Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)  (gelezen 9122 keer)

(OPGELOST) Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Gepost op: 2009/10/03, 00:50:58 »
Ik heb dit eerder gepost in het algemene 9.10 draadje, maar ik dacht dat ik mijn antwoord hier waarschijnlijker beantwoord zal krijgen..

Ik heb de Karmic beta geprobeerd te installeren, maar hij loopt vast tijdens de installatie  :(
Ik kan de muisknop wel gewoon bewegen, maar hij doet verder niets meer, ik kan mijn num-lock, scroll lock, en caps lock toetsen ook niet gebruiken..

Ik heb hem daarna maar via de alternate geprobeerd te installeren, het installeren lukte nu wel, maar nadat hij is opgestart kan ik hem nog voor een zeer korte tijd (meestal niet meer dan 10s) gebruiken.

De muis kan ik dan wel nog gebruiken, de rest doet niets. (Letterlijk)

Het inloggen klopt ook niet helemaal, ik krijg wat tekst te zien bij het opstarten, en ik krijg na het inloggen hetzelfde splash te zien als tijdens het opstarten.

Ik heb overigens ook een CD-Check gedaan, de CD is in orde..
Net ook een memory test, ook in orde..

In VirtualBox deed hij het wel prima, ik kreeg daar ook de juiste splash te zien na het inloggen. (ik kreeg wel lettertjes tijdens het opstarten in VB, maar volgens mij een andere tekst, ik zal nog een foto maken..)

Iemand enig idee? ???
« Laatst bewerkt op: 2009/10/17, 16:53:22 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/03, 01:35:38 »
Met de alternate kan je wel installeren? Kan je dan wel in de "recovery mode"?

Heb je een 2e computer, dan kan je pakket openssh-server installeren en via de 2e computer misschien loggegevens (/var/log/...) bekijken en bijzonderheden posten?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jnn1

  • Lid
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/03, 16:34:44 »
Ik heb precies hetzelfde:
Ik werkte eerst met Ubuntu 9.04. Heb gisteren upgegrade naar 9.10 door Control+F2 te gebruiken. Het upgraden duurde uren...Uiteindelijk was hij klaar. De PC start gewoon op, maar als ik een paar seconden of af en toe 2 minuten werk, blokkeert alles, behalve de muis. Ik heb al een apt-get update gedaan, maar ook tijden het binnenhalen van de updates blokkeert mijn PC.
Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt

Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/03, 19:02:17 »
Met de alternate kan je wel installeren? Kan je dan wel in de "recovery mode"?

Heb je een 2e computer, dan kan je pakket openssh-server installeren en via de 2e computer misschien loggegevens (/var/log/...) bekijken en bijzonderheden posten?

Ik kom wel in recovery mode ja...

We hebben hier ook meerdere computers taan, maar hoe wil ik een pakket installeren vanaf een andere computer?
En als ik het pakket vanuit recovery mode zou installeren, logt hij dan automatisch na het opstarten ofzo? En hoe kan ik hem bekijken vanuit de terminal? (Ik weet ook niet wat het precieze bestand is)

Ik heb precies hetzelfde:
Ik werkte eerst met Ubuntu 9.04. Heb gisteren upgegrade naar 9.10 door Control+F2 te gebruiken. Het upgraden duurde uren...Uiteindelijk was hij klaar. De PC start gewoon op, maar als ik een paar seconden of af en toe 2 minuten werk, blokkeert alles, behalve de muis. Ik heb al een apt-get update gedaan, maar ook tijden het binnenhalen van de updates blokkeert mijn PC.
Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt

Volgens mij ben ik het probleem ook al eerder tegengekomen op dit forum, als voordat ik hem heb geprobeerd.. Ik kon het alleen niet terugvinden :|
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/03, 19:20:35 »
Ik kom wel in recovery mode ja...

We hebben hier ook meerdere computers taan, maar hoe wil ik een pakket installeren vanaf een andere computer?
En als ik het pakket vanuit recovery mode zou installeren, logt hij dan automatisch na het opstarten ofzo? En hoe kan ik hem bekijken vanuit de terminal? (Ik weet ook niet wat het precieze bestand is)
Ja, als je in de recovery mode 'aptitude install openssh-server' doet wordt de ssh toegang bij het opstarten automatisch gestart. Als je computer niet meer  reageert op toetsenbord/muis/scherm, kan je inloggen vanaf een andere computer met 'ssh x.x.x.x' (x.x.x.x= ip adres). Er zal mogelijk een aanwijzing staan in een log (/var/log/Xorg.0.log of /var/log/syslog of /var/log/?).

Of reageert je toetsenbord (op de caps enz. na) nog wel? Dan kan je Alt+F2 proberen voor een terminalvenster en op zoek gaan maar meldingen in /var/log/?.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/03, 19:37:00 »
Ok, ik zal het proberen...
Die andere computer heeft dat pakket niet nodig, toch?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/03, 20:04:30 »
als het een linux computer is niet, voor windows kan je putty gebruiken.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/04, 01:16:12 »
Ik heb openssh geinstallerd, daarna wilde ik een Live-Cd opstarten om mijn IP adres even op te zoeken, maar toen dacht ik het veel makkelijker te doen XD

Ik ben gewoon vanaf de liveCD het logbestandje op gaan zoeken..
Ik kom alleen verschillende logbestandjes tegen, ik heb er een aantal gelezen, maar ik word er niet bepaald wijzer van..

