Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 403 na migratie wordpress site  (gelezen 482 keer)

Offline ubuntiaan

  • Lid
403 na migratie wordpress site
« Gepost op: 2016/12/02, 22:26:38 »
Om updates van plugins e.d. van mijn site eerst op stabiliteit te testen heb ik zelf een Ubuntu vm opgezet. Ik ben geen expert maar ben een eind gekomen. Helaas loop ik vast met een 403 forbidden melding. Wie kan mij helpen om dit op te lossen?  Hieronder beschrijf ik stapsgewijs op chronologische volgorde wat ik heb gedaan:

- Ubuntu 16.04 desktop geïnstalleerd
- Apache/2.4.18 geïnstalleerd
- MySQL geïnstalleerd en nieuwe lege DB aangemaakt
- Vsftpd ftp server geïnstalleerd
- Na geen rechten te hebben met succes de volgende schrijfrechten toegekend. http://superuser.com/questions/613857/ubuntu-how-to-ftp-transfer-files-to-folder-var-www#613862
- Phpmyadmin geïnstalleerd en via de importfunctie de database  van de 'live' website geïmporteerd.
- De wp-config file aangepast (db name etc.) en de files via FTP geüpload.

Wanneer ik nu /wp-admin probeer te benaderen verschijnt de 403 melding. Wie kan mij helpen?

Mochten jullie nog dingen willen weten laat het vooral horen.

Mvgr, Ubuntiaan

Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/02, 22:42:50 »
Staan de rechten van wp-admin.php wel goed?

Offline ubuntiaan

  • Lid
Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/02, 23:18:59 »
Hi DirkJan,

Hoe kan ik dat controleren?


Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/03, 11:51:07 »
Wij gebruiken de WP Staging plugin speciaal voor deze situatie. Deze maakt een kopie van de Wordpress installatie op dezelfde server. Daarop testen we nieuwe plugins, plugin updates, thema wijzigingen alvorens deze toe te passen op de productie installatie.

Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/03, 22:26:48 »
Hi DirkJan,

Hoe kan ik dat controleren?



Door met een ftp client in te loggen op je server bijvoorbeeld Filezilla. Als je het Engels een beetje mactig bent staat hier een goede handleiding: http://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-the-403-forbidden-error-in-wordpress/
Als het een rechtenprobleem is moet je punt 3 hebben.

Waar ik zelf laatst tegenaan liep bij een WordPress migratie is dat verschillende zaken niet goed functioneerden.  Dat bleek te liggen aan het feit dat de nieuwe WordPress versie niet meer compatibel was met de php versie op die server. Aangezien je het hier ook over een nieuwe installatie hebt misschien ook de moeite waard om even te checken.

Offline ubuntiaan

  • Lid
Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/04, 13:21:41 »
Hoi DirkJan,

Super! Het lag inderdaad aan de rechten van de verschillende mappen. Punt 3 van de tutorial gevolgd en de 403 is verdwenen. Ik heb hiervoor de hele public html voorzien van lees en uitvoerrechten met het vinkje onderliggende mappen aan.

Probleem is nu alleen dat wanneer ik inlog op via wp-admin.php ik wordt doorgestuurd naar mijn 'live' site i.p.v. de lokale host. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/05, 15:21:43 »
Weet je zeker dat je naar je live site gaat? Waarop baseer je dat? Kijk anders eens wat er gebeurt wanneer je geen internetverbinding hebt en of dat anders is.

Het zou misschien zo kunnen zijn dat je lokale installatie verwijst naar de live site door de manier waarop je de live omgeving lokaal hebt gekopieerd. Zelf doe ik dat anders. Ik exporteer de site naar xml en importeer die in de lokale (of test) installatie. daar moet je dan wel al dezelfde plugins hebben draaien als in de live omgeving.

Werken de plugins goed in de testomgeving dan installeer ik ze in de live omgeving.


Offline ubuntiaan

  • Lid
Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/05, 18:22:38 »
Dat kan ik opmaken uit de content die zichtbaar is. De kopie die ik hem gekopieerd bevat bepaalde pagina;'s niet. Even eth0 down gehaald, resultaat is een 404

Ik vermoed inderdaad dat hij verwijst naar de live omgeving, maar dit zou toch te wijzigen moeten zijn.  Eerder heb ik bij een verhuizing van host A naar B de migratie opdezelfe wijze uitgevoerd. Simpelweg wp-config file aanpassen, database importeren en klaar.

Als ik er echt niet uitkom is dat misschien de beste optie. Alleen missen dan wel de pagina's met content, waardoor de simulatie niet helemaal volledig is.

 

Re: 403 na migratie wordpress site
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/07, 09:16:35 »
Je kunt in WordPress je content exporteren naar xml en die dan bij je andere installatie importeren. Ik gebruik daarvoor https://wordpress.org/plugins/wordpress-importer/