Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: driverloze printer :(  (gelezen 2605 keer)

SandervdV

  • Gast
driverloze printer :(
« Gepost op: 2006/05/10, 17:50:43 »
Ik heb een printer die niet ondersteund wordt door Linux, laat staan door Ubuntu. wat moet ik nu doen? het gaat om de printer Lexmark X85

Ik heb een emailtje gestuurd naar Lexmark of ze ondersteuning bieden en dit stuurde ze terug:

Citaat
The lexmark linux developer kit isn't compatible with the X85, nor do we
have a seperate driver for the X85 that will work in any distribution of
Linux.
also I haven't heard of anyone getting a driver to work for the X85 in any
distro of linux...
zijn er geen Windows-printerdriver-emu's ofzo? zal win4lin kunnen werken? Cedega? Wine? ik zit te denken als noodoplossing een dualboot met Win. ME (is toch al snel 1 gig minder dan xp) en desnoods studie programmeren en zelf maar een driver leren schrijven :P

iemand een beter idee?

budster

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/10, 18:05:36 »
Citaat van: SandervdV
Ik heb een printer die niet ondersteund wordt door Linux, laat staan door Ubuntu. wat moet ik nu doen? het gaat om de printer Lexmark X85

Ik heb een emailtje gestuurd naar Lexmark of ze ondersteuning bieden en dit stuurde ze terug:

Citaat
The lexmark linux developer kit isn't compatible with the X85, nor do we
have a seperate driver for the X85 that will work in any distribution of
Linux.
also I haven't heard of anyone getting a driver to work for the X85 in any
distro of linux...
zijn er geen Windows-printerdriver-emu's ofzo? zal win4lin kunnen werken? Cedega? Wine? ik zit te denken als noodoplossing een dualboot met Win. ME (is toch al snel 1 gig minder dan xp) en desnoods studie programmeren en zelf maar een driver leren schrijven :P

iemand een beter idee?
Een oud macje (er is wel een macdriver) neerzetten als printerserver.

Mac's zijn best cool....

driverloze printer :(
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/10, 18:09:03 »
Of het ding uit het raam gooien op het hoofd van zo'n lexmark figuur....

SandervdV

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/10, 18:41:35 »
Citaat
Een oud macje (er is wel een macdriver) neerzetten als printerserver.

Mac's zijn best cool....
behoort tot de mogelijkheid... alleen waar zet ik nou weer zo'n ding neer :S
is er geen printercommunicerende mac-emu voor linux

volgens mij is dit toch een gat in de markt... allinoneprinterdrivers voor linux

Citaat
Of het ding uit het raam gooien op het hoofd van zo'n lexmark figuur....
Ik woon 6 hoog... das dodelijk... hmmm... valt te overwegen :P

budster

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/10, 18:50:45 »
gewoon zo een imac .... Die zet je gewoon op de kast men een aquarium erop .... en met kerst zet je hem onder de kerstboom met een kerststalletje erop en laat je dat ding de hele dag kerstliedjes spelen.

budster

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/10, 20:27:05 »
Eigenlijk moet je jouw printer erbij zetten...

http://www.leenooks.com/Printers

handig lijstje, daarmee ga ik voortaan een computer kopen.

SandervdV

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/11, 07:56:21 »
Ik begrijp uit jullie antwoorden dat er weinig hoop is dat ik gewoon van mijn pc'tje alleen de printer/scanner aan de praat ga krijgen. is er dan echt geen software die Windhoosdrivers kan herkennen en gebruiken...

ik zat te denken dat de scanner software heeft... als ik deze nou installeer onder Wine, zal die dan geen contact proberen te zoeken met dat ding? tis een USB-apparaat...

Imac is een idee (bij Speurders al eentje gezien voor 15euro) maar ik heb er de ruimte niet voor en ik heb er geen verstand van hoe je van een mac/PC een printerserver maakt.

 Ik denk dat ik maar een Dualboot maak met win98 of winME. en de volgende keer beter opletten als ik een all-in-one printer koop.

Sander

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
driverloze printer :(
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/11, 09:36:25 »
Citaat van: SandervdV
Ik denk dat ik maar een Dualboot maak met win98 of winME. en de volgende keer beter opletten als ik een all-in-one printer koop.Sander
Ik vrees inderdaad dat dat de enige oplossing zal zijn. Maar gewoon een vraagje, werkt de scanner met xsane? Kans is klein, maar om hem als printer te gebruiken zou ik het maar volledig vergeten.

SandervdV

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/11, 12:51:04 »
met Xsane heb ik een systemfreeze... alles zit op slot... zelfs numlock vertikt het
waarschijnlijk denkt Ubuntu dat het een andere scanner is ofzo... waardoor er een hardwareconflict optreed? wat ik bedenk, terwijl ik het opschrijf, toch niet zou moeten kunnen met randapparatuur...

budster

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/11, 16:12:57 »
Citaat van: SandervdV
Ik begrijp uit jullie antwoorden dat er weinig hoop is dat ik gewoon van mijn pc'tje alleen de printer/scanner aan de praat ga krijgen. is er dan echt geen software die Windhoosdrivers kan herkennen en gebruiken...

ik zat te denken dat de scanner software heeft... als ik deze nou installeer onder Wine, zal die dan geen contact proberen te zoeken met dat ding? tis een USB-apparaat...

Imac is een idee (bij Speurders al eentje gezien voor 15euro) maar ik heb er de ruimte niet voor en ik heb er geen verstand van hoe je van een mac/PC een printerserver maakt.

 Ik denk dat ik maar een Dualboot maak met win98 of winME. en de volgende keer beter opletten als ik een all-in-one printer koop.

Sander
heb je hem net gekocht? dan zou ik hem gewoon terug brengen. En koop je een andere, netwerk printer bijvoorbeeld.

SandervdV

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/12, 09:39:33 »
hij is 2e hands

budster

  • Gast
driverloze printer :(
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/12, 18:54:47 »
ah,.... tja dan is terug brengen wat lastiger