Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!  (gelezen 1408 keer)

Offline Dump

  • Lid
Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Gepost op: 2011/01/20, 20:19:46 »
Hoi allen.
Op mijn probeer kast staat Ubuntu 10.10. Alles loopt en ik ben alle extra zaken die je na de installatie moet doen aan het uitvoeren. Ik heb zelf bij extra stuurprogramma's gekeken of mijn nvidia geforce 7500LE werd ondersteund. Na installatie via ditzelfde programma heb ik nu echter hele grote iconen (net als de rest trouwens) en ik wil eigenlijk wel liever terug naar de oude situatie. Ik krijg dat nog niet voor elkaar.
Wie helpt mij op weg.
Doei, Dump.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/20, 20:21:32 door Dump »
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/20, 20:57:18 »
Kijk onder Systeem>Beheer>Stuurprogramma's Hier kan je een stuurprogramma verwijderen en de juiste weer terug zetten.
Ik heb de aanbevolen driver geinstalleerd, voor mijn Nvidia 7600 GS.


Mocht dat niet lukken , verwijder dan in Synaptic de driver of via de terminal met het commando sudo apt-get purge naam_van_de_driver
« Laatst bewerkt op: 2011/01/20, 23:23:09 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Dump

  • Lid
Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/20, 22:22:28 »
IK heb hem daar al verwijderd en daarna de computer weer herstart maar het maakt niets uit?
Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/20, 23:15:05 »
Heb je ook weer de driver geïnstalleerd die je voorheen geïnstalleerd had?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/20, 23:18:06 »
De schermresolutie kun je als volgt instellen, wanneer je het fabrieksstuurprogramma van Nvidia hebt geïnstalleerd: http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Nvidia-videokaarten:-schermresoluti

Offline Dump

  • Lid
Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/21, 22:51:55 »
Hoi Gijsbert.
Het is een bijeengeraapte computerkast die ik gewoon heb geïnstalleerd met Ubuntu. Dus drivers heb ik niet. En dan nog!!! Ik kan wel installeren maar waar? en hoe gaat Ubuntu daar dan mee om. Maar je hebt denk ik t.a.v. de oude drivers gelijk? Heb je een voorstel?

En Pjotr.
Ik heb gedaan wat je voorstelde. Maar in het resolutie scherm kom ik niet verder dan 640x480 Ook niet na het opnieuw opstarten.
Zie plaatje --- http://img600.imageshack.us/i/ubuntuscherm.jpg/ --- Nog een idee?

Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/21, 23:00:22 »
Het is blijkbaar een ouwe TV-buis (CRT) die niet (meer?) in het gegevensbestand zit van de automatische ijzerwaarherkenning. Dat wordt lastig... Om wat voor ouwe CRT-bak gaat het?

Offline Dump

  • Lid
Re: Extra stuurprogramma's geinstalleerd maar spijt!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/22, 18:41:04 »
Het gaat hier om een Eizo oftd0287. Jawel. Uit 2002. En het gaat niet om een bak maar om een plat scherm.
Inmiddels heb ik gisteravond voor de zoveelste keer de extra stuurprogramma verwijderd en na het opstarten was hij nu ineens wel goed? Rarara. Dus voorlopig maar niets meer doen met dit beesie? Lijkt me wel zo verstandig?
Bedankt.Doei, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.