Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ecomstation  (gelezen 905 keer)

Ecomstation
« Gepost op: 2013/03/25, 16:29:53 »
Hallo
Kent iemand ook ecomstation 2.1 ?
Ik heb dat besturingssysteem gekocht en je kunt er een hoop mee.
Het is gebasseerd op Os/2 warp.
Ok het is geen linux distributie dus ik weet niet als dit wel het juiste topic is omdat het geen linux is , maar mischien dat er ook anderen via het ubuntu forum zijn die dat kennen of ook gebruiken/of gaan gebruiken.
Het is niet te vergelijken met Ubuntu omdat het geen open source is.
Dat is wel jammer .
Wel zijn drivers voor geluid gebasseerd op linux.

Voor de rest is het wel een serieuze windows vervanger omdat er hier nog sprake is van een normale desktop dus zonder mobiel en telefoon interface zoals bijvoorbeeld metro dat wel is en niet geschikt is voor een normale pc.
Voor ubuntu gebruikers wellicht niet zo interesant omdat er wellicht niet zo veel toepassingen zijn te vinden maar het heeft veel gemeen met linux omdat er veel toepassingen daarvan zijn geport.
Zoals open office.org /Vlc/firefox/thunderbird
Het heeft geen Software repository zoals ubuntu wel heeft wat ook wel een minpunt is.
Maar voor de rest best snel ook op oudere computers zelfs met 512 mb en ook wel veilig er zijn geen virussen en malware.
Ook ideaal voor internet.
Het heeft standaard firefox en email.
Dus mischien een alternatief voor linux / windows.


Offline Bloom

  • Lid
Re: Ecomstation
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/25, 17:20:12 »
Ik ken eComStation en heb jarenlang gewerkt met OS/2 Warp en eComStation. Daar ben ik uiteindelijk mee opgehouden omdat Linux een veel beter alternatief is. Er is echt geen enkele reden om eComStation te verkiezen boven Linux op gelijk welke pc.

Zo zag overigens mijn desktop eruit:

(klik voor een groter beeld)

Re: Ecomstation
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/25, 18:45:19 »
Ok mooie desktop.

Ik had nog een oude pentium iii en daar draait het best vlot op.
Linux en windows dat gaat er niet meer op veel te zwaar allemaal.

Re: Ecomstation
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/25, 20:09:33 »
In principe zijn er wel meer van dit soort desktops die nog een pure desktop zijn, zoals inderdaad eComStation, maar ook AmigaOS wordt nog vrolijk verder ontwikkeld (er komen zelfs 3 nieuwe high-end Amiga's dit jaar en weeral een nieuwe versie van het OS) en Haiku gaat ook maar door (en met QupZilla heb je daar zelfs een hele moderne WebKit-webbrowser op).

Offline Bloom

  • Lid
Re: Ecomstation
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/25, 21:40:19 »
Ik had nog een oude pentium iii en daar draait het best vlot op.
Linux en windows dat gaat er niet meer op veel te zwaar allemaal.
Probeer dit maar eens: http://www.bodhilinux.com/

Re: Ecomstation
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/25, 21:42:36 »
Ik had nog een oude pentium iii en daar draait het best vlot op.
Linux en windows dat gaat er niet meer op veel te zwaar allemaal.
Probeer dit maar eens: http://www.bodhilinux.com/

Inderdaad. Ik heb Bodhi hier op een Pentium 1 (of iets wat in ieder geval erg in de buurt van P1 zit) draaien en het draait best vlot om huis-, tuin- en keukendingen met gemak te kunnen doen.