Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP printer  (gelezen 2729 keer)

Saar.

  • Gast
HP printer
« Gepost op: 2007/02/01, 19:05:38 »
Mijn printer: is goed aangesloten, werkt ook in linux, maar als ik afbeeldingen wil afprinten komt er gewoon een donkergroene vlek uit de printer... Ook als ik een document afdruk, is de tekst donkergroen. Niet dat dat zó erg is, maar zo gaat mijn groen er wel snel door zijn :-) Ik ben al een kijkje gaan nemen bij Beheer -> printers -> printer aanklikken en dan eigenschappen, maar ik durf niets meer te veranderen na al wat ik al heb mis gedaan de laatste dagen.
De printer is al wel 5 jaar oud (hp deskjet 845c), heeft het hier iets mee te maken? Bij printout mode kan ik trouwens nergens kiezen tussen én grayscale én kleur.

Ik heb ook al HPLIP toolbox geinstalleerd maar dan zegt hij "no installed HP devices found" als ik dat wil openen...

HP printer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/01, 20:40:25 »
De printer op de desktop van mijn echtgenote is ook een HP 845C, dit verschijnsel heb ik ook gehad. Doch alleen bij nieuwsbrieven en reklame waar veel beelden in voorkwamen. Anders geeft dit geen problemen. Wat WEL goed functioneert zijn de afbeeldingen en tekst die ik in mijn eigen documenten afdruk. Wat je ook kan doen is, dat heb ik gedaan... Weet echter niet als dit bij u het geval zal zijn.
Ga naar SYSTEEM, Beheer en klik op printers...
Dan printer toevoegen, zal zoeken naar printer, vindt zeker en vast je 845C en deze als standaard printer aanduiden.
Bij deze printer kan je dan de eigenschappen correct inzetten, papierformaat... enzovoort.
Nadat ik dat heb gedaan werkte alles prima.
Laat eens weten als het goed functioneert.
Groet,
Artfreddy

dit topic is verplaatst naar hardware/drivers
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Saar.

  • Gast
HP printer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/03, 10:50:26 »
Wel, hij staat als standaard printer en dat had ik al wel meermaals geprobeerd, maar ik heb misschien wel een idee aan wat het zou kunne liegen:

Wat heb jij (of je vrouw) staan bij 'resolution, quality, ink type, media type' ?

Ik op dit moment: controlled by printout mode, en daar heb ik dan 'normal grayscale' omdat ik daar nergens kan selecteren voor én een zwart én een wit inktpatroon.

Kan ik trouwens ergens kiezen dat ik alles in concept (zoals dat in windows noemt) kan afdrukken?

HP printer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/07, 10:28:59 »
Citaat van: Saar
Wel, hij staat als standaard printer en dat had ik al wel meermaals geprobeerd, maar ik heb misschien wel een idee aan wat het zou kunne liegen:

Wat heb jij (of je vrouw) staan bij 'resolution, quality, ink type, media type' ?

Ik op dit moment: controlled by printout mode, en daar heb ik dan 'normal grayscale' omdat ik daar nergens kan selecteren voor én een zwart én een wit inktpatroon.

Kan ik trouwens ergens kiezen dat ik alles in concept (zoals dat in windows noemt) kan afdrukken?
Printoutmode : Normal ( colour cardridge )
Sorry, voor het late antwoord. nogal veel werk.
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline eendje

  • Lid
HP printer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/07, 19:37:31 »
Gebruik je wel de HPIJS driver?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

HP printer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/08, 09:36:33 »
Ja, hpijs ( Recommended ) - HPLIP 0.9.7 ( Suggested ) Dat staat naast de printer driver. Ik weet niet wat er bij u staat. Doch zo werkt het goed. Heb ook eerst een testpagina afgedrukt en alles was ok. Heb het zopas nog eens overlopen in de instellingen van de printer. Kan echt niets meer vinden, zou moeten werken. Ik zal als ik wat tijd heb nog een paar zaken uitproberen, en als ik iets vindt laat ik het wel weten hoor. Wat ik wel weet is dat ik de nieuwe printer een HP Deskjet 5940 niet kan doen werken met Linux, drivers voor Windows en Mac, doch ondersteund geen Linux, schandalig. Ik ga wel eens prober de nieuwe aan te sluiten op de Ubuntu, doch ik weet niet als het me zal lukken om hem te laten printen zonder moeilijkheden. Mijn gedacht daarvan is dat produkten zoals HP en anderen niet alleen windows en Mac zouden mogen ondersteunen, doch ook Linux. En daar wringt dikwijls het schoentje, wel spijtig... Doch broodnodig, we zijn er ook nog nietwaar.
Tot nog eens,
Freddy

