Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: microfoon  (gelezen 551 keer)

mattshiva

  • Gast
microfoon
« Gepost op: 2008/02/24, 14:00:21 »
Heel leuk Ubuntu, ik krijg alleen de microfoon niet aan de praat.

Mijn systeem:
Sony VGN-FE11S

Sound geeft de volgende foutmelding na 'test' gconfaudiosrc ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink profile=chat: Could not open resource for writing.

Ook ekiga kan mic niet vinden. Device keuze HDA Intel en SigmaTelCXD9872RD/K

Elders in dit forum aangereikte oplossing bij identiek probleem helpt niet. (sudo asoundconf set-default-card Intel)

Elke suggestie wordt gewaardeert.

Ciao M

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
microfoon
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/24, 16:06:18 »
Die foutmelding krijg je niet weg in de huidige versie van Ubuntu, ben ik bang voor.
Ik heb er zelf ook last van, en volgens mij zijn er hier op het forum nog een paar mensen die er last van hebben.

Gelukkig is die foutmelding geen drama, in veel gevallen kan je de mic wel aan het werk krijgen door te spelen met de instellingen. Dubbelklik op het luidsprekertje op je paneel en probeer alle vinkjes en schuifjes uit.

Offline Dave

  • Lid
microfoon
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/24, 16:34:54 »
heb het zelf niet, maar bij een kennis is de mic ook niet aan de praat te krijgen.
vervelendste is dat die het onder windows wel deed, kan um wel opvreten daarom :-)
Nu was daar ook een dubbele geluidskaart die voor wat problemen zorgde en de geintegreerde is inmiddels in bios uitgeschakeld.
Die deed het soms wel en soms niet.
En het ene geluid komt uit de boxen(audacious) en het andere weer uit een speaker achterin de kast (skype).

In skype ook een heel lange lijst met devices maar wat je ook kiest?
In ieder geval zat het vast al niet lekker dat er een extra kaart bijgezet is maar enige wat ik te horen kreeg is dat het onder windows wel werkte... zucht.

nic

  • Gast
microfoon
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/18, 16:56:34 »
Citaat van: Dave
heb het zelf niet, maar bij een kennis is de mic ook niet aan de praat te krijgen.
vervelendste is dat die het onder windows wel deed, kan um wel opvreten daarom :-)
Nu was daar ook een dubbele geluidskaart die voor wat problemen zorgde en de geintegreerde is inmiddels in bios uitgeschakeld.
Die deed het soms wel en soms niet.
En het ene geluid komt uit de boxen(audacious) en het andere weer uit een speaker achterin de kast (skype).

In skype ook een heel lange lijst met devices maar wat je ook kiest?
In ieder geval zat het vast al niet lekker dat er een extra kaart bijgezet is maar enige wat ik te horen kreeg is dat het onder windows wel werkte... zucht.
Ik had eerst ook problemen met geluid in Ubuntu en microfoon in Skype. Het volgende werkte voor mij:

- Sound on Motherboard disabled
- In Skype heb je 3 geluidsopties die standaard op default staan. Ik heb ze alle 3 op de eerste optie gezet, toen werkte het!

Succes!