Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Mensen brengen naar Linux  (gelezen 2144 keer)

Offline daniel

  • Lid
[Opgelost] Mensen brengen naar Linux
« Gepost op: 2014/11/06, 18:11:14 »
Graag zou ik mijn werk willen delen met jullie om zo computers met Linux te kunnen verkopen en populairder te maker...
Wij leveren voornamelijk computers met Linux geinstalleerd en promoten deze ook aan de mensen.
neem eens een kijkje op:

http://facebook.com/mindupcomputerwerkplaats

Wie heeft er nog meer iedeen om  Linux te promoten  voor brede publiek?

Moderator edit: [Opgelost] in het onderwerp gezet.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 11:42:31 door Ron »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/06, 23:31:46 »
Leuk initiatief!   :)

Alleen jammer dat je 't alleen kan bekijken als je zelf ook op Smoelenboek zit. Ik zit daar niet op, om principiële redenen.

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/07, 00:44:59 »
Eens met Pjotr: jammer dat je daarvoor op Smoelenboek moet zitten (en ik maar denken dat mijn vader de enige was die 'Smoelenboek' als alternatief woord gebruikte =D :P) want ik zit al een aantal maanden niet meer op Smoelenboek, *o.a.* om principiële redenen.

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/07, 09:08:47 »
Heel goed idee....

Ik zou idd wel proberen een eigen webstek te maken tzt als je wat klantjes krijgt.
Dan bereik ook weer makkelijker wat meer publiek.

 8-)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/07, 11:59:08 »
Ja, hier nog een facebookloze. Hoe komt het dat ik Femkes pagina wel zie, maar voor die van jou, Daniel, moet inloggen? Is dat iets in de instellingen misschien wat je kunt veranderen? Dan neem ik graag nog eens een kijkje op je site.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline Nero

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/07, 12:50:46 »
Ik sluit aan bij het rijtje van de niet-facebookers. Dus geen web pagina!?

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/07, 13:01:54 »
Er is op Facebook verschil tussen persoonlijke pagina’s (alleen zichtbaar voor Facebookies en dan nog binnen de aangeven kring [vrienden, familie, openbaar]) en fanpagina’s (ook zichtbaar voor niet-Facebookies). Hoewel uit 2010 wordt het hier wel goed uitgelegd volgens mij.

Wie wil gaan voor een openbare pagina zou ik overigens al snel aanraden om voor een eigen website te gaan (enkele tientjes per jaar voor de webhosting) of anders voor een gratis Wordpress-site. Maar dat moet ieder voor zich beslissen. 
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline Tom

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/07, 14:06:11 »
Maar met Facebook ,,Openbaar,, bereik je wel de meeste mensen ,en dat is toch zijn bedoeling.
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor ,maar ja ieder zijn goesting.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/07, 15:08:59 »
Ah dank, Bert, zo zit dat dus! :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/07, 15:44:54 »
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor
Toch wel: daarmee "koop" ik mijn vrijheid.  =D

Offline Nero

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/07, 16:46:09 »
Maar met Facebook ,,Openbaar,, bereik je wel de meeste mensen ,en dat is toch zijn bedoeling.
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor ,maar ja ieder zijn goesting.
Als ik het goed begrijp is nu net deze facebook link niet openbaar, vermits ik er niet aan kan zonder FB account.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/07, 16:48:02 door Nero »

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/07, 16:56:36 »
Tsja, ik zie ook niet het nut van een verwijzing naar een pagina die ik niet kan bekijken. En ik ben de enige niet, zo te lezen.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/07, 17:29:10 »
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor
Toch wel: daarmee "koop" ik mijn vrijheid.  =D

Wat vrijheid betreft zie ik geen verschil met Google of Facebook. En wat hebben wij nog als vrijheid als je over alles goed nadenkt!!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/07, 19:16:05 »
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor
Toch wel: daarmee "koop" ik mijn vrijheid.  =D

. En wat hebben wij nog als vrijheid als je over alles goed nadenkt!!

Vrijheid  bestaat uit onbeperkte en oneindige keuze mogelijkheden, , en voor veel mensen is het een enorme worsteling om zich te bevrijden van Windows en vervolgens zich te gaan martelen in de Linux-keuzevrijheid.
Daniel probeert computers te verkopen met Linux  geïnstalleerd , geen last van de Linux-keuzevrijheid ;-)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/07, 20:11:22 »
Maar met Facebook ,,Openbaar,, bereik je wel de meeste mensen ,en dat is toch zijn bedoeling.
En FB niet willen om principiële reden ,daar koop je niks voor ,maar ja ieder zijn goesting.
Als ik het goed begrijp is nu net deze facebook link niet openbaar, vermits ik er niet aan kan zonder FB account.
Klopt, die van mij is namelijk wel te zien volgens sommige hier.

