Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).  (gelezen 9430 keer)

PHiXioN

  • Gast
Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).
« Reactie #25 Gepost op: 2007/07/04, 13:51:27 »
Ik post dit nu van mijn ubuntu pc terwijl de netwerkkabel ernaast ligt. :)


De Sweex LW052 werkte echt gewoon METEEN. Had ik die maar eerder gekocht, dat had een hoop frustratie bespaard. Wellicht dat de WL115 ook had gewerkt.


Iedereen met het zelfde probleem die tegen dit topic aanloopt zou ik zeker willen aanraden om niet te lang aan te klooien, maar gewoon iets zoeken dat wel met plug & play werkt.


Ik ga niet eens meer proberen WPA in te stellen, stel je voor dat iets gebeurd waardoor hij niet meer werkt. :D


Verder zou ik iedereen hier willen bedanken voor het advies.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).
« Reactie #26 Gepost op: 2007/07/04, 17:09:17 »
Citaat van: PHiXioN
Iedereen met het zelfde probleem die tegen dit topic aanloopt zou ik zeker willen aanraden om niet te lang aan te klooien, maar gewoon iets zoeken dat wel met plug & play werkt.
goeie tip ;) je moet de juiste hardware kopen om je software te besturen, niet andersom.

Citaat van: PHiXioN
Ik ga niet eens meer proberen WPA in te stellen, stel je voor dat iets gebeurd waardoor hij niet meer werkt. :D
Oh, maar als dat atheros is, kan dat wel hoor :) Gewoon in de router instellen, je netwerk een keertje aanklikken, je WPA wachtwoord ingeven, en hij maakt verbinding. -- Je gebruikt nu toch NetworkManager, hoop ik? Want die werkt prima met atheros en is echt heel handig.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

PHiXioN

  • Gast
Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).
« Reactie #27 Gepost op: 2007/07/04, 19:27:45 »
Je hebt nog gelijk ook, WPA it is. :D Ideale wifikaart, die Sweex.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).
« Reactie #28 Gepost op: 2007/07/04, 19:44:16 »
Citaat van: belg
Alleen de ontvangst vind ik matig, heb een veel betere verbinding met zowel mijn dell laptop ( broadcom 4318 ) als mijn andere desktop, ook broadcom.
Waarop baseer je dat? Kan je verder weg internetten met de broadcom computers?
Want: de meting die je ziet op linux voor de atheros driver is incorrect. Dat is het énige probleem met de atheros driver. Die driver spuwt foute meetwaarden uit :) Als je naast de router gaat zitten haal je vaak nog geen 50%.

Maar dat is enkel de meetwaarde! De eigenlijke verbinding is wel heel goed. Ik had in mijn laptop vroeger een kaartje met een Texas Instruments acx111 chipset. Nadien omgewisseld voor een kaartje met een Atheros ath_pci chipset (omdat de acx111 geen WPA ondersteunde via WEXT, volledig reverse engineered was en soms de verbinding zomaar wegviel). Met de acx111 kreeg ik een verbinding van 50% als ik ver weg stond van de router, maar als ik nog wat verder weg ging, dan verbrak de verbinding. Met de ath_pci kreeg ik een verbinding van 20% als ik even ver weg stond, maar als ik nog verder weg ging bleef de verbinding nog steeds online :)

Maar die foute meetwaarde is een bekend probleem hoor.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/network-manager/+bug/69709
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

belg

  • Gast
Radeloos: Wifi werkend krijgen in Feisty (Belkin FSD7050, RT73).
« Reactie #29 Gepost op: 2007/07/06, 09:25:41 »
Na, zowel onder xp als onder ubuntu heb ik minder bereik. Maar zal het eens wat beter testen...van die bug, dat wist ik niet.