Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debian Linux 6.0  (gelezen 648 keer)

Debian Linux 6.0
« Gepost op: 2012/09/08, 15:07:06 »
Hallo,

Via google kwam ik toch weer op dit forum uit, dus dacht doe een poging en stel de vraag.

Ik heb mijn QNAP geflashed en voorzien van Debian Linux 6.0 (met als kernel Linux 2.6.32-5-kirkwood on armv5tel ). Draait goed, credits voor de compiler..

Onder Windows weet ik welke update's ik wel en niet moet uitvoeren, maar onder Linux (debian) niet echt. Ik log in via de browser op "Webmin" en zie dat er nu 90 updates beschikbaar zijn -  90 package updates are available - waar er alleen als opmerking staat "New version", geen idee of het echte security patches zijn of gewoon updates.

Onder Scheduled checking options heb ik de optie Action when update needed op Install security updates gezet. Maar geen idee of dat nu werkelijk gebeurt.
Iemand ervaring hiermee, tips, of een andere plek waar ik mijn vraag kan stellen?

bedankt iig,
Dennis

Offline Bloom

  • Lid
Re: Debian Linux 6.0
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/08, 15:09:33 »
Met die instelling zouden alle beveiligingsupdates automatisch en in de achtergrond moeten gebeuren. De updates die "nieuw" gemarkeerd zijn in je updatelijst zijn nieuwe versies van allerlei onderdelen van het OS en van applicaties en utilities. Debian 6.0 is een stabiele versie en daar kan het geen kwaad om die gewoon uit te voeren.