Ondersteuning > Software en configuratie

Genealogie

(1/4) > >>

Johan Joost:
Ik ben op zoek naar de mogelijkheden om een genealogieprogramma te kunnen installeren. Vroeger kon dat met Gramp. Of anders Family Tree Builder of Ancestris. Hoe?

jnom:
Ik gebruik nog steeds gramps.
zie:

https://www.gramps-project.org/wiki/index.php?title=Nl:Hoofdpagina

aartje:
Beste Johan,

Ik zie dat je privĂ©-gegevens in je topic hebt geplaatst, zoals  echte naam,email-adres, woonadres en telefoonnummer.
Dit is eigenlijk niet erg verstandig om dit open op internet te laten staan.
Er kan misbruik van gemaakt worden.

Sorry voor het bemoeien ermee.
PS. Ik zie nu dat je het al sinds 2012 zo hebt, dus het zal wel meevallen

spievensterke:
@ Johan Joost,

gebruik je Aldfaer niet meer ?
Gramps kan ook overweg met uw Gedcombestanden (indien je ze op een USB-stick gezet hebt).
Na het importeren van de Gedcombestanden moet je de pathverwijzing aanpassen want al uw foto's zullen niet gevonden worden.
Ga de instellingen van Gramps eens na.

Gramps:

Menu ---> Bewerken -> Voorkeuren





partyrabbit:
Let goed op hoe het programma exporteert. Voor het geval je weer een keer van proggie moet veranderen.
Kennis van mij had dat ook regelmatig als hij weer naar een ander proggie moest en het overzetten weer niet goed ging, tot ik hem deze tip gaf. Ook goede Genealogie programma's werken met exports die ze van elkaar kunnen importeren. Slechtere niet, en dan hang je, is al je werk weg.

PS: veel plezier met uitzoeken van je familiebanden. Onlangs ook weer een beetje mee aan de slag gegaan (dankzij die kennis). Alleen voor mij is dat niet zo vergaand. Ik weet dus hoeveel werk het is wat je niet kwijt wilt raken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie