Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon  (gelezen 2442 keer)

Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Gepost op: 2007/11/06, 17:52:51 »
Ik heb Looking Glass,  zie ook http://www.sun.com/software/looking_glass/ , geinstalleerd en wou het graag even laten zien.

Als je een redelijk snelle pc hebt met een krachtige videokaart is het best een leuke 3D Destop omgeving.


Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/06, 18:31:20 »
Ik heb het een jaar geleden eens gedraaid. Het is ondertussen niet erg hard veranderd. Sommige dingen zijn wel leuk, maar over het algemeen is het niet echt lekker werken. En het vereist redelijk wat van je computer om vlot te werken. Bepaalde programma's draaien er ook niet fatsoenlijk.

De toekomst van AIGLX in combinatie met Compiz en aangepaste desktopsoftware ziet er rooskleuriger uit :) op lange termijn heb je daar dezelfde mogelijkheden, maar dan volgens evolutionaire kleine verbeteringen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/06, 18:37:15 »
Op zich ben ik het met je eens , ik wou het gewoon even laten zien.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 19:25:52 »
Snap ik wel :) het heeft wel iets qua look, die Looking Glass 3D.

Trouwens, iets waar veel mensen op wachten... Vensters schuinzetten en toch nog kunnen besturen enzo zal hoogstwaarschijnlijk met Ubuntu Hardy Heron ook kunnen met GNOME of KDE in combinatie met Compiz en AIGLX ;)

Ik volg de ontwikkeling van AIGLX en Compiz en ik heb gezien dat er een soort van venster-manipuleerder bestaat voor Compiz nu.

Alleen is die momenteel nog onbruikbaar omdat de X Server nog steeds geen Input Redirection ondersteunt (muispositie moet getransformeerd worden hiervoor vanwege de werking van een composite desktopomgeving)

Er is al een patch, maar die patch werkt niet goed met alle programma's. Ik heb gehoord dat men de patch aan het herschrijven is om ook te werken met de "uitzonderlijke programma's" zodat de patch echt bruikbaar is en toegevoegd kan worden aan X.org/AIGLX.

En dan krijgen we een heleboel nieuwe mogelijkheden :) zoals dus bijvoorbeeld het vrijelijk transformeren van vensters met behoud van muisbesturing.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 19:32:34 »
In Compiz zit ook een optie waardoor je openstaande vensters kunt zichtbaar maken zoals op de foto in de eerste post hierboven. Dat doe je dan met alt-tab. Bij mij krijg ik een venstertje waar de openstaande programma's in verschijnen maar ik wil ze zien alsof ze in een cirkel op mijn scherm ronddraaien.

Weet iemand dit zijn?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kev

  • Lid
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 19:34:36 »
Tja ik denk dat ik straks ook eens met compiz ga prutsen, maar mijn gutsy is redelijk onstabiel, ik denk dat ik gewoon eens al mijn usersettings ga wissen en ook lekker mijn home ga wegvegen en ook die al lang niet meer gebruikte windowspartitie ook.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 19:35:22 »
bartek: dat is de "Ring Switcher", die vind je in compizconfig-settings-manager wel terug, toch zeker als je "compiz-fusion-plugins-extra hebt geïnstalleerd"

de schermafdruk van LG3D hierboven is echter wel speciaal, die vensters zijn echt aan de kant/schuin gezet en kunnen nog steeds bestuurd worden met de muis. Dat aan de kant/schuin zetten is geen probleem voor compiz. Die muistransformatie wel. Maar dat probleem wordt nog wel opgelost, zoals beschreven in mijn vorige bericht :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Looking glass op Ubuntu Gutsy Gibbon
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/06, 19:36:24 »
edit ik heb het antwoord reeds gevonden op deze site:
http://forlong.blogage.de/article/2007/8/29/How-to-set-up-Compiz-Fusion
shift switcher deed het 'm

:)

Bedankt voor het meedenken profoX
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"