Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: k9copy instellen in Ubuntu 11.04  (gelezen 1412 keer)

perro30

  • Gast
k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/06/15, 11:10:03 »
Ik wil, als ik K9Copy gebruik (DVD95 is geen optie) de instellingen wijzigen, d.w.z. de uitvoerinstellingen.
Als ik dat keurig doe, in .kde/share/config/K9Copy staat alles goed, zoals ik dat wil qua uitvoerinstellingen, maar in K9Copy zelf (Configure K9Copy) blijft hoe dan ook /tmp/kde-peter/K9Copy staat, terwijl alles verkleind moet worden naar de andere grote schijf (nogmaals, staat dus goed in .kde/share/config/K9Copy) /media/NieuwVolume/k9copy. Binnen het programma, ondanks Apply en OK, blijft alles bij het oude (/tmp...). Hoe kan dit? Lijkt me onmogelijk om K9Copy, door andere instellingen qua audio en video uit de map .kde/share/config te verwijderen.
Hoe kan ik de uitvoer, ook al via sudo gedaan, goed krijgen, dat dit niet constant in de oude instellingen blijft staan binnen het programma?

Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/15, 19:15:00 »
Perro30,

Kijk eens onder settings -> Paths
Deze zal je ook moeten wijzigen. Het zijn immers de standaard paden.
Anders is de aangepaste instelling maar eenmalig.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

perro30

  • Gast
Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/15, 21:40:34 »
Heb ik ook al gedaan, ook die zijn eigenwijs, ligt denk ik aan Ubuntu/Gnome, omdat het immers geen KDE is.
Graag snel advies.

perro30

  • Gast
Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/16, 19:52:24 »
Maurice, weet je al waaraan dat kan liggen, dat alles ondanks mijn wijzigingen blijft staan in de oude instellingen, dus ook Paths?
Heb dan wel (heb ik ook hier ergens gelezen) .kde/share/config K9Copy eruit gegooid, maar dat helpt dus niet. K9Copy gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, het probleem blijft.
Het komt ik nog maar 4Gb op de zgn. C-schijf over heb, kan niets daarvan wissen, het meeste staat al op de andere grote, waarnaar ik dus ook K9Copy zaken wil laten doen, als iso-bestanden maken voor 4400 Mb DVD-schijven.
DVD95 verkloot alles, maakt er bijv. 3,7Gb van, die DVDs doen het niet, d.w.z. spelen niet af. Al meermalen meegemaakt, dus DVD95 is inmiddels gedeïnstalleerd.
Hoor je graag hoe dat nu kan met K9Copy en diens configuratie. Bedankt vast.

Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/16, 20:00:44 »
Heb ik ook al gedaan, ook die zijn eigenwijs, ligt denk ik aan Ubuntu/Gnome, omdat het immers geen KDE is.
Graag snel advies.
Perro,

Misschien, op mijn Mandriva/KDE heeft het daar geen last van.
Op mijn Ubuntu/Gnome systeem zit geen DVD-brander in ... Dus.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/16, 20:46:28 »
Maurice, weet je al waaraan dat kan liggen, dat alles ondanks mijn wijzigingen blijft staan in de oude instellingen, dus ook Paths?
Heb dan wel (heb ik ook hier ergens gelezen) .kde/share/config K9Copy eruit gegooid, maar dat helpt dus niet. K9Copy gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, het probleem blijft.
Het komt ik nog maar 4Gb op de zgn. C-schijf over heb, kan niets daarvan wissen, het meeste staat al op de andere grote, waarnaar ik dus ook K9Copy zaken wil laten doen, als iso-bestanden maken voor 4400 Mb DVD-schijven.
DVD95 verkloot alles, maakt er bijv. 3,7Gb van, die DVDs doen het niet, d.w.z. spelen niet af. Al meermalen meegemaakt, dus DVD95 is inmiddels gedeïnstalleerd.
Hoor je graag hoe dat nu kan met K9Copy en diens configuratie. Bedankt vast.
Perro,

Er zijn wel twee configuratie bestanden K9Copy & k9copyrc, maar dat mag niet uitmaken.
Het mag dan wel een KDE progje zijn, en het zal bij het installeren een halve KDE meenemen. (De eerste keer)
Het moet toch zijn instellingen kunnen bewaren en weer gebruiken.

