Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Directe netwerkverbinding Laptop <-> Desktop  (gelezen 1010 keer)

Directe netwerkverbinding Laptop <-> Desktop
« Gepost op: 2009/08/18, 17:42:28 »
Ik zou graag een directe netwerkverbinding hebben van mijn laptop naar mijn desktop (via een gigabit crosslink kabel).
Wanneer ik dan op mijn desktop op internet wil, dan weigert hij. (De desktop heeft dual gigabit LAN en is via de tweede aansluiting dus verbonden met de router).

Ik denk dat het probleem zich bevind bij de instelling van de statische IP adressen om de vebinding Laptop <-> Desktop tot stand te brengen.
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij het instellen van deze?

Dank bij voorbaat

Het probleem is dus dat ik de twee verbindingen niet tegelijk actief kan hebben.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/18, 18:08:43 door n3p3nthess »

Re: Directe netwerkverbinding Laptop <-> Desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/18, 23:03:14 »
Hallo, mogelijk weet iemand anders een beter antwoord op je vraag/configuratie, maar mijn eerste reactie was: plaats een hub/switch tussen je router en je desktop, en verbindt je laptop (en je desktop) op een van de poorten op dat ding. Anderzijds zou een dual-lankaart toch moeten werken, zou je zeggen...

Re: Directe netwerkverbinding Laptop <-> Desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/19, 01:54:01 »
Probleem in deze is dat je 1 NIC moet configureren zodat die altijd verbonden blijft met de router.
Voor de andere NIC moet je een DHCP server opzetten zodat die een ip adres kan uitdelen en de verbinding kan blijven onderhouden met de andere computer.

Tegelijkertijd moet deze server de pakketten door sturen van die computer naar de router en vice versa.
Dus de gateway van de router zou eventueel direct door gestuurd kunnen worden maar hoeft in principe niet.

ergo tis niet ff met een paar muisklikken gedaan.
Veel configuratie werk en een boel gedoe.

Maar wil je het proberen is dit een leuke How To .
http://wiki.steenbe.nl/?p=29#more-29
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D