Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alle social netwerken op een website  (gelezen 4102 keer)

alle social netwerken op een website
« Gepost op: 2011/08/08, 16:38:42 »


Uploaded with ImageShack.us

ik heb een idee zodat het minder moeilijk wordt om al je social networks zoals hyves twitter facebook tegelijkertijd te updaten en er voor te zorgen dat ubuntu ook meer vooral jongeren aan ubuntu krijgt,
het idee is dus een website waar je alle social networks zoals hyves twitter facebook etc in een keer kunt bijwerken foto''s plaatsen berichten plaatsen zonder steeds naar een andere site te gaan,
dus je kunt gewoon op deze site blijven inplaats van steeds op een andere site in te loggen en ook hoef je niet allemaal wachtwoorden te onthouden
wat vinden jullie ervan geef reactie:

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/08, 16:54:24 »
Leuk idee, maar het idee van een website: nee... Jongeren blijven dan gewoon Windows of Mac OSX gebruiken en surfen naar die website.
Idee als apart programma: Lijkt me beter, dan is er ook reden om over te stappen :)

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/08, 16:58:42 »
Leuk idee, maar het idee van een website: nee... Jongeren blijven dan gewoon Windows of Mac OSX gebruiken en surfen naar die website.
Idee als apart programma: Lijkt me beter, dan is er ook reden om over te stappen :)

Daar ben ik volledig niet mee akkoord,
het zou een grote sterkte zijn voor linux dat er veel meer toepassingen via het web werken, dat maakt de overstap veel gemakkelijker. De dingen die onder windows op het internet worden gebruikt kunnen immers ook onder linux op het internet worden gebruikt.
Als het een applicatie wordt dan is dat waarschijnlijk open-source, en kan er gewoon een windows versie worden gecompileerd, en stappen de mensen ook nog niet over.

Het is een sterkte om niet te denken als MS.. Eigen volk eerst en de rest kan stikken...
« Laatst bewerkt op: 2011/08/08, 17:00:23 door Ward De Ridder »
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/08, 17:24:48 »
uhm zoiets bestaad al een beetje ik praat nu vanuit windows

in live messenger heb ik msn, facebook en hyves gekoppeld om te chatten.
voor hyves heb ik de desktop dingen om alles te kunnen bewerken.
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/08, 17:25:55 »
Maar jij kunt niet op één pagina je

Hyves;
Facebook;
twitter;
etc
bijwerken ;)

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/08, 17:28:41 »
klopt ik gebruik ook alleen maar de chat functies
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/08, 17:30:23 »
ooit http://ping.fm/ en Posterous.com en nog veel meer websites :)

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/08, 18:24:59 »
en als je bijv, met ubuntu one id moet inlogen en je ook de andere services kunen gebruiken verdienen ook nog geld mee

Offline emiel1976

  • Lid
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/08, 18:34:04 »
Met Gwibber kan ik nu al mijn berichten op Facebook en op Twitter gelijk houden en op beide gelijk posten.

Maar op zich is het idee wel goed.
Ubuntu Thema er op zodat iedereen dat ziet en je hebt gelijk reclame.
Website zou goed zijn en als het populair word, dan heb je gelijk gratis reclame voor Ubuntu.

Je moet dan wel kijken of mensen zelf kiezen welke dingen ze koppelen en hoe ze het willen koppelen.
Dat zal lastiger worden vooral als mensen dan alleen via die site alles gaan doen, dan zal Facebook en zo niet blij zijn omdat ze dan geen reclame kosten meer krijgen.

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/08, 19:29:54 »
dat van facebook klopt wel
en natuurlijk moet  je ook kunen kiezen naar welke sites je het wel en niet wilt sturen

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/08, 19:34:24 »
Ach, ik heb Facebook, Twitter, Hyves en Linkedin allang aan elkaar gekoppeld. Zodra ik iets twitter, komt het in alle andere social media ook terecht :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/08, 19:39:22 »
Ach, ik heb Facebook, Twitter, Hyves en Linkedin allang aan elkaar gekoppeld. Zodra ik iets twitter, komt het in alle andere social media ook terecht :)
maar ook foto''s reageren en andere dingen ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/08, 20:09:01 »
Ik snap je opzet.
Eigenlijk best een goed idee. Het is een aanvulling op wat er is maar dan wat uitgebreider.

Ik zou buiten alleen een website ook kijken voor een app in Ubuntu.
Ik denk dat die combinatie helemaal zo gek niet is om het in Ubuntu te integreren.
 

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/08, 20:17:06 »
kan iemand mijn bericht vertalen naar engels mij is het niet gelukt :$

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/08, 20:42:48 »
Eigenlijk onnodig om dit te maken terwijl hier al genoeg toepassingen voor zijn... :|
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/08, 20:43:51 »
Maar jij kunt niet op één pagina je

Hyves;
Facebook;
twitter;
etc
bijwerken ;)

Wat bedoel je met bijwerken? Je kan toch nieuwe berichten plaatsen? :o
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/08, 20:47:37 »
Leuk idee,maar zou ik niet zo graag mee werken.Gebruik nu yoono daarvoor,dat is een add-on van firefox en die zorgt ervoor dat al mijn sociale pagina's netjes in een zijkolom staan.De kolom is in en uit te klappen en zo kan ik bv op de ubuntu pagina blijven en toch al mijn berichten bijhouden en bewerken. :)
Kubuntu 20.04

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/08, 20:50:23 »
iemand die graag wilt meewerken kan mij een PB sturen :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/09, 08:10:31 »
Bij deze: PB

Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/09, 09:11:43 »
Er zijn natuurlijk al meerdere pogingen tot dit soort meta-social sites. Het probleem zit 'm -IMHO- bij (1) de API's die nodig zijn om het multiposten mogelijk te maken en (2) aspecten als veiligheid en privacy (wil ik wel al mijn wachtwoorden bij één centrale aanbieder bekend maken).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/09, 22:13:16 »
Er zijn natuurlijk al meerdere pogingen tot dit soort meta-social sites. Het probleem zit 'm -IMHO- bij (1) de API's die nodig zijn om het multiposten mogelijk te maken en (2) aspecten als veiligheid en privacy (wil ik wel al mijn wachtwoorden bij één centrale aanbieder bekend maken).

Dat is zo maar als je dat voor elkaar hebt, dan betekend het nog niet dat je er al bent.
De interface moet gebruiksvriendelijk zijn.
Het enige waar ik de grootste problemen zie, is het probleem met de reclame banners.
Als je het zo in elkaar steek dat men niet meer naar bijvoorbeeld de hyves of de facebook pagina gaat, dat die niet blij zullen zijn omdat ze dan reclame inkomsten mis lopen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: alle social netwerken op een website
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/10, 07:45:00 »
Je zou ook een dealtje met hyves kunnen afsluiten, bijv. dat je de knop voor hyves extra groot maakt...