Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Chrome officieel in beta!  (gelezen 3466 keer)

Google Chrome officieel in beta!
« Gepost op: 2009/12/08, 23:49:34 »
Ja hoor,

Kreeg net een mailtje in m'n mailbox:

Hallo, beste Linux-gebruikers,

Er is nu een bètaversie van Google Chrome beschikbaar voor Linux, met dank aan alle Chromium- en WebKit-ontwikkelaars die ons hebben geholpen van Google Chrome een snelle, stabiele browser te maken. Enkele leuke weetjes van het team van Google Chrome:

60.000 Linux-specifieke regels code geschreven
23 ontwikkelaarsbuilds
2713 Linux-specifieke bugs opgelost
12 externe committers en bug editors voor de codebase van Google Chrome voor Linux, 48 externe codebijdragers

Hartelijk dank voor het wachten. We hopen dat u veel plezier zult hebben van Google Chrome.


Het team van Google Chrome





http://www.google.com/chrome/intl/nl/w00t.html


So it's official! We can start beta testing it :)

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 00:32:00 »
Zo iedereen heeft een mail gekregen aan al die Chrome draadjes te zien, behalve ik. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/09, 00:38:36 »
Zo iedereen heeft een mail gekregen aan al die Chrome draadjes te zien, behalve ik. :(

Bingers staan op de zwarte lijst.  :evil:

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/09, 00:46:00 »
Het zal toch niet daaraan liggen ???  :o :o :o Dan gaat Google gelijk in de ban. >:(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/09, 09:56:31 »
> Vanf nu weer ontopic graag.

Ik heb hem ook maar gedownload, werkt inderdaad goed. Leuk dat flash etc. eindelijk werkt
Ook leuk dat ze hun stripje op xkcd geïnspireerd hebben

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/09, 15:47:44 »
Inderdaad, plugins lijken goed te werken.

En hun stripje is inderdaad wel grappig :')

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/09, 20:34:24 »
Ik houd het toch lekker bij Chromium hoor :)
Daar werken add-ons ook goed in, en het is een daily build dus altijd up-to-date :)

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/10, 19:27:42 »
Het zal toch niet daaraan liggen ???  :o :o :o Dan gaat Google gelijk in de ban. >:(

Dan gebruik je toch MicrosoftIE8?
Past veel beter in de geweldige Bing! lijn :)
Ik moet wel zeggen, de "satellietfoto's" van Bing zijn van een hogere kwaliteit dan die van Google.

Ontopic:
Ik heb hem uitgeprobeerd, maar hij werkt nog steeds lang niet zo prettig als Firefox..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/10, 22:37:11 »
Sinds een half uur chrome optioneel ziet er leuk uit en snel.
Draai nog steeds ubuntu 9.04 te lui om te updaten.
Lijkt op opera
nog geen problemen ondervonden ook mijn favorieten van firefox overgnomen

Tot nu toe leuk
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/12/19, 09:30:57 »
Wat ze in ieder geval waar maken is dat ie SUPER snel is. Alleen maar goed dat ie weer niet alleen voor windows en apple beschikbaar wordt gesteld maar dat ze ook aan ons linuxianen denken.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/12/19, 14:53:14 »
Tja, Google Chrome verbruikt wel meer geheugen dan Firefox.. Het verschil neemt alleen maar toe als je meer tabs hebt openstaan.
Wat ik ook erg mis is het pijltje van tabs als je er genoeg hebt openstaan, de tabs van Chrome worden alleen maar kleiner.
Als je meestal een tab of 15 hebt openstaan, zoals ik, is dat erg onhandig.

Verder vind ik de zoekfunctie onhandig, als ik in firefox 'wiki stirling' intik, dan kom ik op de wikipediapagina van de stirlingmotor. Doe ik dat in Google Chrome, dan kom ik in de Google zoekmachine.

Ik ervaar hem niet veel sneller dan Firefox (het verschil gaat dan ook om millisecondes), wel heeft hij wat meer ruimte over voor de webpagina zelf.. Dat was heel handig op mijn vorige 15" scherm, nu heb ik een nieuwe (17"), daar is het verschil minder groot. Wel een klein voordeel, maar niet groot genoeg om over te stappen.
Hij heeft ook wel leuke effectjes als je een tab verschuift :)

Het is een prima browser, maar daar blijft het voor mij dan ook bij...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/12/19, 20:15:23 »
@Sjoerd: Op mijn laptop geeft Chromium wel hele andere resultaten dan bij jou: http://sites.google.com/site/ubukuntu/software---games/linux-browsertests

Re: Google Chrome officieel in beta!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/12/19, 23:45:16 »
Bij mij doet chrome er 1 seconde over om de startpagina te laden. Firefox staat ook bij 1 seconde maar is dan nog de content aan het laden. Firefox komt wat degelijker over. Qua uiterlijk en snelheid meer firefox dan opera. Opera werkt soms net even beter (bij mijn) sites die alleen goed werken onder Explorer. Gewoon goed dat ze Linux meenemen in het ontwikkeling. Iemand een oordeel over veiligheid?
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum