Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding  (gelezen 9115 keer)

Offline Eztys

  • Lid
Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Gepost op: 2009/11/24, 21:16:13 »
Hey allemaal :D

Zoals de naam van het topic al zegt, ik heb een siemens gigaset usb adapter 108.
Ik ben al een paar dagen bezig geweest, maar de internetverbinding werkt nog steeds niet.

Ik heb het programma ndiswrapper gedownload. En de drivers die bij deze adapter horen.
Zoals hier ook staat: http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ndiswrapper/index.php?title=Siemens_Gigaset_USB_108

Nu open ik windows draadloosnetwerk aansturingssoftware, en zoek de 2 .inf bestanden op (=drivers).
En installeer ze. Dan doe ik de usb in de computer.

Maar dan loop ik vast. Want in verschillende topics staat dat je dan met je linkermuisknop op het netwerkverbinding icoontje moet klikken. En draadloosnetwerk aanklikken. En dat kan ik dus niet.

Ook als ik in de terminal <iwconfig> typ, staat er geen wlan0 bij.. :'(

Iemand help? ???

Alvast bedankt

Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/24, 21:24:25 »
Extys, hartelijk welkom hier :)

Volgens mij moet je eerst de USB-stick in de computer stoppen, en vervolgens de driver installeren via ndiswrapper. Volgens mij is er zelfs een Linux-driver voor deze stick, alleen is die erg oud. Ik zal eventjes voor je zoeken...

Offline Eztys

  • Lid
Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/24, 22:07:36 »
Bedankt voor de snelle reactie! =D
Zal het ondertussen wel even proberen.

Heb het net even geprobeerd. En het wlan lampje begon te branden XD
Nu heb ik alleen nog problemen met het verbinden. Maar dat zoek ik morgen wel uit.

Morgen komen er misschien nog meer vragen, maar tot nu toe bedankt 8)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/24, 22:22:27 door Eztys »

Offline Eztys

  • Lid
Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/25, 21:17:40 »
Ok, het WLAN lampje brand, ik kan een netwerk aanklikken. En als ik de code invoer maakt ie geen verbinding.
Hoe kan ik dit oplossen?

Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/25, 21:27:21 »
Gebruik je WPA(2) of WEP? Schakel de beveiliging van je WiFi eens uit bij wijze van proef, om te testen of de adapter dan wel werkt.

Offline Eztys

  • Lid
Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/25, 21:31:08 »
Ik gebruik WPA. Hoe schakel ik de beveiliging uit? En is het wel veilig, hackers enz?

Re: Siemens gigaset usb adapter 108 internetverbinding
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/26, 15:45:39 »
Als het maar voor eventjes is om te testen, hoef je je niet druk te maken om hackers. Je moet het natuurlijk niet uit laten, da's hartstikke onveilig.

Surf naar het IP-adres van de router. Dan opent een controlepaneel en daar kun je het uitzetten.