Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brussel  (gelezen 2219 keer)

Offline Tom

  • Lid
Brussel
« Gepost op: 2016/03/22, 20:35:41 »
Voor de Belgen op dit Forum waaronder ook ik !.
Het is wel een PC Forum ,maar ook wij hebben gevoelens !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/22, 21:01:24 »
Een verschrikkelijke geweld, vandaag in België   :'(
Geef mij maar Ubuntu:  Eén-zijn"; "Menselijkheid tegenover anderen"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_(filosofie)

Re: Brussel
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/22, 21:52:14 »
Ik zou er wel wat over kunnen zeggen, maar .....
Het is verschrikkelijk wat er gebeurt !
Het zou niet mogen.
Denk er maar eens over na !
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Brussel
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/22, 22:20:41 »
Inderdaad, in een beschaafde wereld hoort dit niet thuis.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brussel
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/23, 00:01:22 »
Het is inderdaad afschuwelijk. En dan te bedenken dat een roze waas van politieke correctheid sterk heeft bijgedragen aan het ontstaan en de groei van deze monsterlijke dreiging. Dat maakt het nog tragischer.

Re: Brussel
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/23, 08:15:50 »
Helaas waar Pjotr.
Voor nu kan ik zeggen dat ik met de Belgen meeleef en het verschrikkelijk vind.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Brussel
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/23, 09:30:23 »
Mijn diepe medeleven voor alle Belgen.

            :'(

Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Brussel
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/23, 10:48:10 »
Ook mijn medeleven voor alle Belgen.

Ik heb jaren in Brussel gewoond (Evere).
Het is (was ?) een heerlijke stad.

Ook mijn zoon is er geboren. In Etterbeek. (een deelgemeente van Brussel)

Kwam heel vaak op Zaventem,  op weg naar Afrika (voor m'n werk)

Ben later verhuisd vlak bij Leuven. Ook een fijne stad.

Woon ondertussen al weer 5 jaar in NL.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brussel
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/23, 11:38:23 »
En wat gaat de Nederlandse regering concreet doen om ervoor te zorgen dat er straks niet een vergelijkbaar draadje kan worden gestart met als onderwerp "Rotterdam" of "Amsterdam"?

Re: Brussel
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/23, 12:20:01 »
En wat gaat de Nederlandse regering concreet doen om ervoor te zorgen dat er straks niet een vergelijkbaar draadje kan worden gestart met als onderwerp "Rotterdam" of "Amsterdam"?

Je vrees deel ik, omdat ik hier ook geen duidelijke maatregelen zie. Schiphol en het binnenhof krijgen extra beveiliging, maar dat is volgens mij ook niet de manier van werken.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brussel
« Reactie #10 Gepost op: 2016/03/23, 12:42:25 »
En wat gaat de Nederlandse regering concreet doen om ervoor te zorgen dat er straks niet een vergelijkbaar draadje kan worden gestart met als onderwerp "Rotterdam" of "Amsterdam"?

Je vrees deel ik, omdat ik hier ook geen duidelijke maatregelen zie. Schiphol en het binnenhof krijgen extra beveiliging, maar dat is volgens mij ook niet de manier van werken.
Het preventief vastzetten van teruggekeerde Syriëgangers, wat natuurlijk een volstrekt logische handelwijze zou zijn, hoort in elk geval niet tot het maatregelenpakket. Ongelofelijk.

Re: Brussel
« Reactie #11 Gepost op: 2016/03/23, 16:09:59 »
Ik ken de Belgen als een zeer warm en gastvrij volk. Ik hoop niet dat dit voorval ervoor zorgt dat er een cultuur van wantrouwen gaat ontstaan en hele naties gaat verscheuren.
Kubuntu 20.04

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Brussel
« Reactie #12 Gepost op: 2016/03/23, 16:25:09 »
En wat gaat de Nederlandse regering concreet doen om ervoor te zorgen dat er straks niet een vergelijkbaar draadje kan worden gestart met als onderwerp "Rotterdam" of "Amsterdam"?

Je vrees deel ik, omdat ik hier ook geen duidelijke maatregelen zie. Schiphol en het binnenhof krijgen extra beveiliging, maar dat is volgens mij ook niet de manier van werken.
Het preventief vastzetten van teruggekeerde Syriëgangers, wat natuurlijk een volstrekt logische handelwijze zou zijn, hoort in elk geval niet tot het maatregelenpakket. Ongelofelijk.

