Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?  (gelezen 364 keer)

Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?
« Gepost op: 2015/10/20, 10:12:31 »
Ik kreeg zojuist een update voor mijn systeem echter, de update kan niet worden voltooid omdat ik niet genoeg schijfruimte daarvoor zou hebben  :(
Hoe kan ik checken of dat werkelijk zo is?

Edit: als ik bij Bestandssysteem en Harry kijk, zie ik dat er nog 665 GB aan vrije ruimte is
« Laatst bewerkt op: 2015/10/20, 10:34:08 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/20, 11:03:34 »
Ik denk dat je een aparte /boot partitie hebt, die te klein is. Waarom heb je die eigenlijk überhaupt? Heb je de boel versleuteld of zo?

In dat geval zou het, zoals Buzzin al zegt, voldoende moeten zijn om wat oude kernels weg te gooien.

Re: Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/20, 11:57:02 »
Ik denk dat je een aparte /boot partitie hebt, die te klein is. Waarom heb je die eigenlijk überhaupt? Heb je de boel versleuteld of zo?

In dat geval zou het, zoals Buzzin al zegt, voldoende moeten zijn om wat oude kernels weg te gooien.
.

Geen versleuteling of zo.
Geen idee. Als dat het is, kan ik die vergroten of zo? En zo ja, hoe? Of helemaal weg laten?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/20, 12:08:46 »
Start je computer eens op vanaf de Ubuntu-DVD, start GParted en post hier een schermafdruk daarvan met behulp van www.postimage.org.

Re: Kan update niet installeren: niet genoeg schijfruimte!?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/20, 12:14:47 »
Start je computer eens op vanaf de Ubuntu-DVD, start GParted en post hier een schermafdruk daarvan met behulp van www.postimage.org.

Ga ik nog doen. Inmiddels 4 Kernels etc verwijderd. heb nu de laatste 2 nog over.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)