Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin probleem  (gelezen 928 keer)

Octothorp

  • Gast
Pidgin probleem
« Gepost op: 2008/05/02, 22:06:01 »
Ik gebruik Pidgin als IM voor msn, gtalk en aol.
Ineens crashte pidgin zojuist. Als ik in de terminal pidgin start krijg ik als error:
"segmentatiefout (core dumped)"

Daarom wat gegoogled en dit topic gevonden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=540263

Daarom .purple gedelete en pidgin werkt terug maar config was weg, dus:
Ik voeg aol account toe: geen probleem
Ik voeg google account toe: geen probleem
Ik voeg msn account toe: pidgin crasht

Ik gebruik pidgin al sinds ik met ubuntu begonnen ben (kleine maand geleden) en heb hier nog geen problemen mee gehad.
Iemand die hetzelfde voorheeft?

Offline Tom

  • Lid
Pidgin probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 22:28:45 »
Het lost het probleem niet op maar gebruik voor MSN gewoon aMSN staat in de repros.
En voor de rest Pidgin.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Octothorp

  • Gast
Pidgin probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 22:32:29 »
bedankt maar onaanvaardbare oplossing :)

Het is trouwens repos (van 'repositories') ;)

Azalin

  • Gast
Pidgin probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/02, 23:11:22 »
Ik gebruik Pidgin ook al vanaf het begin, heb wel wat uitstapjes naar Mercury en aMSN gedaan maar kwam toch steeds weer terug. aMSN is het toch net niet voor mijn gevoel, ook de interface is soms wat lomp en sluit niet echt helemaal aan... Pidgin volledig. Mercury is Java en knalde regelmatig vast ... stabiliteit is misschien overschat maar toch wel handig ;-) er is nu wel emesene ofzo... dat schijnt een clone te moeten zijn van de msn client op windows. Maar Pidgin heeft bij mij die kuren nog niet vertoond... kijk anders een op launchpad.net? en anders bij pidgin.im zelf...

Op zich zegt een segmentation fault niet zo veel... je zou eigenlijk eens een backtrace moeten maken. Op de Pidgin site kunnen ze je precies vertellen hoe dat moet.

Octothorp

  • Gast
Pidgin probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 10:44:15 »
ik heb even aangemeld op gaim op de klaptop daar kwamen een hoop foutmeldingen van verwijderde contactpersonen op de server maar niet lokaal ... deze geconfirmeerd en nu kan ik trug op pidgin...