Ik vind het vreselijk wat in België is gebeurd. En ik ben bang dat het helaas nog niet de laatste keer was, in België, Nederland, of elders in de wereld...

Ik geloof echter niet in preventief alles en iedereen oppakken, ook terugkerende Syrië gangers niet. Op welke grond zou je ze willen vastzetten? 100% garantie op veiligheid gaat dat sowieso niet geven en ik heb weinig trek in leven in een politiestaat onder de illusie van 100% veiligheid daardoor.

Helaas heb ik echter geen pasklare oplossing over hoe het wel moet :'(

Offline koos4401

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #13 Gepost op: 2016/03/23, 17:15:03 »
Zeer juist, Valk; ook en helaas de laatste zin van je betoog.
Citaat
Ik vind het vreselijk wat in België is gebeurd. En ik ben bang dat het helaas nog niet de laatste keer was, in België, Nederland, of elders in de wereld...

Ik geloof echter niet in preventief alles en iedereen oppakken, ook terugkerende Syrië gangers niet. Op welke grond zou je ze willen vastzetten? 100% garantie op veiligheid gaat dat sowieso niet geven en ik heb weinig trek in leven in een politiestaat onder de illusie van 100% veiligheid daardoor.

Helaas heb ik echter geen pasklare oplossing over hoe het wel moet :'(
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline MKe

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #14 Gepost op: 2016/03/23, 17:25:49 »
Mee eens. Iedereen heeft wel een oplossing, Geert natuurlijk als eerste, maar of het erg praktisch en doordacht is valt te betwijfelen. Ik vrees dat er weinig is wat er gedaan kan worden. Iig ook van hieruit mijn medeleven met alle slachtoffers.

Re: Brussel
« Reactie #15 Gepost op: 2016/03/23, 20:31:02 »
Ook mijn medeleven. Ik heb er geen woorden voor.

En wat gaat de Nederlandse regering concreet doen om ervoor te zorgen dat er straks niet een vergelijkbaar draadje kan worden gestart met als onderwerp "Rotterdam" of "Amsterdam"?

Nog meer privacy afschaffen voor de WOT? Want dat was tot nog toe blijkbaar onvoldoende om dit alles te voorkomen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Bloom

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #16 Gepost op: 2016/03/24, 08:58:12 »
Ik ben Belg en werk elke dag in Brussel (Schaarbeek met name). Moslims zijn niet anders dan Christenen: er zijn goede mensen bij, en slechte. Degenen die terrorisme promoten en uitvoeren zijn géén moslims. Hun denken en handelen is lijnrecht in tegenspraak met de boodschap van de Koran, die dezelfde waarden uitdraagt als de Bijbel. De Koran is heel erg duidelijk en laat geen enkele twijfel: iemand doden is haram; zelfmoord plegen is haram. Haram is verboden mét straf van Allah (God). De Sharia is verschillende honderden jaren na de Koran geschreven en een echte schande, want veel van de regels en wetten daarin zijn ook lijnrecht in tegenspraak met de Koran.

Terroristen zijn dus geen volgelingen van Allah of eender welke andere God. Het zijn psychotische massamoordenaars. Zo moet je ze ook behandelen. Het erge is, dat ze zich vaak verstoppen onder asielzoekers en dat zijn bange mensen op de vlucht voor oorlog en geweld. Hoe maak je het onderscheid tussen een onschuldig iemand en een terrrorist die zich onder hen verschuilt? Ga je dan maar, om veilig te zijn, alle asielzoekers buiten houden? Wat zou dat zeggen over onze maatschappij, die een boodschap van naastenliefde uit wil dragen?

Laat de terroristen niet winnen. Verander je gedrag en je denken niet!

Offline Ramana

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #17 Gepost op: 2016/03/24, 09:06:00 »
Misschien niet de goede plek om er uitgebreid over te praten, maar ik vrees dat we het teveel hebben laten gebeuren, waardoor het oplossen met de dag moeilijker wordt. Vooral in Brussel. Het is zo triest dat willekeurige burgers daar het slachtoffer van worden.  Ik weet niet direct een oplossing, maar denk wel dat we als de donder in dialoog moeten gaan met de Islam.  Ook het christendom werd misbruikt om andere volkeren te onderwerpen. 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Brussel
« Reactie #18 Gepost op: 2016/03/24, 10:37:32 »
Een m.i. haarscherpe analyse van prof. dr. Afshin Ellian, in Elsevier:
http://www.elsevier.nl/opinie/blog/2016/03/285015-285015/

Dit gaat zo niet langer.

