Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn toetsenbord is gewijzigd  (gelezen 385 keer)

Mijn toetsenbord is gewijzigd
« Gepost op: 2014/08/19, 20:37:01 »
Ik installeerde gnome commander en mijn toetsenbord wijzigt zich van een azerty naar een qwerty     HELP

Re: Mijn toetsenbord is gewijzigd
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/19, 20:42:47 »
Kijk eens bij Systeeminstellingen --> Toetsenbord --> Invoerbron

Re: Mijn toetsenbord is gewijzigd
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/19, 21:02:30 »
Heb ik inderdaad gedaan, Vistaus: naar Toetsenbord gegaan en dan naar Invoerbron. Maar dààr stond alles goed, op "Belgisch", weet je wel. Wat wèl hielp was het bijvoegen van een nieuw toetsenbord (Belgisch alternatief) en toen ik dàt instelde kreeg ik mijn oude toetsenbord terug. En toen ik nadien terug naar "Belgisch" ging werkte dit ook wederom!! Nu durf ik wel Gnome Commander niet meer herinstalleren (ik had dat al weggedaan). Of zou ik me toch riskeren?
M'n haar kwam toch eventjes recht, weet je? 't Lijkt er alvast op dat Gnome Commander geen rekening houdt met de instelling van de toetsenbordinstelling en er zelf aan peutert.

Norbert

Re: Mijn toetsenbord is gewijzigd
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/21, 15:29:48 »
Ik heb het nog steeds!! Hoewel niet elke keer als ik opstart (Ubuntu 14.04 pas geïnstalleerd - upgrade) mijn toetsenbord omslaat naar een querty is het er nog niet helemaal uit. Eventjes wisselen van "Belgisch" naar "Belgisch alternatief" (in de menubalk) doet het euvel verdwijnen maar definitief lijkt het niet. Iemand een idee waarom dit gebeurt?

Norbert