Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zoek open source developers  (gelezen 10782 keer)

Offline SWAT

  • Administrator
Zoek open source developers
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/21, 12:07:38 »
Als je het zo 'besloten' wilt houden, waarom vraag je het dan op een openbaar forum? It does not compute. Het klinkt eerder alsof je 'programmeurs' zoekt voor het uitvoeren van jouw idee. Je kweekt ook geen vertrouwen op deze manier en zodoende pak je het ook verkeerd aan.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zoek open source developers
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/21, 12:13:32 »
Citaat van: ErwinR
voordat er een release is lijkt het me niet nodig over zoiets te spreken.
Jij denkt er dan alleen zo over. op deze manier bereik je veel minder mensen. Je project zal via dit forum niet echt vooruit gaan. Sterker nog, ik raad iedereen af om met u in zee te gaan. Je kan gerust de grote lijnen vertellen wat je wil doen en daarna met het groepje ontwikkelaars dat je overtuigd van je ideeën privé verder werken. Je project kan nooit open zijn als je het besloten houd. Een programma is ook nooit af, elk programma wordt door ontwikkeld. Wat ga je doen als de release er is? Je project verlaten en overlaten aan de gemeenschap?

Je redenatie houd dus geen stand.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Zoek open source developers
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/21, 12:20:58 »
Citaat van: bartek
Wat ga je doen als de release er is? Je project verlaten en overlaten aan de gemeenschap?
Vandaar mijn eerdere vragen:
- wordt het onder de GPL (of vergelijkbare licentie) uitgebracht?
- *wanneer* wordt het onder de de GPL (of vergelijkbare licentie) uitgebracht?

Het laatste om te voorkomen dat de eigenaar van het project, de draadstarter dus, er met de noorderzon vandoor gaat.

Twee simpele vragen. We wachten op antwoord.

Zoek open source developers
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/21, 12:26:41 »
Maar misschien zijn je ideeën schitterend.
Wie weet heb je iets fantastisch in gedachten, dan zou het jammer zijn als daar niets mee gedaan wordt.

Kortom, vertel het toch maar. Ik zie er het nadeel niet van in.
So what dat iemand anders het ook probeert te maken op zijn manier, daar gaat het toch niet om?
Als ik het goed begrijp is het doel gebruiksvriendelijkheid en niet persoonlijke roem.

Daarnaast kan input van gebruikers ook heel waardevol zijn, ook in de eerste stages van je ontwikkeling. Jij wil eerst een release klaar hebben voor er commentaar komt. Een beetje jammer als blijkt dat jouw ideeën helemaal niet zijn wat de massa wil. Dat valt net te voorkomen door van die discussies. Uiteindelijk doe je nog altijd wat je wil, maar je hebt wel een beeld van wat gebruikers willen.
Ik verwijs maar even naar Pidgin/Carrier (ja, funpidgin heet nu Carrier) en het resizable textbox incident.

Zoek open source developers
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/22, 13:38:58 »
Citaat van: ErwinR
Hoi allemaal,

Omdat een aantal progs niet voldoen aan de eisen die ik eraan stel, zoek ik open source developers. De intentie is ontwikkeling van Ubuntu gerelateerde Open Source programma's.
Alleen developers kunnen zich melden via http://groups,google.com/groups/NUSDG. Dit is een gesloten developers groep.

Erwin
Tja, wat is er nu mis met zo'n verzoek? Een inschatting:

(1) Wie is EdwinR eigenlijk? Welke ervaring heb je ten aanzien van programmeren? Bij welke projecten ben je al betrokken geweest, zowel open als gesloten?

(2) Gezien de latere berichten: Je overweegt zo te zien 'forks' van bestaande programma's. Heb je al geprobeerde jouw goede ideeën in te brengen bij de bestaande projecten? De 'mores' van vrije en open source ontwikkeling vraagt hier op zijn minst om. In welke richting moeten we het eigenlijk zoeken? Het criterium "de eisen die ik er aan stel" is leuk (en FLOSS ontwikkeling is toch al echt 'scratch your own itch') maar om andere mee te krijgen is het toch wel prettig te weten waar het om draait.

(3) Een fundamentele fout. Je wilt Ubuntu gerelateerde open source programma's maken. Ubuntu is nu typisch zo'n distributie die voor eindgebruikers bestemd is en door alleen hardcore ontwikkelaars te benaderen mis je dus de noodzakelijke input van degenen die er mee moeten werken.

(4) Gesloten groep? Hmmmm, daar is al genoeg over gezegd. Gesloten software ontwikkeling zonder al te veel discussie en 'gedoe' van eigenwijze gebruikers met een mening, software die pas beschikbaar komt als de gesloten groep het wil. Niet handig geformuleerd zullen we maar zeggen.

Maar ja... wat weet ik er van. Ik ben geen 'developer' :-p

Offline SWAT

  • Administrator
Zoek open source developers
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/22, 21:14:46 »
jstedehouder, leuk gezegd :)

Daarmee gaan we het ook hierbij laten, om de redenen die al reeds ruimschoots in de voorgaande posts genoemd zijn. Bij deze een slotje.