Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)  (gelezen 1359 keer)

Het zal al wel eens vaker aan bod zijn geweest in één of andere vorm maar ik kon toch niet even 1-2-3 een topic vinden.
Dankzij een aantal informatiebronnen is het me gelukt om in XP de USB aan de praat te krijgen en dat wil ik eventjes uitleggen zodat daar misschien anderen ook mee geholpen zijn ;)

De eerste stap in de goede richting was de closed version van virtual box te downloaden:

Siegi zei: De closed source versie haal je hier.
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads

Ik heb de oude versie via het ubuntu softwarecentrum gedeinstalleerd en daarna de download geopend met ubuntu softwarecentrum en deze heeft deze closed version er toen netjes op gezet.


Ik heb daarna de volgende duidelijke tutorial gevolgd die wat inzicht gaf over instellingen binnen virtual box en de gebruikersaccounts.
http://www.youtube.com/watch?v=csMeyfIS4bY


Bijna had ik het aan de praat, maar ik kreeg vanuit virtual box een melding dat ik voor usb support de  Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-4.0.4-70112.vbox-extpack nodig had. Deze is hier veilig te downloaden http://www.oracle.com/technetwork/server-storage/virtualbox/downloads/index.html#extpack (vrijwel onderaan de pagina)


Eventjes leek het er op dat het nog niet werkte maar na een herstart van het gehele systeem deed de USB het!

Opmerking: Als je bv een usb stick aankoppelt aan je virtuele machine dan koppel je hem automatisch los van de andere (ubuntu b.v.) Eigenlijk ook logisch maar toch handig om te weten ;)

Succes!

Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 07:34:05 »
Uitleg van het extension pack is misschien nog nodig. ...., alsook hoe je de instellingen moet doen voor updates.

Maar het is zeker goed daar een apart topic over te maken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

8t88

  • Gast
Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 08:53:37 »
Uitleg over de installatie zou inderdaad welkom zijn!  ;)

Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/09, 11:16:18 »
Over de installatie van het extension pack was ik inderdaad nog niet erg duidelijk geweest, ik zal daar binnenkort wanneer ik weer op de grote laptop werk eens naar kijken en de tutorial aanpassen.
Het staat me nog bij dat ik het bestand op had geslagen en dat het toen erg gemakkelijk te integreren was.

Met updates heb ik op dit moment nog geen ervaring. Ik heb zoiezo nog maar weinig ervaring met Virtual Box maar soms kan dat handig zijn met dingen uitleggen, veel handelingen zijn dan nog niet vanzelfsprekend  ^-^


Offline softbart

  • Lid
Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/09, 12:18:37 »
Het is mij nog niet geheel duidelijk waarom voor USB  het "extpack" nodig is in een closed version.

groet,

Theo

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/09, 13:33:17 »
Ik heb begrepen dat en nu één versie is. De extentionpack is het gesloten gedeelte.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: USB support windows xp (guest) in virtual box Ubuntu 10.10 (host)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/09, 15:48:51 »
Citaat
Ik heb begrepen dat en nu één versie is. De extentionpack is het gesloten gedeelte.

Dat zou natuurlijk kunnen virtual box gaf bij het opstarten van XP ook een vermelding dat USB pas gesupport werd bij het installeren van de extension pack.

De reden dat de open versie dat niet deed kan zijn omdat deze uit het ubuntu software centrum komt en misschien wel iets verouderd is dan de versie van de website van SUN.