Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?  (gelezen 1400 keer)

niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Gepost op: 2017/05/22, 23:28:16 »
hoi, ben beginnert in ubuntu en heb nu ubuntu  ff 53.02 maar kan nergens cookies uizonderen om gewist te worden ?
met w7 en ccleaner kon ik altijd makkelijk sites selecteren die niet gewist mochten worden, is er voor ubuntu  met ff ook zoiets ?
want ik wordt niet blij met de instelling van ff ¨alles wissen bij afsluiten¨

groet ben
« Laatst bewerkt op: 2017/05/22, 23:30:26 door benbijbuntu »

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/23, 00:48:31 »
FF-Voorkeuren-Privacy-Uitzonderingen
En whitelisten in je blocker Add-ons

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/23, 06:34:34 »
Ik gebruik Self-destructing cookies om alle cookies te wissen als je een site sluit. Je kan ook uitzonderingen instellen voor cookies die je wil bewaren.


Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/23, 13:42:08 »
En whitelisten in je blocker Add-ons
dat whitelisten, doe je dat in het venster wat je krijgt als je op uitzonderingen klikt ?

heb het nu al een paar keer geprobeerd  met tvgids.nl maar ben telkens toch weer de instellingen kwijt (volgorde tv zenders) na afsluiten van ff ?
wat bedoel je met  blokker add-ons ?

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/23, 13:43:19 »
Ik gebruik Self-destructing cookies om alle cookies te wissen als je een site sluit. Je kan ook uitzonderingen instellen voor cookies die je wil bewaren.
zal eens kijken of dat dan wil lukken, laat het weten als het wel of niet lukt.

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/05/23, 16:46:13 »
Ik gebruik Self-destructing cookies om alle cookies te wissen als je een site sluit. Je kan ook uitzonderingen instellen voor cookies die je wil bewaren.
zal eens kijken of dat dan wil lukken, laat het weten als het wel of niet lukt.
snap nog niet helemaal hoe die self-destr..... werkt, moet ik nu bij de ff-voorkeuren cookies wissen uit zetten ?
en doet die self-destr.... vanzelf alle cookies wissen als je niks doet/selecteert/niks gewihite list hebt ?

is er toevallig een nederlandse handleiding/uitleg van self-destr...., mijn engels is niet echt toereikend.

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #7 Gepost op: 2017/05/23, 16:49:35 »
En whitelisten in je blocker Add-ons
dat whitelisten, doe je dat in het venster wat je krijgt als je op uitzonderingen klikt ?

heb het nu al een paar keer geprobeerd  met tvgids.nl maar ben telkens toch weer de instellingen kwijt (volgorde tv zenders) na afsluiten van ff ?
wat bedoel je met  blokker add-ons ?
Whitelisten doe je bij de instellingen vd add-on, bv: uBlock, SDC, Privacy Badger, Decentraleyes etc.

Maar misschien is het goed dat je je eerst wat inleest over de basis van cookies, blockers, whitelisten etc.  ;)

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #8 Gepost op: 2017/05/23, 20:35:16 »
hmmm, begin al te begrijpen waar het probleem zit (denk ik).
als ik in ff naar voorkeuren-privacy -instellingen de cookies, buffer etc wil aan of uitvinken dan gaat dat niet want mis het onderste stukje van dat venster waar je op ok moet klikken om te bevestigen.
maw, dat venster is het probleem (waarschijnlijk van alles)  want kan niet bevestigen, wat nu ?

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #9 Gepost op: 2017/05/23, 20:39:19 »

Maar misschien is het goed dat je je eerst wat inleest over de basis van cookies, blockers, whitelisten etc.  ;)
zie eerlijk gezegd niet in waarom ik daar een studie van zou moeten maken, is daar nou niet een forum voor, dat de slimmere onder ons de wat minder slimme kunnen helpen ?
.
maar ik ben er waarschijnlijk al uit hoor, maar bedankt voor jouw wijsheid/input.

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #10 Gepost op: 2017/05/24, 00:29:30 »
ben eruit !
zit een bug in dat venster waar ik in mijn vorige reactie over sprak (de ok-knop mist).
omdat het aan of uit vinken dus niet bevestigd kon worden bleef ff dus standaard cookies wissen bij afsluiten.
nu doe ik na aan/uit vinken enter en dat is de oplossing.
wel vaag van ff.
btw, in safe mode van ff is het venster wel goed en ok-knop aanwezig, en nee, ligt niet aan addons oid want heb ook met een schoon profiel geprobeerd en daar was het probleem het zelfde.
 
bedankt voor ieders input en tot het volgende probleem.
groet ben.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/24, 00:34:08 door benbijbuntu »

Offline Nero

  • Lid
Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #11 Gepost op: 2017/05/24, 19:49:20 »
... want mis het onderste stukje van dat venster waar je op ok moet klikken om te bevestigen.
De (linker-) ATL toets drukken en je kan met de muis het venster verslepen. Daarvoor hoef je niet op de titelbalk te staan.

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #12 Gepost op: 2017/05/24, 22:33:27 »
... want mis het onderste stukje van dat venster waar je op ok moet klikken om te bevestigen.
De (linker-) ATL toets drukken en je kan met de muis het venster verslepen. Daarvoor hoef je niet op de titelbalk te staan.
heb dat geprobeerd maar doet niks.
het gaat om het kleine venstertje wat verschijnt zodra je op instellingen klikt, daar kan je meerdere zaken aan/uit vinken maar dat moet bevestigt worden met ok of annuleren, en dat deel mist dus in dat vensterje.

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #13 Gepost op: 2017/05/24, 22:48:00 »
zie bijlage voor welk venster ik bedoel en dan zie je meteen dat de ok knop mist rechts naast annuleren, het woordje annuleren is zelfs niet volledig.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/24, 22:49:32 door benbijbuntu »

Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #14 Gepost op: 2017/05/24, 23:07:36 »
heel apart, ik probeer een nieuw bericht te plaatsen met een 2e schermafdruk van een compleet venster en krijg een foutmelding dat de afbeelding png, jpeg etc moet zijn ??

Offline HWE64

  • Lid
Re: niet alle cookies wissen, is daar een addon voor oid ?
« Reactie #15 Gepost op: 2017/05/24, 23:12:08 »
zie bijlage voor welk venster ik bedoel en dan zie je meteen dat de ok knop mist rechts naast annuleren, het woordje annuleren is zelfs niet volledig.
Kijk eens naar deze topic. https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=101962.msg999327#msg999327  ;)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)