Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox  (gelezen 536 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Gepost op: 2014/08/17, 15:18:03 »
Met XP had ik er geen last van, maar nu met W7 moet na iedere update van Virtualbox voor her-activatie weer een telefoontje naar Microsoft worden gepleegd. Hoe kan ik dat voorkomen?

Is het vastzetten van de huidige versie van VB voldoende (naast het bewaren van een geactiveerde image-copie)?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/17, 17:18:07 »
Vreemd. Ik heb zelf ook een W7 in een Oracle VirtualBox VM draaien en die heeft me na de installatie nooit naar een heractivatie gevraagd. En ik heb altijd geüpgraded naar de nieuwste versie van VirtualBox.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/17, 18:51:56 »
Zou het kunnen, dat Win7 een ge-update virtualbox ziet als een nieuwe computer en dat op een gegeven moment het aantal "nieuwe" installaties te groot is geworden?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/17, 21:42:21 »
Dat doet hij bij mij niet. De virtuele hardware verandert trouwens ook niet.
Win7 klaagt pas als hij drie verschillende hardwarewijzigingen ontdekt. Bijvoorbeeld andere cpu, andere netwerkkaart en andere harddisk.
Of gaat het misschien om een Win7 zonder behoorlijke activatiesleutel? Als je een probeersleutel gebruikt, is het wel logisch dat hij om 60 dagen komt vragen om activatie. Dat zou hij dan ook doen zonder VB-upgrades.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/18, 06:54:08 »
De sleutel moet wel goed zijn (m.b.v. Microsoft weer geactiveerd). Het zou kunnen, zoals Ron aangeeft dat de virtuele hardwarewijzigingen toch te groot geworden zijn.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/18, 08:22:33 »
Bij een upgrade van VirtualBox verandert de identificatie van de virtuele hardware (die in een VM) helemaal niet, dat kan dus niet de oorzaak zijn. Anders zou bij mij W7 ook voortdurend om heractivatie zitten vragen en dat doet hij dus niet. Die draait al jaren in een VM zonder dat ooit om heractivatie gevraagd is.

Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/18, 11:26:01 »
Misschien komt het door de manier waarop W7 verkregen is? Ik bedoel: de activatiesleutel kan wel legitiem zijn, maar als je W7 via torrents hebt binnengehaald, dan is er misschien mee gesleuteld waardoor ie automatisch gedeactiveerd wordt door MS' servers... (let op het woord "ALS" - ik doe geen beschuldiging)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/18, 11:46:09 »
Van officiele cd, wel eerst een lite-versie van gemaakt om de image klein te houden.

Offline jolo

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/18, 20:47:16 »
Eventueel is het ook nog mogelijk een back-up te bewaren, van de Windows 7 activatie. Zie daarover mijn topic, op het voormalige computertotaalforum. http://computertotaal.nl/forumarchief/7-os-windows/211650-ervaringen-met-back-up-van-de-windows-7-activatie

Ik vond een vergelijkbaar probleem op Technet VirtualBox update=Windows 7 un-activated. Een verwijzing naar het VirtualBox forum dus.

Daarop vond ik Which changes trigger reactivation in a Windows guest? en deze thread Virtualbox update deactivates windows license.

Waarschijnlijk kun je beter Virtualbox van hun website zelf installeren https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Ramana

  • Lid
Re: Window7 niet telkens activeren in Virtualbox
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/21, 11:53:34 »
Weet intussen iets meer: niet (de versie van) Virtualbox veroorzaakt het probleem, maar blijkbaar het telewerken. Vreemd.

ps Dank Jolo, voor je uitgebreide info
« Laatst bewerkt op: 2014/08/21, 11:57:29 door Ramana »