@femke98, dat komt doordat jij een pagina aangemaakt hebt met een sub categorie.
En dat kan @Daniel ook doen, maar als ik het goed heb kom je daar pas voor in aanmerking als je minimaal 25 leden/vrienden heb.

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/07, 20:17:00 »
Wat vrijheid betreft zie ik geen verschil met Google of Facebook. En wat hebben wij nog als vrijheid als je over alles goed nadenkt!!

Daarom ook dat niet iedereen Google gebruikt, zo ik ook. Ik heb Facebook maanden geleden in de ban gedaan en Google-producten gebruik ik alleen YouTube en de rest van hun meuk alleen bij hoge uitzondering.

Klopt, die van mij is namelijk wel te zien volgens sommige hier.

Inderdaad, die kan ik wel zien :)

Offline daniel

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #16 Gepost op: 2014/11/11, 02:02:57 »
Ik heb inderdaad gezien dat mensen zoner facebook account er niet op kunnen  komen.
Hier zal ik mee aan de slag gaan.

De bedoeling van onze bv facebook is om mensen met een kleine budget een 2e handse pc te laten kopen met daaarop Linux geinstalleerd.
Hierbij hebben wij ook mensen die uitleg geven hieraan en  hiebij ondersteunen.
Ook kunnen mensen terecht met hun oude xp pc om deze door ons te laten vervangen voor Linux.
Helaas zijn er ook wel mensen die windows willlen maar groote deels halen we over voor linux / of duel boot.

binnenkort hoop ik dat de facebook ook voor de niet facebook mensen toegankelijk is.
Graag hoor ik ook nog andere tips voor het bekend maken van Linux.
Wij doen onderanderen ook folders uitdelen met een korte beschrijving van Ubuntu.

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #17 Gepost op: 2014/11/11, 09:36:51 »
He Daniel,

Mooi initiatief. Just heeft een kleine handleiding geschreven over Xubuntu, voor starters, en is bezig met een tweede boekje als ik mij niet vergis. Zie dit topic
Dit ook om Linux voor beginners makkelijker te maken. Misschien hebben jullie ook wat aan dit boekje.

Misschien kan aandacht voor open source programma's mensen ook dichter bij Linux brengen. Dan hoeven ze niet meteen de overstap van systeem te maken, maar ze maken wel kennis met het goede van open source.
Op mijn blog over Inkscape geef ik aandacht aan Inkscape en verwante software. Als mensen met andere besturingssystemen werken, kunnen ze deze software ook gebruiken en dat maakt de overstap naar Linux wel een stuk kleiner. Voor mij werkte dat wel, ik heb jarenlang GIMP, Inkscape en Firefox gebruikt onder Windows en daardoor lijkt Linux nu heel vertrouwd. ( ik gebruik beide systemen sinds een tijdje)

Tux Paint voor kinderen, dat is nog zo'n programma, dat vinden ze echt helemaal geweldig.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline daniel

  • Lid
Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #18 Gepost op: 2014/11/11, 10:12:29 »
Dankjewel Kisrtie
Ook een duidelijke uitleg over het verschil met windows en linux vond ik op de website....


http://blog.melroy.org/2014/windows-vs-ubuntu-vs-linux-mint/

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #19 Gepost op: 2014/11/11, 11:46:35 »
@daniel: Goed bezig! :) Andere tips kun je in dit recente topic lezen: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=85227.0

Offline daniel

  • Lid
[opgelost]Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #20 Gepost op: 2014/11/26, 10:39:00 »
Dankjewel iedereen.....

Ik krijg deze topic niet ingesteld als opgelost.......

« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 10:45:34 door daniel »

Offline daniel

  • Lid
[opgelost]Mensen brengen naar Linux
« Reactie #21 Gepost op: 2014/11/26, 10:41:59 »
Opgelost
« Laatst bewerkt op: 2014/11/26, 10:46:38 door daniel »

Re: Mensen brengen naar Linux
« Reactie #22 Gepost op: 2014/11/26, 16:47:16 »
Maar met Facebook ,,Openbaar,, bereik je wel de meeste mensen ,en dat is toch zijn bedoeling.

Yep. Marketingtechnisch is het een prima insteek.

Zei een niet fb-er. Overigens wel frappant hoeveel niet-fb-ers zich onder linux gebruikers bevinden. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore