Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ksmoothdock runnen  (gelezen 1100 keer)

pablowtje111

  • Gast
ksmoothdock runnen
« Gepost op: 2007/07/04, 15:32:44 »
Simpele vraag waarschijnlijk, maar hoe switch je van GUI in Ubuntu? Ik heb KDE geinstalleerd, default is Gnome, maar het lukt mij niet om ksmoothdock te runnen. Anybody?

/usr/bin$ ksmoothdock
ksmoothdock: error while loading shared libraries: libkio.so.4: cannot open shared object file: No such file or directory

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
ksmoothdock runnen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/04, 16:14:46 »
Hoe heb je ksmoothdock geinstalleerd, gewoon via synaptic, een debje gedownload of een tar.gz binnen gehaald?

Je kunt naar KDE switchen als je uitlogt, en dan sessie wijzigen.

Voor GNOME zijn er ook een aantal docks, de meest gebruikte is kiba-dock, maar daar heb je wel XGL of AIGLX voor nodig
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

pablowtje111

  • Gast
ksmoothdock runnen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/04, 17:26:53 »
Ja gewoon via synaptic geinstalleerd...

Als ik bij sessies kijk op het inlogscherm heb ik de keuze tussen Gnome of X-Client script. Beide geven echter hetzelfde resultaat...Gnome.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
ksmoothdock runnen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/04, 18:10:19 »
Ik heb zelf nog het een en ander geprobeerd. ksmoothdock staat standaard niet in de pakketbronnen, ik neem aan dat je dus ee naantal bronnen hebt toegevoegd.

Zelf heb ik ksmoothdock van deze site gehaald (.deb)
https://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=83232&package_id=85554&release_id=502261

Bij mij start ksmoothdock gedeeltelijk op, maar krijg een foutmelding(GUI), maar ik draai alleen maar GNOME, dus niet vreemd.

Hoe heb je trouwens de KDE desktop geinstalleerd, bij een normale installatie zou hij bij de sessies moeten staan.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

pablowtje111

  • Gast
ksmoothdock runnen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/05, 13:31:06 »
Ik heb het met die deb nogmaals geprobeerd, maar nog steeds niks. Ook heb ik beryl geinstalleerd via bash zoals ik KDE had geinstalleerd, om te kijken of dat wel gaat, maar ook deze krijg ik niet in mijn keuzescherm voor sessies...waarschijnlijk zie ik iets heel simpels over het hoofd, maar wat...iig bedankt voor de moeite Ronnie.

Pensacola

  • Gast
ksmoothdock runnen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/05, 13:45:56 »
Beryl krijg je ook niet als een standaard login sessie. Beryl draait bovenop KDE of Gnome, wel als een vervanger.
Je zal dus eerst in moeten loggen, dan beryl-manager starten en dan zou het moeten lukken.
Om KDE op ubuntu te installeren is het voldoende om in Synaptic of via aptitude het package kubuntu-desktop te installeren.

pablowtje111

  • Gast
ksmoothdock runnen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/05, 14:34:17 »
Ik heb het hele KDE pakket maar opnieuw gedownload en geinstalleerd, nu werkt het als een trein...weet jammer genoeg niet waar nou het probleem zat, maarja problem solved :)