Ik lees wel dat Ubuntu met de verborgen map .kde werkt, in tegen stelling met mijn Mandriva/KDE is dat .kde4.
Misschien helpt om bieden te gebruiken.
Dus de orginele .kde/..... en een symbolic link .kde4 -> .kde
ln -s .kde .kde4


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

perro30

  • Gast
Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/16, 21:47:18 »
Dat helpt helaas niet, ze blijven toch terugvallen naar /tmp en /home ondanks mijn wijzigingen en apply/ok.
O ja, de extra schijf is gewoon toegankelijk gemaakt met sudo chmod 755 en officieel aangekoppeld dus dat is ook niet het probleem.
Wat kan er dan mis zijn?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/16, 21:49:10 door perro30 »

Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/17, 06:54:33 »
Perro,

Maak eens er 0777 van. 0755 heeft nog geen schrijfrechten van derden.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

perro30

  • Gast
Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/17, 14:04:12 »
OK, heb sudo chmod 777 gedaan, maar nee hoor, K9Copy blijft eigenwijs doen bij de configuratie, ondanks mijn wijzigingen, ook in Paths, keren deze terug in /tmp/.... en /home/..... ondanks mijn /media/NieuwVolume die nu alle toegang heeft. Kijk na de heropstart na de syntax sudo chmod 777 /media/NieuwVolume nog even naar de Eigenschappen -> Rechten, die geeft nu "De eigenschappen van NieuwVolume kunnen niet worden bepaald." Probleem of niet?

Maar goed, K9Copy blijft eigenwijs. Ik ben nogal gek op Ubuntu en wil beslist geen Kubuntu, dat heb ik (met KDE) als zeer probleemvol ervaren met zelfs iets minder mogelijkheden dan deze versie met Gnome.

Weet wel van nog vroeger dat DVDShrink (alleen voor Win) het redelijk goed deed, K9Copy trouwens ook, ook qua configuratie in de oude SUSE tijd. Maar daar wil ik niet meer aan, is toch net niet zo fijn als Ubuntu.

Nog een andere oplossing voor het definitief goed configureren van K9Copy naar een schijf met veel ruimte, zonder dat het proggie terugvalt in zijn oude configuratie daarvoor?

Bedankt vast.

Re: k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/17, 17:57:27 »
Perro,

Ik denk dat je toch eerst de extra HD moet aagesloten zijn met de goede schijfrechten voordat je K9Copy opstart.
Anders denk ik dat het automatische de standaard waarden gebruik.

Als deze altijd moet gekoppeld worden. Zet dan een regel in /etc/fstab iets in de geest van:
/dev/sdb1 /media/NieuwVolume ext4 auto,users,rw,suid,exec,async
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

perro30

  • Gast
[opgelost] k9copy instellen in Ubuntu 11.04
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/17, 20:09:58 »
Opgelost, dat heb ik ook gedaan in /etc/fstab, heropstart, dan vraagt Ubuntu om automatisch /media/NieuwVolume te saven (S) of handmatig (M), heb gewoon S gedaan, dan gaat het goed.
Dan K9Copy opgestart, bij de configuratie blijft het eigenwijs, wat ik ook doe, het keert terug naar /tmp... of /home....
Maar wat K9Copy ook deed, was bij Invoer en Uitvoer ook /home.... of DVD of wat dan ook.
Dat heb ik gewoon zelf gewijzigd, de ISO opgeroepen als Invoer, als Uitvoer een map met VIDEO_TS en AUDIO_TS laten maken op de /media/NieuwVolume, en dat deed K9Copy eerst niet, maar nu wel, de DVD is nu goed verkleind en goed gebrand (met K3B).
Dus als het nu zo voortgaat is het definitief opgelost.

Bedankt vast beste Maurice.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/18, 12:33:19 door perro30 »