Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernel vraagje  (gelezen 736 keer)

wr19026

  • Gast
Kernel vraagje
« Gepost op: 2006/07/31, 12:12:36 »
Door te klooien met het opzetten van een LAMP server op m'n desktop (je moet toch ergens testen nietwaar :)) had ik eea dusdanig shocking klem gekregen dat ik met de beste wil in de wereld MySQL in XAMPP niet meer eenvoudig aan de praat kreeg. Overigens hulde voor Ubuntu, want voor de rest bleef het allemaal prima werken en kon ik gewoon alles op de desktop doen.

Maar goed, het vereiste is een desktopmachine met een normale LAMP installatie (XAMPP is even geen optie omdat het wat mij betreft net even te ver van een reguliere LAMP installatie afstaat).

Wat ik heb gedaan (lui als ik ben) is de server installatie met de LAMP optie. Hier overheen via apt-get install ubuntu-desktop ge

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Kernel vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/31, 15:03:41 »
Ja, het zijn 2 verschillende kernels. De desktop kernel is geoptimaliseerd voor gebruik op de desktop, en de server voor gebruik als server. Ik weet niet wat de precieze verschillen tussen de kernels zijn, maar ik vermoed dat de desktop kernel patches heeft in verband met multimedia (betere buffering etc.)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

wr19026

  • Gast
Kernel vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/31, 16:35:59 »
Ok dank je. Ik ben na installatie sowieso niet onder de indruk van de methode: "server installeren en daarna de desktop er maar bij plempen" dus begonnen aan een "gewone" desktop install.

Ik moet zeggen dat de Live CD er fraai uitziet, maar hij loopt bij installatie vast in het deel diskindeling.

Dus de oude Breezy CD maar gepakt, installeer die wel op m'n MMX desktop en doe de upgrade daarvandaan wel ;)