Nog wat vergeten eendje, moet eens proberen een andere usb poort te gebruiken, heeben we in het installeren ook moeten doen, de usb poort waar de printer eerst instak werkte ook niet. Het proberen waard, doch ik weet niet als je er wat zal aan hebben.
Proberen maar eendje, succes !
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Saar.

  • Gast
HP printer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/08, 11:17:29 »
Heb het op colour cartidge gezet en die hpijs dinge staan ook geselecteerd.

Met een testpagina had ik het ook al geprobeerd trouwens...

Nu heb ik een afbeelding proberen af te drukken en het is geen groene vlek meer, het komt er goed uit nu. Ik weet niet hoe dat zo plots kan, maar ik kan er alleen maar blij mee zijn.

En staat die hpijs voor conceptafdrukken zogezegd dan? Misschien daarmee dat mijn zwart er niet zo zwart uitkomt :-)

HP printer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/08, 12:32:55 »
Nee, staat niet op conceptafdrukken. Doch zeker op Colour cardrigde laten staan. Anders heb ik niets. Doch kijk ook eens naar je printerinstellingen in Open.Office. Je kan daar ook bepaalde printerinstellingen aanvinken. Ga naar Open.Office Writer, open opties en dan printerinstellingen. Hetgeen je afdrukt van je documenten, zijn het nu fotos of affiches of nieuwsbrieven met veel kleur en zwart-wit, of gelijk wat, moet je toch de kleuren, grijswaarden en transparentie kunnen afdrukken. In Open.Office heb ik dit ook allemaal geconfigureerd. Helpt misschien ook.Laat maar weten.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Saar.

  • Gast
HP printer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/08, 12:44:52 »
Oke ik zal het zeker proberen wanneer ik weer veel afdrukwerk heb voor schooL. Nu nog eventjes genieten van een lesvrije dag!

Offline eendje

  • Lid
HP printer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/08, 12:49:34 »
Citaat van: Artfreddy
Ja, hpijs ( Recommended ) - HPLIP 0.9.7 ( Suggested ) Dat staat naast de printer driver. Ik weet niet wat er bij u staat. Doch zo werkt het goed. Heb ook eerst een testpagina afgedrukt en alles was ok. Heb het zopas nog eens overlopen in de instellingen van de printer. Kan echt niets meer vinden, zou moeten werken. Ik zal als ik wat tijd heb nog een paar zaken uitproberen, en als ik iets vindt laat ik het wel weten hoor. Wat ik wel weet is dat ik de nieuwe printer een HP Deskjet 5940 niet kan doen werken met Linux, drivers voor Windows en Mac, doch ondersteund geen Linux, schandalig. Ik ga wel eens prober de nieuwe aan te sluiten op de Ubuntu, doch ik weet niet als het me zal lukken om hem te laten printen zonder moeilijkheden. Mijn gedacht daarvan is dat produkten zoals HP en anderen niet alleen windows en Mac zouden mogen ondersteunen, doch ook Linux. En daar wringt dikwijls het schoentje, wel spijtig... Doch broodnodig, we zijn er ook nog nietwaar.
Tot nog eens,
Freddy

Nog wat vergeten eendje, moet eens proberen een andere usb poort te gebruiken, heeben we in het installeren ook moeten doen, de usb poort waar de printer eerst instak werkte ook niet. Het proberen waard, doch ik weet niet als je er wat zal aan hebben.
Proberen maar eendje, succes !
Gewoon aansluiten. Zou direct moeten werken, zie http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-DeskJet_5940. Ze zeggen daar:

Citaat
Worked perfectly out of the box with Kubuntu.
Dus Ubuntu zou ook moeten werken...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

HP printer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/08, 15:42:13 »
Citaat van: Saar
Oke ik zal het zeker proberen wanneer ik weer veel afdrukwerk heb voor schooL. Nu nog eventjes genieten van een lesvrije dag!
Ok, geniet maar... Is ook van belang. Prettige dag nog !
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux