Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wubi uitbreiden  (gelezen 1281 keer)

foeke11

  • Gast
Wubi uitbreiden
« Gepost op: 2008/09/04, 18:49:45 »
Hé Iedereen,

Ik heb gister wubi geinstalleerd en ben laaiend enthousiast!! probleem komt dus nu, hoe kan ik de grootte hiervan uitbreiden het betrekt momenteel 10gb om het klein te houden en wil dat nu eigenlijk overzetten naar de helft dus zo'n 80GB. kan iemand me hierbij helpen?

even een ps.
ik ben nu ook eee linux aan het installeren en krijg je via een site allemaal tweaks om het te verbeteren, maar waarom wordt dat niet in het standaard eeebuntu gezet?

alvast bedankt
Foeke

Wubi uitbreiden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/04, 19:21:21 »
Je kan met Gparted, staat op de Ubuntu live cd, je partities vergroten/verkleinen. Wel je windows eerst defragmenteren. Mag ik vragen waarom je geen dualboot maakt? Werkt het allemaal wat soepeler.
Wat je P.S. betreft ik denk dat het gesloten programma's/drivers betreft, deze mag je niet in elk land gebruiken. En sommige vragen om een accoord.
Bijv. de w32codecs zitten niet standaard in Ubuntu Hardy.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

foeke11

  • Gast
Wubi uitbreiden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/04, 19:45:38 »
Ik heb geen dualboot gemaakt omdat dit even een probeersel was en hier mij de kleinste kans op een fout leek en de terug keer naar Windows het gemakkelijkst als het geen succes was geweest,

Maar bedankt

Wubi uitbreiden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/04, 20:48:24 »
In principe is het net zo makkelijk met een dualboot. Maakt verder niet uit je bent vrij om te kiezen wat je wil, dat is het mooie van Ubuntu.
Is het al gelukt met het vergroten van de diskruimte?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Wubi uitbreiden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/04, 23:46:16 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

sasja

  • Gast
Wubi uitbreiden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/07, 18:16:41 »
Ik probeer altijd via 5 Gb een test versie...

Dus alles wat bewaard moet worden even op DVD RW bakken en
Ubuntu wissen via Windows Software.. en alles weg doen..

Dan via  http://wubi.sourceforce.net   de wubi 8.04.1 downloaden en instellen op groter deel van de schijf...
Na installatie DVD info terug zetten en je hebt op de veiligste manier een dual boot zonder het  risico Windows in problemen te brengen!
Zorg dat er voor Windows tenminste 10Gb vrije ruimte is, of ruim eerst de overbodige terigzooi op!
Eerst even schoonmaak onder windows is nooit slecht!