, Intel werkt ook perfect. Het zal eerder bij ATI misgaan met die ****-drivers van ze maarja, echte gamers hebben toch geen ATI.

En ja, Ubuntu gaat op den duur over van Xorg naar Wayland maar ATI wil geen ondersteuning bieden voor Wayland en nVidia gaat het nog onderzoeken, zeggen ze. Intel ondersteunt het al wel.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #126 Gepost op: 2012/10/15, 21:55:54 »
Op dit moment bied 12.04 de beste ondersteuning voor Nvidia en 12.10 voor Intel.
Nvidia werkt ook niet denderend en al helemaal niet met 2 of meer videokaarten en monitoren en daar bestaan game systemen uit.
Een minimaal game systeem bestaat uit 2 videokaarten en dat word dankzij Xorg niet echt goed ondersteund. Je moet alles met de hand aanpassen en dan nog hangt het er vanaf welke Nvidia kaart je hebt want ook daarin zit verschil.
Kijk je dan naar de vergelijking tussen Nvidia in WIndows en Linux dan word je er ook al niet vrolijk van.
De meeste kaarten presteren onder de maat in Linux en wil je van bepaalde functies gebruik maken dan moet je weten hoe je dat moe doen want Nvidia bied geen hulp daarin.

Dan nog alle hardware zoals toetsenborden en muizen.
Mijn muis moet ik in Windows instellen omdat het in Linux niet kan en en mijn toetsenbord heeft alleen alle game functies in Windows en niet in Linux want dan blijft het bij de standaard functies.

Op dit moment is intel de enige die het in Linux beter voor elkaar heeft dan in Windows maar dat zijn nou niet echt de game kaarten waar je vrolijk van word maar waar ze Steam op dit moment wel aanhangen omdat ze weten dat de rest een probleem zal zijn.
Voor de grote games zal Linux geen optie zijn zolang de ondersteuning van de hardware te kort schiet en het slechter presteert dan in Windows.
Mocht de videokaart het wel goed doen of het spel zou beter in Linux draaien dan zit je nog met de overige hardware die niet ondersteund worden in Linux in hun extra game functies.

Als ik nu kijk waar Steam mee komt dan valt het zwaar tegen en zal de rest pas komen als de ondersteuning beter word.
De Mac is ook geen game platform omdat je vast zit aan de hardware die vaak al wat ouder is als ze er mee uit komen en vooral kwa videokaarten flink te kort komen. Voor er commentaar komt, Apple gebruikt wat oudere kaarten en tevens kun je het niet uit breiden zoals in een pc waar je er makkelijk meerdere in kunt steken.
Als de hardware ondersteuning in Linux ook afhankelijk blijft van gebruikers en minder ondersteund word dan in Windows, dan zal het ook nooit echt van de grond komen zoals in Windows.

Als ze wayland ondersteunen zoals ze nu Xorg ondersteunen dan kunnen ze er beter mee stoppen.
Steam is afhankelijk van hardware fabrikanten of het slaagt in Linux want de games blijven weg als die hun ondersteuning niet geven of verbeteren.
Leuk voor de games die je nu in the humble in the bundle krijgt en het lijstje wat ze nu in Steam hebben, maar meer ook niet. De grote games blijven dan weg en bieden ze niets extra's.
Gamen met een Intel kaartje is leuk maar het is dan te vergelijken met gamen op een tablet of telefoon.
 

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #127 Gepost op: 2012/10/15, 23:23:08 »
@Emiel: Mijn Intel-videokaart heeft 2GB VRAM, vind je dat dan niet genoeg gamerskaart? En het kostte nauwelijks iets (nuja, heel mijn laptop incl. deze kaart+Optimus dan). Kan veel games op de hoogste instellingen draaien en nog een aardig hoge FPS halen. Niet zomaar Intel afkraken dus, het hangt er gewoon vanaf welke Intel-videokaart je hebt. (mijne is een vrij nieuwe Intel HD 4000 Ivy Bridge trouwens)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #128 Gepost op: 2012/10/16, 02:04:16 »
Als je Optimus hebt dan heb je naast je intel kaart wat over het algemeen een basis kaart is een Nvidia kaart er in zitten en die zorgt er voor dat je meer GPU power hebt.
Gebruik je alleen je Intel kaart dan is je systeem zuiniger met de accu maar lever je ook GPU vermogen in.
Niet dat Intel kaarten slecht zijn maar de top kaarten zijn van Nvidia en Ati.
Intel levert wel steeds betere kaarten maar nog niet geschikt voor de gamer, vandaar dat ze in de laptop Optimus gebruiken voor extra power.
 
De meeste computers met Intel kaarten hebben een basis kaart die niet echt geschikt zijn om te gamen.
Maar met alleen Intel ben je er niet want dan heb je nog de overige hardware.
Neem toetsenborden, muizen en andere rand apparatuur die gamers gebruiken. Je moet in WIndows je muis instellen en hopen dat je muis het op slaat en het in Linux kunt gebruiken zoals ik kan met mijn muis want mijn toetsenbord doet dit alleen in Windows en verliest alle functies die voor het gamen zeer fijn zijn in Linux en je houd een kaal toetsenbord in Linux over.

Hopelijk gaan hardware fabrikanten ondersteuning bieden aan Linux door Steam al ben ik er bang voor aangezien ondanks Steam voor Apple het ook nooit een game platform is geworden.
Nou is het wel zo dat in tegenstelling tot de Apple producten, Linux op de zelfde pc draait als wat een gamer gebruikt.
Maar er moet wel wat gebeuren.
Hardware fabrikanten gaan pas ondersteuning geven als ze genoeg mensen hebben die het willen kopen en het gebruiken in Linux en game fabrikanten gaan pas hun games naar Linux brengen als hun spel goed word ondersteund door de hardware en zolang dat niet is zal Linux geen game platform worden.
Iemand moet die cirkel doorbreken en hopelijk is het Steam met ondersteuning van Valve.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #129 Gepost op: 2012/10/16, 17:24:56 »
euuhh... je weet dat we binnenkort overgaan op wayland hé? dus dat het weinig zin heeft nu fatsoenlijke X-drivers te schrijven....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #130 Gepost op: 2012/10/16, 19:44:28 »
Dat zal nog wel een paar jaar duren hoor, voordat de grote meerderheid over is.

Verder on topic: is steam er al, en zo niet wanneer komt het?

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #131 Gepost op: 2012/10/16, 20:10:03 »
euuhh... je weet dat we binnenkort overgaan op wayland hé? dus dat het weinig zin heeft nu fatsoenlijke X-drivers te schrijven....

Euuuh... je weet dat de enige die Wayland ondersteunt Intel is? ATI gaat het niet ondersteunen en nVidia weet het nog niet. Dus zolang als in ieder geval nVidia niet meegaat heeft het wel degelijk nut want dan blijven veel distro's en gebruikers bij X hangen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #132 Gepost op: 2012/10/16, 22:14:13 »
Dat zal nog wel een paar jaar duren hoor, voordat de grote meerderheid over is.

Verder on topic: is steam er al, en zo niet wanneer komt het?

Deze maand moet het komen maar er kan altijd wat tussen komen.

@niekn, En dan, Xorg zo laten en zodra Wayland komt het er uit gooien met als gevolg dat je nu al weet dat Ati kaarten niet meer zullen werken en je daar ook eer drivers voor krijgt die weer haf werken.
Nvidia waar het nog niet zeker van is wat ze doen en als ze het doen of ze dan eindelijk gelijke ondersteuning geven als ze voor Windows doen.
Nvidia blijkt Linux alleen in basis te ondersteunen en af en toe wat bugs er uit te halen met af en toe een extra functie omdat in Linux toch niet al die dingen nodig te zijn zoals in Windows volgens hun.
Blijf je met Intel over die geen game kaarten maken en als ze het doen in combinatie met Nvidia.

Hopelijk zorgt Steam er voor dat Nvidia eindelijk Linux ook ziet als game platform want nu den ze dat niet en zien ze het meer als iets erbij.


Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #133 Gepost op: 2012/10/17, 01:08:51 »
Nuja, nVidia doet meer dan alleen bugs fixen hoor in de Linux-drivers. Ze hebben laatst ook dkms toegevoegd en optimalisaties. Ook een paar wijzigingen aan nvidia-settings.
En verder bij elke driver-update nieuwe ondersteunde kaarten. Daar zijn ze vrij snel mee en dat is dan wel weer goed. Beter een basisondersteuning voor zoveel mogelijk kaarten dan een handjevol met goede ondersteuning zoals ATI het doet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #134 Gepost op: 2012/10/17, 03:09:04 »
Ze gaan nog een stap verder. Ze gaan samen met Cononical werken althans Intel en Nvidia gaan meer updates geven voor hun drivers en Cononical zorgt er voor dat die direct beschikbaar zijn in 12.10 en ook in 12.04.
Dit omdat game makers dat graag willen en als een game maker een bepaalde Beta wil gebruiken of nodig heeft zorgt Cononical er voor dat het aanwezig is.

Dus goed nieuws nu alleen nog hopen dat met die ontwikkelingen er ook betere ondersteuning komt voor meerdere monitoren met Nvidia en dat ze een betere instel menu gaan maken zodat je niet meer in de terminal of in het xorg file moet zitten klooien wat achteraf weer niet blijkt te werken of een ander resultaat geeft.

Wil je nu in Linux SLI gebruiken wat in Windows er voor zorgt dat hij de 2 kaarten goed samen laat werken, dan kun je in Linux maar 1 monitor gebruiken waar je in Windows kunt kiezen.
Geeft wel vel betere prestaties voor het gamen.

Een ander ding is, is dat 12.10 beter is voor gamers en wil je de beste prestaties bij het gamen dan zul je of Xubuntu of Lubuntu moeten nemen aangezien Unity voor een lagere fram rate zorgt.

Het is nu wachten op de Nvidia 310 drivers.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #135 Gepost op: 2012/10/19, 13:09:17 »
Steam is leuk maar zal voor een deel van de gebruikers tegenvallen aangezien Linux kwa ondersteuning met drivers nog ver achter ligt.
Intel drivers werken prima maar Nvidia zal bij een deel van de kaarten problemen geven met drivers.
Heb je een game systeem wat je toch wilt hebben als gamer dan is Linux geen optie met Steam omdat het niet werkt.

Ik ben dus bang dat Steam een negatieve ervaring zal opleveren voor een groep mensen.
Dan nog het beperkte aantal spellen wat er komt met tot nu toe eigenlijk 1 topper en de rest wat je al kent en zo al kunt krijgen.

Zolang de drivers in Linux niet beter worden kwa Videokaarten, muizen en toetsenborden, zal Linux voor een echte gamer geen optie zijn en zullen alleen de huidige gebruikers er gebruik van maken en game ontwikkelaars weg blijven aangezien hun spellen niet werken met de huidige drivers.
Het is hopen dat de fabrikanten met de komst van steam ook hun ondersteuning verbeteren en dat men snel af stapt van Xorg wat nu een hoop ellende geeft omdat veel niet werkt met xorg.
Ik denk toch eigenlijk dat de Intel-drivers juist slechter presteren dan die van Nvidia. Sterker nog, Valve heeft uit benchmarks opgemaakt dat in sommige situaties een game sneller draait op Linux i.c.m. Nvidia dan onder Windows.

De drivers van intel zijn dan wel opensource en werken meteen, op het gebied van prestaties en openGL-compliance loopt het flink achter (al is dit meer een mesa-probleem).

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #136 Gepost op: 2012/10/19, 13:27:44 »
Klopt. Alleen al Left4Dead2 heeft een veel hogere framerate op Ubuntu dan op Windows en naar eigen zeggen heeft Valve daarvoor nauwelijks iets hoeven te sleutelen qua drivers/kernel.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #137 Gepost op: 2012/10/19, 18:33:14 »
Klopt. Alleen al Left4Dead2 heeft een veel hogere framerate op Ubuntu dan op Windows en naar eigen zeggen heeft Valve daarvoor nauwelijks iets hoeven te sleutelen qua drivers/kernel.

Hangt er af op welke videokaart.
Intel blijkt zeer goed te werken in Linux en flink sneller te zijn dan in Windows.
Nvidia is verschillend, de ene kaart is wat sneller dan de ander maar alemaal blijven ze een stuk onder de prestaties die wel gehaald worden in Windows.