syslog en de is zo groot dat ik ze nu niet kan uploaden... Ik zal hem later wel ergens uploaden..
(Hij is 98.0kb, ik weet het, onder het maximum maar dat is niet wat het forum mij verteld  :|)

Hier user.log
Oct  2 19:01:32 sjoerd-desktop pulseaudio[1399]: ratelimit.c: 12 events suppressed
Oct  2 19:02:43 sjoerd-desktop python: io/hpmud/pp.c 627: unable to read device-id ret=-1
Oct  2 19:04:01 sjoerd-desktop pulseaudio[1341]: ratelimit.c: 2 events suppressed
Oct  2 19:04:11 sjoerd-desktop pulseaudio[1497]: ratelimit.c: 15 events suppressed
Oct  2 21:42:39 sjoerd-desktop pulseaudio[1385]: ratelimit.c: 3 events suppressed
Oct  3 11:13:57 sjoerd-desktop pulseaudio[1346]: ratelimit.c: 4 events suppressed
Oct  3 11:14:10 sjoerd-desktop pulseaudio[1502]: ratelimit.c: 6 events suppressed
Oct  3 12:13:20 sjoerd-desktop python: io/hpmud/pp.c 627: unable to read device-id ret=-1
Oct  3 22:02:04 sjoerd-desktop pulseaudio[1339]: ratelimit.c: 2 events suppressed
Oct  3 22:02:19 sjoerd-desktop pulseaudio[1339]: ratelimit.c: 3 events suppressed
Oct  3 22:02:27 sjoerd-desktop pulseaudio[1496]: ratelimit.c: 9 events suppressed
Oct  4 00:30:36 sjoerd-desktop pulseaudio[1448]: ratelimit.c: 6 events suppressed

Het vreemde is dat hij het wel met VirtualBox doet... Ook komt hij gewoon door de CD-check heen.
Als ik vanuit de recovery mode startx indruk om mijn grafische omgeving op te starten geeft hij weet het genoemde probleem..

Is het geen probleem met de videokaart? (Intel (onboard, parasiet geheugen)), onder Windows duide hij het altijd aan als 'Intel Extreme Graphics o.i.d.)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/04, 01:20:48 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/04, 01:23:47 »
In je bijlage Xorg.0.log zie ik helaas ook niets schokkends (iemand anders wel?). Voordat je de hele syslog upload, je kan mogelijk volstaan met een stuk van het einde. Oude meldingen (van gisteren en eergisteren, enz.) kan je gerust weglaten, of dat is geen probleem meer of het probleem is de laatste keer ook opgetreden. Vanaf de laatste herstart moet voldoende zijn.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/04, 01:32:11 »
Of het moeten de opmerkingen zijn:
(II) LoadModule: "i810"
(WW) Warning, couldn't open module i810
(II) UnloadModule: "i810"
(EE) Failed to load module "i810" (module does not exist, 0)

i810 is inderdaad je videokaart:
(II) intel: Driver for Intel Integrated Graphics Chipsets: i810
Je zou verwachten dat dan een standaard vesa driver gebruikt word en je toch beeld krijgt. Maar dat is dus niet zo. :(
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jnn1

  • Lid
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/04, 11:26:48 »
Hallo,
Ik werk met een Dell GX270 PC, 1 GB geheugen en grafische kaart on board. Kan het zijn dat dit een i915 is?
Na mijn Ubuntu 9.04 opgegrade te hebben naar Ubuntu 9.10 beta, loopt mijn PC zeer snel vast. Ik zie bij het opstarten de volgende melding: drm:i915 handle error. Kan dat het probleem zijn?
Groeten,
Paul

Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/04, 11:51:47 »
probeer eens visuele effecten op niets te zetten.

Offline jnn1

  • Lid
Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/04, 13:32:21 »
Ik heb dat al meteen gedaan. Visuele effecten zijn leuk, maar je hebt er niets aan. Ik heb deze dus altijd uit staan.

Re: Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/08, 21:45:53 »
Grrr, vorige bericht (in het verkeerde topic) verwijdert ipv geknipt >:(
Ik zal het nu dus kort houden..

Wegens brand in huis kan ik voorlopig niets testen, nu zit ik op een (xubuntu) laptop in een hotel..

Maar wat nou als je gewoon de intel drivers installeerd?
https://wiki.ubuntu.com/ReinhardTartler/X/RevertingIntelDriverTo2.4
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: (OPGELOST) Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/17, 16:54:30 »
Ik kan eindelijk mijn eigen PC weer gebruiken :)

Vanmiddig heb ik dus de nieuwste daily build van Ubuntu 9.10 maar geinstalleerd...
Probleem opgelost, hij draait hier nu prima  =D
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: (OPGELOST) Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #15 Gepost op: 2009/10/17, 17:19:03 »
Ik heb dat al meteen gedaan. Visuele effecten zijn leuk, maar je hebt er niets aan. Ik heb deze dus altijd uit staan.
Visuele effecten zorgen niet alleen voor een mooi ogende desktop, maar ook voor het verdwijnen van artifacts. Zo ken je waarschijnlijk de welbekende sporen van een het venster van een toepassing die vastloopt op een ander venster, en dat soort dingen. Dat komt niet voor met desktopeffecten.

Re: (OPGELOST) Ubuntu loopt vast in Karmic (binnen de minuut)
« Reactie #16 Gepost op: 2009/10/17, 17:36:28 »
Ik moet overigens wel zeggen dat die visuele effecten een stuk soepeler lopen in 9.10 :o
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?