Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy updates, goed of slecht teken?  (gelezen 2032 keer)

JimZ

  • Gast
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Gepost op: 2007/10/05, 23:15:56 »
Wat mij verbaast is de enorme hoeveelheid updates die dagelijks binnenstromen voor Gutsy Beta, de laatste dagen steeds meer dan 100!

Je zou toch denken dat met de definitieve release over minder dan twee weken de zaak toch al redelijk definitief zou moeten zijn.

Of denk ik gans verkeerd?

Gr,
Jim

Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/05, 23:20:43 »
is logisch nu komen er steeds meer updates wnat alles wordt afgemaakt.
homemade HTPC

Offline siegi

  • Lid
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/05, 23:25:29 »
En ubuntu opzich bestaat ook uit een paar duizend pakketjes.
Dus als ze de laatste hand willen leggen aan elk pakketje, dan lijkt me 100 updates nog niet zoveel.

JimZ

  • Gast
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/05, 23:26:30 »
Tja, da's nou juist wat ik bedoel. Zoveel wijzigingen tot op het laatste moment.

Voor een definitieve (lees: stabiele) release van een nieuwe distro verwacht je dat gewoon niet. Toch>

Gr,
Jim

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/05, 23:28:40 »
Citaat van: JimZ
Tja, da's nou juist wat ik bedoel. Zoveel wijzigingen tot op het laatste moment.

Voor een definitieve (lees: stabiele) release van een nieuwe distro verwacht je dat gewoon niet. Toch>

Gr,
Jim
Kom op Jim, wat wil je hier nou mee?  :-)

JimZ

  • Gast
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/05, 23:45:10 »
Citaat
Kom op Jim, wat wil je hier nou mee?  :-)
Wat wil ik hiermee?

Nou, gewoon ontdekken hoe de ontwikkelaars met zo'n nieuwe release omgaan vermoed ik.

Wat ik zo in de loop der tijd heb gehoord/gezien/gelezen is dat er op een bepaald moment sprake is van een z.g. "Feature Freeze", met andere woorden: er wordt geen nieuwe functionaliteit meer toegevoegd, alleen bugfixes worden nog doorgevoerd.

En dan zijn meer dan 100 bugfixes per dag zo kort voor de GROTE datum naar mijn idee een bedenkelijk groot aantal.

Maar nogmaals: het was bedoeld als vraag en niet als kritiek op wie dan ook in de Ubuntu gemeenschap, mogelijk begrijp ik helemaal niets van de gang van zaken en dan wil ik graag effe "bijgepraat" worden.

Gr,
Jim

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/05, 23:46:29 »
Wees maar niet bang, dat gaat altijd zo, en 7.10 wordt een prima product!  :-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/05, 23:59:21 »
Het bijhouden van 20.000 pakketten is niet echt makkelijk. Daarom hebben de ontwikkelaars een bepaalde procedure bedacht die gevolgd wordt bij een nieuwe versie. Hoe dit werkt, kan je hier lezen:
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuDevelopment#head-0383f47b0f2f8139378e43569435d4dc4fd270e6

JimZ

  • Gast
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/06, 00:12:31 »
pjotr:
Citaat
Wees maar niet bang
Nou, zo gemakkelijk ben ik niet bang te krijgen hoor. Gelukkig niet zeg!
Johanvd:
Citaat
Hoe dit werkt, kan je hier lezen:
Kijk! Leesvoer. Ik ga d'r eens op mijn gemak voor zitten.

Gr,
Jim

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gutsy updates, goed of slecht teken?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/06, 08:03:52 »
waarom plaats je dit nu hier bij ubuntu.nl? we hebben twee vastgezette topics over gutsy! dat doen we om vragen, opmerkingen over deze beta release centraal en overzichtelijk te houden.
verder gaat de ontwikkeling van gutsy net zo als andere alfa/beta releases. ben je met feisty ook met alfa releases begonnen?
topic gesloten