Sommige Nvidia kaarten presteren extreem veel slechter maar dit komt ook omdat in Linux veelal oude drivers gebruikt worden waar in Windows de laatste drivers beschikbaar zijn en de ondersteuning vele malen groter is. Nu gaan ze gelukkig wel meer ondersteuning geven en geven ze net als in Windows de drivers ook verder ontwikkelen. Hopelijk ook voor meerdere kaarten en monitoren want dat ondersteunen ze nu niet.
Hang er een 2de kaart in en het verschil met Windows als je ze alleen al samen laat werken op 1 monitor word enorm.
Maar ze zijn er ook nooit vanuit gegaan om het voor games te gebruiken die wat meer eisen dan de standaard games die nu de overhand hebben in Linux en een stuk lagere eisen stellen.
Maar dat gaat veranderen en hopelijk nemen ze nu Linux ook eens serieus.

Teven is het hopen dat Razer en dergelijke ook drivers voor Linux gaan maken en ik mijn muis en toetsenbord in kan stellen in Linux en dat de extra functies van mijn toetsenbord ook gebruikt kunnen worden.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #138 Gepost op: 2012/10/19, 22:23:01 »
Ik ben zelf geen gamer. Ik zou ondanks dat het leuk vinden voor de gamers, als onder Linux er zoveel mogelijk spellen beschikbaar zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #139 Gepost op: 2012/10/19, 22:49:20 »
Ik ben we een gamer en zou het graag zien dat alles wat ik speel ook ik Linux aanwezig is maar dan wel met de bijhorende hardware ondersteuning want anders schiet het nog niet op en zullen gamers weg blijven en hebben gamers in Linux een achterstand op die in Windows.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #140 Gepost op: 2012/10/20, 00:39:33 »
Klopt. Alleen al Left4Dead2 heeft een veel hogere framerate op Ubuntu dan op Windows en naar eigen zeggen heeft Valve daarvoor nauwelijks iets hoeven te sleutelen qua drivers/kernel.

Hangt er af op welke videokaart.
Intel blijkt zeer goed te werken in Linux en flink sneller te zijn dan in Windows.
Nvidia is verschillend, de ene kaart is wat sneller dan de ander maar alemaal blijven ze een stuk onder de prestaties die wel gehaald worden in Windows.

Sommige Nvidia kaarten presteren extreem veel slechter maar dit komt ook omdat in Linux veelal oude drivers gebruikt worden waar in Windows de laatste drivers beschikbaar zijn en de ondersteuning vele malen groter is. Nu gaan ze gelukkig wel meer ondersteuning geven en geven ze net als in Windows de drivers ook verder ontwikkelen. Hopelijk ook voor meerdere kaarten en monitoren want dat ondersteunen ze nu niet.
Hang er een 2de kaart in en het verschil met Windows als je ze alleen al samen laat werken op 1 monitor word enorm.
Maar ze zijn er ook nooit vanuit gegaan om het voor games te gebruiken die wat meer eisen dan de standaard games die nu de overhand hebben in Linux en een stuk lagere eisen stellen.
Maar dat gaat veranderen en hopelijk nemen ze nu Linux ook eens serieus.

Teven is het hopen dat Razer en dergelijke ook drivers voor Linux gaan maken en ik mijn muis en toetsenbord in kan stellen in Linux en dat de extra functies van mijn toetsenbord ook gebruikt kunnen worden.
Waar haal je deze informatie vandaan? NVIDIA gebruikt namelijk voor de UNIX'en en Windows grotendeels dezelfde codebasis. Bij Intel is dit juist niet het geval, en als je bijvoorbeeld de benchmarks van Phoronix in de gaten houdt, weet je dat de Linux-prestaties veel te wensen over laten.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/20, 13:02:25 door Cumulus007 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #141 Gepost op: 2012/10/20, 01:44:55 »
Intel is getest dor Valve/Steam met leaft for dead en nog wat games. Daar kwamen ze er achter dat de spellen van Valve beter werkte in Linux dan in Windows.
Kan natuurlijk dat het voor andere games anders is maar tot nu toe komt uit die hoek dat Intel er goed werkt.

