Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution mail en DOC files  (gelezen 1153 keer)

Evolution mail en DOC files
« Gepost op: 2009/02/17, 16:57:10 »
Al eerder heb ik hierover een vraag gesteld in dit forum maar nog steeds geen antwoorden gevonden, dus probeer ik het nogmaals.

Evolution mail kan geen doc files meer openen. Als er een bijlage bij een email zit met een doc file kan ik alleen nog maar kiezen uit opslaan terwijl er voorheen ook altijd stond openen met openoffice andere openoffice formaten zoals xls of ppt openen nog wel goed.

Ook als ik een doc file vanuit een directory dubbelklikt opent hij keurig in openoffice

Ik gebruik Evoluition in combinatie met Kubuntu

FrSu

  • Gast
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/17, 18:14:11 »
Bij mij staat het te openen document onderaan in de mail. ;)

Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/17, 18:33:47 »
Bij mij staat het document er wel maar kan niet geopend worden want de optie openen ontbreekt.
Er is alleen een optie om de file op te slaan.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/17, 21:27:56 »
Bij mij staat het document er wel maar kan niet geopend worden want de optie openen ontbreekt.
Er is alleen een optie om de file op te slaan.

Even duidelijkheid krijgen:

Bovenaan in de mail staat inderdaad een knop waar je alleen kunt kiezen voor opslaan.

Onderaan in de mail staat ook een knop met ernaast een pijltje naar beneden, dan krijg je een dropdown menu met meer mogelijkheden en bij jou zie je dan alleen maar de mogelijkheid voor opslaan?

Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/17, 23:00:27 »
Dat klopt ik heb alleen de mogelijkheid om op te slaan voorheen had ik ook de mogelijkheid om te openen in OO maar die is alleen bij doc files niet meer aanwezig.


Offline Ed

  • Lid
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/18, 10:08:56 »
Klopt, hoe het kan weet ik niet maar je hebt gelijk, vreemd.

Gr.Ed

Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/18, 10:15:26 »
De file associatie met de OpenOffice tekstverwerker lijkt verdwenen maar ik heb geen idee of je dit ergens aan kan zetten.

FrSu

  • Gast
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/18, 18:26:14 »
Ik heb dat probleem (gelukkig) niet. Zou ook niet weten wat hiervoor de oplossing kan zijn. ???
Hoop dat er gauw hulp komt, want dat is wel echt vervelend. :|

Groet,
Frits

Offline track

  • Lid
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/18, 19:11:15 »
Hoi Johan,

bij dit probleem heb ik een draad op een Duitse forum gevonden: http://www.unixboard.de/vb3/showthread.php?t=9661

Is dat misschien iets voor jou ?   Hebben de bijlagen bij jou ook de extensie ".dat" ?

track

Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/18, 21:53:18 »
Ik heb daar even gekeken maar dat gaat over winmail, hier treed het probleem alleen op met doc files in Evolution.

Offline track

  • Lid
Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/18, 22:34:32 »
Wat gebeurt als je op de knop beneden de bijlage rechterklikt ?

Is dat soms zoiets als  https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/evolution/+bug/294036 ?
(welke Uby heb je trouwens ?)

track

Re: Evolution mail en DOC files
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/19, 00:07:06 »
Het is inderdaad hetzelfde probleem als in bovenstaande link maar ook daar geen oplossing