Offline h2o

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #19 Gepost op: 2016/03/24, 11:18:23 »
Allereerst mijn condoleances aan de Brusselaars en andere nabestaanden van het gebeuren in de Belgische hoofdstad!! Droevig en dramatisch.

Een m.i. haarscherpe analyse van prof. dr. Afshin Ellian, in Elsevier:
http://www.elsevier.nl/opinie/blog/2016/03/285015-285015/

Dit gaat zo niet langer.
Ik heb gisteren iets dergelijk gelezen in een 'Telegraaf' die op onze personeelskamer lag. Het gevaar is dat dit topic naar de politieke kant gaat, maar er is een bepaalde categorie medelanders die zich weigert aan te passen. Dat stond in die column van de genoemde krant. Ik vrees dat daar een heel grote  kern van waarheid in schuilt.
Mogelijkheden genoeg in het westerse Europa, maar als je de kansen niet oppakt blijf je aan de onderkant van de maatschappij hangen, met alle gevolgen van dien. En als onze leidslieden dan ook de ander kant op kijken, dan groeit het 'kwaad' vanzelf.
Net als in een tuin. Als je de ander kant opkijkt en alles negeert, dan staat je tuin vol met onkruid.

Ik heb laatst een serie documentaires van de BBC gekeken over het pad naar de Tweede Wereldoorlog. Dan zie je bij de aflevering van Great Britain https://www.youtube.com/watch?v=Y36mr5K-DbE dat het een collectief negeren van de feiten is geweest. Er is niet één of meerdere zondebokken aan te wijzen.

Dat is met deze materie ook. Het is zo langzamerhand gegroeid en je draait niet het een en ander zomaar terug. En om een hele bevolkingsgroep (in dit geval de moslims) als schuldigen aan te wijzen is natuurlijk helemaal verkeerd. Daar zitten natuurlijk 'verkeerde elementen' tussen, maar dat heb je ook met christenen, joden, humanisten en atheïsten. Ik ken genoeg moslims die geen vlieg kwaad doen en normaal hun werk doen. Wat mij wel opvalt is de grote stilte van de Arabische (moslim) wereld op deze gebeurtenissen (Parijs, Brussel).

Gelukkig leven we in een land (België en Nederland) waar we gewend zijn om zaken te bespreken, uit te praten of de dialoog aan te gaan. Laten we het hoofd koel houden, maar ook proberen dit verschijnsel zonder geweld uit te bannen.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Brussel
« Reactie #20 Gepost op: 2016/03/24, 17:33:32 »
:-(

Dit artikel uit e correspondent drukt het nog het beste uit hoe ik er tegenaan kijk: https://decorrespondent.nl/4225/Brussel-leert-over-terreur-is-alles-al-gezegd-behalve-wat-bijna-iedereen-denkt/124551419850-80a5b134

Re: Brussel
« Reactie #21 Gepost op: 2016/03/24, 19:20:24 »
Uitstekend stuk, DirkJan.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Brussel
« Reactie #22 Gepost op: 2016/03/24, 19:31:32 »

Offline MKe

  • Lid
Re: Brussel
« Reactie #23 Gepost op: 2016/03/24, 19:50:44 »
Ik vond dit wel een toepasselijke:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Brussel
« Reactie #24 Gepost op: 2016/03/24, 20:57:25 »
Dit topic -en ook op deze plaats- is wat ongebruikelijk. Toch is het terecht, en ik vind dat Tom dat raak verwoord heeft.

Het gaat tenslotte over uiterst tragische gebeurtenissen, en dat in een gebied waar deze community actief is. Ik wordt er helemaal stil van, als ik bepaalde beelden zie, het geschreeuw van slachtoffers hoor, en de verhalen van overlevenden lees. Gewoon mensen die op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats waren, zonder duidelijk iets met de vermeende doelstellingen iets van doen te hebben. 

Er kan nog veel over gezegd worden. Laat ik het houden op een bekende uitdrukking uit de Duitse taal: Die Kacke ist am dampfen...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]