Dat Nvidia game kaarten (GTX serie) ver maar echt ver achter ligt op Windows is duidelijk.
Ubuntu12.10 is iets beter dan 12.04 maar ze komen niet eens in de buurt van Kubuntu dat nog altijd achter ligt op Windows 7 en Windows 8 zou volgens de laatste test op een aantal punten beter zijn dan Windows 7 maar dat laatste is niet zeker omdat ik ook tests heb gezien waar Windows 8 iets minder presteerde. Maar die tests zijn niet met de release versie gedaan. Dat is dus nog even afwachten.
Maar zelfs de mindere test resultaten van Win 8 zaten nog ver boven Ubuntu en Kubuntu.

Wil je in Linux gamen dan moet je in ieder geval geen Ubuntu hebben maar 1 van de andere *buntu distro's.
Unity is niet zo'n succes voor het gamen maar ze werken er aan en 12.10 is al iets beter dan 12.04 maar nou niet echt schokkend veel. Zal mij verbazen als je er iets van merkt.

Ja Nvidia gebruikt dezelfde basis maar voor Linux zorgen ze er voor dat het werkt en bij Windows zorgen ze er voor dat er prestaties geleverd worden.
Op zich vrij logisch aangezien Windows het gamers platform is en Linux in basis door uhm tja toch de nerds gebruikt werd en nog altijd word. Dat er nu ook veel niet nerds gebruik van maken is wat anders en dat nu meer en meer games naar Linux komen maakt dat het voor Nvidia wel interessant word om de drivers vaker te updaten en sneller te maken.
Het is nu alleen aan Ubuntu om iets aan hun systeem te doen want ik geloof dat als Nvidia de inhaalslag doet in Linux dat Kubuntu gelijk op gaat aan Windows. Dat is alleen niet het geval bij Ubuntu want die liggen veel te ver achter en hun systeem gebruikt veel te veel van de GPU op de achtergrond tijdens het spelen van een game om ook maar in de buurt te komen.

Daarom als Steam komt of je wilt nu al het beste uit je videokaart halen, neem 1 van de andere afgeleide van Ubuntu.
Het moet dus bij Ubuntu van 2 kanten komen en niet alleen van Nvidia om ook de laatste ontwikkelingen naar Linux te laten komen maar ook moet Ubuntu er voor zorgen dat ze eindelijk eens hun Unity fatsoenlijk gaan opschonen zodat het niet al je GPU weg neemt.
Tevens zou ik zeggen, knikker Compiz er uit maar dat zullen ze niet doen.
Wat ze ook kunnen doen en dat zou mooi zijn, is dat je bij het inloggen kiest voor of Unity of Steam en als je voor Steam kiest dan start hij geen Unity op en kom je rechtstreeks in Steam. Gamers zouden dat juist fijn vinden als ze dan ook nog Skype en dergelijke kunnen draaien.
Meer hebben ze niet nodig.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/20, 01:51:21 door emiel1976 »

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #142 Gepost op: 2012/10/20, 11:11:30 »
Valve heeft met Intel en met ATI getest en werkt nu samen met nVidia. Verder klopt het wat Cumulus zegt.

Als je meer gaming performance wilt in 12.10 Unity dan is daar al een zeer simpel trucje voor: http://www.ubuntuvibes.com/2012/10/how-to-improve-gaming-performance-in.html

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #143 Gepost op: 2012/10/20, 14:29:25 »
Welke kaarten van Nvidia hebben gebruikt om te testen met weke drivers en hoe zat Ubuntu 12.10 in elkaar?
Want als je kijkt naar de resultaten dan is er wel een serie Nvidia kaarten die in Linux het goed doen maar dat zijn niet de kaarten voor het gamen.

