Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen na update  (gelezen 567 keer)

Offline sival

  • Lid
Problemen na update
« Gepost op: 2007/12/05, 20:14:32 »
Vanochtend een update gehad en sindsdien had/heb ik de nodige problemen.
Ik gebruik Ubuntu 6.06 welke tot nu toe superstabiel geweest.

De problemen waren/zijn de volgende:

1. Firefox deed na opstarten raar dwz. pagina's lieten vaak alleen plaatjes en (link)-icoontjes zien. Het betrof diverse website's waaronder ook ubuntu.org. De computer op een gegeven moment maar helemaal uitgezet en opnieuw opgestart. Het gevolg was dat de pagina's nu wel goed laden, maar de letters en lettergrootte waren wat vreemd. De voorkeuren maar opnieuw ingesteld en pas na een herstart stond alles weer goed. (Firefox opnieuw opstarten hielp niet.)

2. Een CD afspelen met m'n favoriete speler was er niet meer bij; de enigste manier was met Sound Juicer de boel afspelen terwijl XMMS als voorkeur staat ingesteld. Maar weer de truc van herstarten gebruikt en zowaar kon ik voor een andere speler kiezen. Een beetje vreeemd?

3. Dacht ik de muziek goed te hebben blijkt ALSA-mixer niet goed te werken. Tot op heden krijg ik dit niet gefikst. De monitor geeft wel geluid (staat standaard uit!) maar ik krijg nu niets meer uit de front-aansluiting ondanks het gepiel met schuifjes in de mixer.
Nu heb ik wel eens eerder een probleempje gehad met de ALSA-mixer en toen moest ik deze radikaal verwijderen en vervolgens weer installeren om de boel weer werkend te krijgen.

Nu heb ik de volgende vragen:
- herkend iemand deze problemen na de update van vandaag?
- kunnen de problemen zoals hierboven omschreven zijn ontstaan door een update?
- Misschien een oplossing voor probleem 3.