Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toch Steam naar Linux  (gelezen 62573 keer)

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #100 Gepost op: 2012/08/03, 12:37:17 »
En nogmaals: die bedrijven in dat rijtje op 1 na maken allemaal naast gesloten software ook open software, waarvan een paar (o.a. Mozilla en Reddit) zelfs alleen maar open software.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #101 Gepost op: 2012/08/03, 17:17:01 »
Offtopic:
Excuses voor het wederom offtopic gaan, maar als er op de persoon gespeeld wordt vindt ik dat er verdedigd moet worden, zeker als deze persoon zelf dat niet kan doen. Het op de persoon spelen is in het algemeen een debating techniek die wordt ingezet als laatste redmiddel wanneer men op inhoudelijke gronden een discussie niet meer kan winnen. Omdat dit forum inhoudelijke discussies prefereert is het op de persoon spelen daarom volgens de forumregels ook niet toegestaan.

Het ene zeggen en het andere doen maakt dat het krom is.

Ok, nu is gebleken dat Richard Stallman (de FSF) geld donaties accepteert van bedrijven die geld verdienen aan gesloten software. Maar om hard te maken dat Richard Stallman het ene zegt, en het andere doet, is het ook nog nodig hard te maken dat Richard Stallman beweert dat hij geen donaties accepteert van bedrijven die verdienen aan gesloten software.

Kan je een link geven waaruit blijkt dat Richard Stallmann zegt dat hij geen donaties aanneemt van bedrjiven die gesloten software maken?

In een eerder bericht verwijs je volgens mij wel naar wel naar een quote "I won't take it". In de filmpjes van Stallman zie ik deze quote echter alleen terugkomen wanneer hij aangeeft dat hij geen gesloten software zou aannemen, zelfs niet als hij deze gratis kan krijgen. Het niet aannemen van gratis gesloten software is iets totaal anders dan het wel of niet aannemen van donaties van bedrijven die gesloten software maken. Ik kan deze quote niet terugvinden in een context waarin hij aangeeft dat hij geen sponsoring zou accepteren van bedrijven die gesloten software maken. Dus als je ook hierbij je zaak hard kan maken zou dat prettig zijn. :)

Hij zegt in het interview dat hij het niet goedkeurt dat bedrijven gesloten software maken en dat geld gebruiken voor open software.
Hij vind dat al die software open moet zijn en als dan en bedrijf failliet gaat dan is dat zo maar beter dan gesloten software maken ook als het geld gebruikt word voor open software.
Hij neemt zelf geld aan van bedrijven die gesloten software maken en doet in principe het zelfde en zou eigenlijk niet dat geld aan moeten nemen en daarmee het risico lopen dat hij blut raakt maar dat doet hij niet. Dat geld komt van die bedrijven ook van gesloten software en dat zou hij dus volgens zijn eigen zeggen niet aan moeten nemen.

@Vistaus voor je iets roept moet je het begrijpen en dat doe je niet.


Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #102 Gepost op: 2012/08/03, 18:12:42 »
Figuren als Stallman zijn leuk voor het levendige debat in de open source / free software wereld. Je hebt ze nodig om af en toe de boel op te schudden. Stallman is gelukkig niet in zijn eentje de FSF, er zijn er ook FSF-leden die een stuk 'normaler' zijn. Stallman is op veel gebieden te extreem maar grijze muizen hebben we al genoeg :P En nu ga ik het niet meer over Stallman hebben...  ;)

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #103 Gepost op: 2012/08/03, 19:35:39 »
Offtopic:
Hij zegt in het interview dat hij het niet goedkeurt dat bedrijven gesloten software maken en dat geld gebruiken voor open software.
Hij vind dat al die software open moet zijn en als dan en bedrijf failliet gaat dan is dat zo maar beter dan gesloten software maken ook als het geld gebruikt word voor open software.

Hiermee geef je dus al aan dat de essentie van het probleem dat Richard Stallman heeft zit in het maken van gesloten software, dat moet je volgens hem niet doen, ook al gaat je bedrijf er failiet door.

Citaat
Hij neemt zelf geld aan van bedrijven die gesloten software maken en doet in principe het zelfde en zou eigenlijk niet dat geld aan moeten nemen en daarmee het risico lopen dat hij blut raakt maar dat doet hij niet. Dat geld komt van die bedrijven ook van gesloten software en dat zou hij dus volgens zijn eigen zeggen niet aan moeten nemen.

Deze redenering klopt dus niet. Richard Stallman doet niet hetzelfde als bedrijven die gesloten software maken als hij donaties van ze aanneemt. Die bedrijven verkopen namelijk gesloten software, en dat doet hij niet.

Met een gelijkvormige redenering zoals jij die toepast kan je dan ook stellen dat het wereld natuurfonds schuldig zou zijn aan natuur vernietiging in Afrika als Shell een donatie doet. Daar klopt natuurlijk niets van.
« Laatst bewerkt op: 2012/08/03, 19:39:26 door Thomas de Graaff »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #104 Gepost op: 2012/08/05, 10:06:53 »
[ONTOPIC]
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=1313-QIPD-5381
goed om te zien dat valve het hier ook heeft aangepast, stond er 2 maanden geleden nog "there is no interest to create a linux edition right now"
nu worden we verwelkomd met een:
Citaat
Linux

We are currently working on developing a version of Steam for Linux. Our mission is to strengthen the gaming scene on Linux, both for players and developers.

