Automobilisten op snelheid controleren is alleen maar goed. Veel van dat soort mensen veroorzaakt ongelukken door hun vlotte rijgedrag (al speelt er ook vaak genoeg een andere oorzaam mee).
Bekeuringen van 1-2-3 kilometer te hard van een zeer ervaren beroepschauffeur?
Ik ben van mening dat die lieve burger die 20 kilometer te langzaam rijdt een groter gevaar op de weg is.
Het is algemeen bekend dat file's hoofdzakelijk ontstaan door de 's zondagsrijders en niet door diegene die gang houdt.
Vooropgesteld dat ik geen voorstander ben van wegpiraterij.
Daarnaast werkt het zeer belemmerend. Waar je vroeger nog eens een regel een tijdje kon buigen om je creatieve werkzaamheden van de grond te laten komen vóór je geconfronteerd werd met regels waarbinnen je dat pas in een inmiddels lopend concept makkelijk in kon bouwen, zijn vernieuwende ideeën nu moeizaam van de grond te krijgen omdat je meteen tegen een muur van belemmerende regels aanloopt.
... zo niet, dan kun je middels kijk.nl Wegmisbruikers kijken of via npo.nl Blik op de weg.
Dan heb je ook wel vaak genoeg gezien dat dames die hun gordel niet aan hadden of een beetje te hard reden met een waarschuwing door mochten rijden, terwijl mannen met dezelfde overtredinkjes standaard op de bon gingen.
Diverse voorvallen/aangiftes aan de hand gehad waar geheel niets mee gedaan werd, nog geen aangewezen verdachte benaderd werd, maar het bonnetje van 2 kilometer te hard lag wel netjes op tijd binnen.
Mijn eigen bejaarde moeder kreeg een "waarschuwing mogelijke fraude" binnen, terwijl de zorginstelling de formulieren foutief ingevuld had. Inmiddels is uit de nieuwsberichten al wel gebleken dat zij lang niet de enige was met dat soort beschuldigingen aan haar broek. En voor je het weet krijg je een ZSM schikking aangeboden. En die daders uit mijn aangiftes dan waar niets mee gedaan is?
Als de wereld toch eens eerlijk in elkaar stak en misbruik niet bestond, dan had ik geen enkel probleem met opsporingsmiddelen. Ik bevrees echter steeds grovere fouten.