Dat je dat moet doen om het beter te laten draaien zou niet nodig moeten zijn.
Beter kun je *ubuntu nemen die standaard al veel betere prestaties geeft.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #144 Gepost op: 2012/10/21, 02:14:50 »
De laatste Nvidia drivers getest en heb wat dingen die mij bevallen maar ook dingen die ik juist niet fijn vind.
Als ik alle 3 de schermen gebruik en Xinerama Enable dan heb ik een desktop zonder 2D ondersteuning wat inhoud dat Blender niet goed werkt en zelfs crashed.
Browsen is een ramp omdat als je scrolt dan is het zeer schokkerig. Vensters verslepen gaat gepaard met een hoop slechte effecten en alle andere effecten staan uit.
Franky het spel speelt niet eens en crashed bij het opstarten.
Dan heb ik het nog niet over het instellen en installeren gehad want je moet verschillende keren je pc herstarten en iedere wijziging apart doen want hij zet het ondanks dat je denkt alles goed ingesteld te hebben toch weer anders neer.
De 310 drivers werken en worden iedere keer geupdate.
Wat wel is, is dat een spel als een ripoff van Quake3 het in de Xinerama setting het wel doet. Die gebruikt dan gewoon OpenGL wat de desktop niet doet.
Ben je 100% gamer dan is dit wel de setting voor je omdat je het spel over de volle 3 schermen kunt spelen.
Niet dat het spel er voor gemaakt is want je krijgt niet zoals bij Battlefield 3 dat de linker en rechter monitor een ander beeld geven zodat je diepte krijgt en eigenlijk meer werken zodat je in je ooghoeken iets van de zijkant ziet komen. Bij dit word het gewoon breed. Niet vreemd omdat die techniek pas later kwam.
Het spel in de hoogste stand gezet en alles draaide soepel. Totaal geen stotteren of iets.
Had ik niet verwacht na de ervaringen op de desktop.
Jammer alleen dat het spel zo moet zijn dan het OpenGL gebruikt want een spel wat het niet gebruikt draait dus voor geen meter met deze instellingen.
Wil je terug dan heb je peg want je moet dan je drivers verwijderen en opnieuw installeren om weer 1 monitor goed te laten werken.

Hopelijk gaan ze nog iets maken dat de desktop met deze instellingen ook gewoon 3D gebruikt en dergelijke want ik vind het een zwaar tegenvallende belevenis. Systeem leek wel een P3 zo traag en schokkerig.
100% gamen ja en dan we met OpenGL, wil je ook nog internetten en meer niet dan zeg ik al nee.
Dat is jammer want als dat nog zou werken was het voor de gamer goed.
Je zou dual boot kunnen doen met 2x Linux maar dat lijkt mij ook niet de oplossing.

Het spel was trouwens door het brede beeld niet te spelen want ze maakte van een breedbeeld een nog breder beeld waardoor de hoogte van het scherm anders werd. Verhouding bleven op de kleine dingen die je constant voor je hebt zoals je levens pijl en zo wel in order. Je hud of hoe ze het noemen werd uitgerekt maar dat was niet erg.

Ga voorlopig 1 scherm gebruiken en kijken of ze met een oplossing komen want 3 schermen werkt niet echt denderend en de huidige spellen zijn er toch niet oor gemaakt die in Linux zitten en er aankomen.



Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #147 Gepost op: 2012/10/28, 05:05:17 »
Heb mij net gelijk aangemeld voor Steam beta testen.
3 Schermen werken eindelijk. Niet optimaal maar wel een heel stuk beter dan wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen.



Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #148 Gepost op: 2012/10/28, 11:35:39 »
Heb mij net gelijk aangemeld voor Steam beta testen.
3 Schermen werken eindelijk. Niet optimaal maar wel een heel stuk beter dan wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen.

probeer dit eens : http://www.ubuntuvibes.com/2012/10/how-to-improve-gaming-performance-in.html

helpt bij mij enorm!!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #149 Gepost op: 2012/10/28, 12:23:48 »
Hoef ik niet te doen want ik draai geen Ubuntu maar Xubuntu.

In Xubuntu 2D was gamen ook geen probleem en nu met 3D ook niet. Dat zorgt er voor dat nu wel alles soepel draait. Blender werkt nu ook weer en de browser is weer vloeiend en bruikbaar.
Spellen draaien gewoon probleemloos. Nou heeft Linux nog geen spel wat er voor zorgt dat ik veel van mijn systeem nodig heb dus daar merk ik niet snel iets aan.
Ga als ik Steam kan testen, kijken wat bij mij Left 4 dead 2 in Windows en Linux doet.
Op de desktop ondanks dat ik nu 3D heb is het nog in het voordeel van Windows maar gelukkig niet meer zo dat ik eigenlijk 0 GPU power had tegenover de volle mep die ik in Windows heb.

Ubuntu zie ik niet zo zitten met mijn setup. Komt of de launcher helemaal links te zitten wat een heel end is van het middelste scherm. Zet ik hem in het midden dan zit die launcher weer in de weg tussen de 2 schermen.
Beetje onlogisch voor de setup die ik gebruik.