Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: damn small linux  (gelezen 2035 keer)

petertje13

  • Gast
damn small linux
« Gepost op: 2010/12/18, 20:48:01 »
ik heb een oude laptop met damn small linux maar de standaart achtergrond is saai dus wil ik een andere weet iemand hoe ik dit kan instellen

Re: damn small linux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/18, 21:03:49 »
Welke versie heb je? Voor 4.0 Updated DSLpanel Backgrounds calls dfm background option
Een commando http://www.linuxquestions.org/questions/damnsmalllinux-42/changing-wallpaper-in-dsl-341781/ post 2
Je kan niet met de rechtermuisknop op het bureaublad klikken, zodat je de werkbladachtergrond kan wijzigen, zoals in Ubuntu?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: damn small linux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/18, 22:22:40 »
Ik denk dat je dan een foto moet opladen en bijvoorbeeld in afbeeldingen zetten. Dan rechts klikken op bureaublad, naar de achtergronden gaan en dan kun je ergens naar de map afbeeldingen gaan en die foto als achtergrond instellen. Als ik het nog goed weet. Het is lang geleden. Maar zoiets was het toch.

DarkEra

  • Gast
Re: damn small linux
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/18, 23:25:44 »
Volgens Distrowatch is Damn Small Linux in een (dormant) sluimerende staat. Op hun site zie ik ook niet veel nieuws, de laatste versie 4.4.10 is uit 2008. Is het dan nog wel verstandig om aan zo'n distro als DSL te beginnen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: damn small linux
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/19, 01:08:36 »
Volgens Distrowatch is Damn Small Linux in een (dormant) sluimerende staat. Op hun site zie ik ook niet veel nieuws, de laatste versie 4.4.10 is uit 2008. Is het dan nog wel verstandig om aan zo'n distro als DSL te beginnen?

Helaas, het Damn Small Linux-project (DSL) is waarschijnlijk dood.... Als een distro twee jaar slapend is, dan komt er vermoedelijk niks meer van terecht. Jammer hoor. Ik vond het een heel grappig en handig distrootje. :(

Enfin, ik heb 'm maar geschrapt van de minidistributies-pagina in mijn docu, en vervangen door Tiny Core Linux. Die wordt wel actief ontwikkeld, en wel door één van de vroegere ontwikkelaars van DSL. Tiny heeft een 2.6-kernel, en dat is beter dan de 2.4-kernel van DSL. Maar de modulaire opzet maakt 'm minder toegankelijk dan DSL. Tja, het is niet anders.