You can learn more about what we are working on here: Valve Linux blog.

Although the Steam Client is not available for Linux at this time, there is a native Linux version of the Half-Life Dedicated Server available.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #105 Gepost op: 2012/08/08, 21:47:40 »
Ze willen zelfs een heel distributiekanaal opzetten!
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE1NjM

Citaat
Valve officially confirmed today that their Steam distribution software will go beyond just offering games and will provide applications from "creativity to productivity" software.

Valve's new Steam will go beyond just games and offer all sorts of software while still providing the same Steamworks benefits like easy/automated installation, automatic updating, and being able to safe your work into the Steam Cloud.

The launch will happen on 5 September.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #106 Gepost op: 2012/08/09, 11:10:11 »
krijgen we 5 september meer software in steam, of krijgen we dan de linux-launch?

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #107 Gepost op: 2012/08/09, 12:36:23 »
Beiden.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #108 Gepost op: 2012/09/06, 17:44:49 »
http://www.zdnet.com/wheres-valve-going-with-linux-7000003778/
"Hit titles such as Counter-Strike: Global Offensive, Team Fortress 2, and Half-Life 2 will be available alongside Left 4 Dead 2."

Wauw!

En de bèta komt er misschien al aan: http://www.ubuntuvibes.com/2012/09/steam-linux-beta-is-just-few-days-away.html

Nou emiel, zijn dat 4 games die jij speelt? :laugh:

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #109 Gepost op: 2012/09/06, 18:07:39 »
ja, maar t is al 6 september en nog steeds geen steam beta! ach jah! de NS is ook nooit op tijd dus wat maakt t uit.... =D =D

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #110 Gepost op: 2012/09/06, 20:17:05 »
ja, maar t is al 6 september en nog steeds geen steam beta! ach jah! de NS is ook nooit op tijd dus wat maakt t uit.... =D =D

Precies =D

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #111 Gepost op: 2012/09/06, 21:59:34 »
Nice, kan ik eindelijk Counter-Strike: Global Offensive op Ubuntu spelen :D
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #112 Gepost op: 2012/09/06, 22:04:12 »
Als Steam op Ubuntu maar geen Duke Nukem Forever neigingen krijgt... hoewel dat spel uiteindelijk ook uit is gekomen (staat het op Steam?) :P

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #113 Gepost op: 2012/09/06, 22:06:10 »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #114 Gepost op: 2012/09/10, 14:03:06 »
Wat? Duke Nukem Forever is uitgekomen vóór een native Macversie van Gimp... ;)

Anyway, op onderstaande foto kunnen we duidelijk zien dat niet alleen Steam, maar Gaben zelf ook naar Linux geport is (nog een beetje en hij kan tegen RMS op):

I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #116 Gepost op: 2012/09/12, 09:10:54 »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #117 Gepost op: 2012/09/21, 10:02:16 »
nieuws nieuws nieuws!
volgende maand is het zover!
http://www.ubuntuvibes.com/2012/09/steam-and-l4d2-coming-to-linux-in.html

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #118 Gepost op: 2012/09/27, 12:00:41 »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #119 Gepost op: 2012/10/02, 09:10:02 »
ik heb het idee dat het een eenmanstopic aan het worden is:
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/10/steam-for-linux-to-arrive-in-a-few-days

anyway ik heb me al opgegeven voor de beta dus ik hoop dat ik t binnen enkele dagen mag testen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #120 Gepost op: 2012/10/02, 09:20:05 »
ik heb het idee dat het een eenmanstopic aan het worden is:
http://www.omgubuntu.co.uk/2012/10/steam-for-linux-to-arrive-in-a-few-days

anyway ik heb me al opgegeven voor de beta dus ik hoop dat ik t binnen enkele dagen mag testen.
Toch geen Duke Nukem 4Ever, gelukkig maar.  ;)


Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #122 Gepost op: 2012/10/06, 22:55:56 »
De titel van dat stukje klopt niet helemaal; van dat lijstje zijn er meer dan 5 al uitgebracht voor linux.

Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #123 Gepost op: 2012/10/07, 01:25:40 »
Maar nog niet via Steam ;) ;) ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Toch Steam naar Linux
« Reactie #124 Gepost op: 2012/10/15, 21:04:14 »
Steam is leuk maar zal voor een deel van de gebruikers tegenvallen aangezien Linux kwa ondersteuning met drivers nog ver achter ligt.
Intel drivers werken prima maar Nvidia zal bij een deel van de kaarten problemen geven met drivers.
Heb je een game systeem wat je toch wilt hebben als gamer dan is Linux geen optie met Steam omdat het niet werkt.

Ik ben dus bang dat Steam een negatieve ervaring zal opleveren voor een groep mensen.
Dan nog het beperkte aantal spellen wat er komt met tot nu toe eigenlijk 1 topper en de rest wat je al kent en zo al kunt krijgen.

Zolang de drivers in Linux niet beter worden kwa Videokaarten, muizen en toetsenborden, zal Linux voor een echte gamer geen optie zijn en zullen alleen de huidige gebruikers er gebruik van maken en game ontwikkelaars weg blijven aangezien hun spellen niet werken met de huidige drivers.
Het is hopen dat de fabrikanten met de komst van steam ook hun ondersteuning verbeteren en dat men snel af stapt van Xorg wat nu een hoop ellende geeft omdat veel niet werkt met xorg.