Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en USB schijf NTFS, problemen te verwachten?  (gelezen 928 keer)

Offline bootrob

  • Lid
Ubuntu en USB schijf NTFS, problemen te verwachten?
« Gepost op: 2008/02/29, 19:12:10 »
Draai Ubuntu nu op relatief kleine schijf(80gig) als enige in mn PC, heb nieuw notebook aangeschaft met Vista erop en  ben nog steeds aan het configeren, updates voor printer enz aan het installeren, simpel machientje met Centrino 1.73 en 2 gig mem, duurt allemaal eeuwen, maar als je fotos bekijkt, muziek draait, Skype enz, het draait allemaal prima.
Heb voorgaande gedaan wegens niet aflatende problemen Grub.
Ik heb nu ook grote USB schijf die ik wil formatteren in NTFS om uit te kunnen lezen door Ubuntu en Vista.
Zijn er problems te verwachten ?

DarkEra

  • Gast
Ubuntu en USB schijf NTFS, problemen te verwachten?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/29, 19:18:28 »
Zover ik weet zijn externe USB schijven van tegenwoordig toch al NTFS. Of mis ik iets misschien? Ik heb zelf al een paar jaar een externe USB schijf en heb er geen problemen mee gehad, zelfs sinds de laatste paar weken dat ik alleenmaar Ubuntu gebruik. Het was gewoon inpluggen en gebruiken. :)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Ubuntu en USB schijf NTFS, problemen te verwachten?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/01, 18:56:09 »
Nee, USB schijven zijn vaak FAT32. Formatteren naar NTFS heeft hier geen problemen opgeleverd, alleen duurde het wel een tijd (is ook afhankelijk van de grootte van de schijf).

Ubuntu leest NTFS zonder problemen, en kan indien gewenst ook schrijven middels ntfs-3g en ntfs-config.

Succes.